سورپرایزهای اسکوچیچ و انتقادات به لیست تیم ملی

انتشار فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران انتقادات زیادی را به همراه داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هر زمان لیستی از تیم ملی در دوره های مختلف و سرمربیان مختلف منتشر می شود، بحث و بررسی و انتقاد و تحلیل درباره این لیست پیش می آید اما بعضی وقتها نکاتی در لیست دیده می شود که باعث تعجب همگان شده است.در این گزارش عجایب لیست دراگان بررسی شده است.

چرا ساسان انصاری دعوت شده است؟

عجیب‌ترین نکته فهرست جدید تیم ملی که دیشب اعلام شد، دعوت مجدد از ساسان انصاری به تیم ملی بود. بازیکنی که آمارش در فصل گذشته لیگ طوری نبود که بتوان دعوت او به تیم ملی را به واسطه آمارش توجیه کرد و برای خیلی‌ها این سوال به وجود آمده که چرا او برای دومین بار به اردوی تیم ملی دعوت شده است. طبیعتا این موضوع حرف و حدیثهایی را به دنبال داشته است. اکثر گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که انتخاب انصاری بیشتر از آنکه به مسائل فنی ربط داشته باشد ناشی از مسائل غیرفنی است. اینکه ایجنت این بازیکن، ایجنت اسکوچیچ هم هست. البته در در زمان کی‌روش هم یکی از نزدیکان کی‌روش که بازیهای دوستانه و کمپ‌ها را برای تیم ملی جفت و جور می کرد در همان مقطع مدیربرنامه سید مهدی رحمتی بود که پس از ماجراهایی که بین رحمتی و کی روش پیش آمد، ایجنت رحمتی مجبور شد از او جدا شود. ممکن است دعوت شدن از انصاری ربطی به یکسان بودن ایجنت با اسکوچیچ نداشته باشد، اما در هر حال نوعی ابهام و علامت سوال را ایجاد کرده است که باید خود اسکوچیچ درباره‌اش پاسخگو باشد.

مجتبی نجاریان از کجا آمد؟

ساسان انصاری اما تنها سورپرایز اسکوچیچ برای فهرست جدیدش نبوده و حالا که مجتبی نجاریان به خاطر تست کرونا، حضور در اردوی تیم ملی را از دست داده، مهدی شیری جانشین او شده است. مدافع راستی که دعوتش به تیم ملی با واکنشهای گسترده‌ای در فضای مجازی روبرو شده و برای خیلی‌ها جای سوال دارد که چطور شیری که در لیگ قهرمانان آسیا هم به دلیل مصدومیت فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد، حالا تبدیل به رقیب صادق محرمی شده است. گفته می شود ایجنت او هم اسکوچیچ هم یکسان است که حضور او در لیست اولیه به همین ابهام ها می افزاید که کرونا باعث شد نجاریان از لیست خط بخورد. نکته عجیب این است که به جای نجاریان، شیری را دعوت کرده که خود طرفداران پرسپولیس هم از دعوت شدن او به تیم ملی تعجب می کنند چه برسد به طرفداران دیگر تیم ها و حتی کارشناسان!

دروازه بان های بهتری هم می‌شد دعوت کرد

جدا از این دو مورد، روی حضور پیام نیازمند و مظاهری در اردو هم می‌توان بحث کرد. نیازمند چند ماهی است که از فرم خوبش فاصله گرفته و همین سه گل دریافت کرد.  رشید مظاهری هم بعد از بازی مقابل فولاد در هفته آخر فصل گذشته لیگ برتر، دیگر در هیچ بازی رسمی به میدان نرفته و شاید می‌شد به جای یکی از این دو دروازه‌بان به حامد لک فرصت داد. دروازه‌بانی که نمایش بسیار خوبی در لیگ قهرمانان داشت و دعوت نکردن او در این اردو و اردوی قبلی باعث انتقاد شده است. البته به احتمال زیاد در بازی مقابل بوسنی، امیرعابدزاده درون دروازه ایران خواهد ایستاد.

علاقه ویژه اسکوچیچ به نورافکن

در خط میانی هم امید نورافکن شرایطی مشابه پیام نیازمند داشته و در چند ماه گذشته از فرم خوبش فاصله گرفته منتهی اسکوچیچ اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن دارد و گویا تحت هر شرایطی او را به تیم ملی دعوت خواهد کرد.

 اسکوچیچ می توانست انتخابهای بهتری مثل مسعود ریگی یا میلاد سرلک داشته باشد. ضمن اینکه عدم دعوت از وریا غفوری به لیست تیم ملی هم باعث علامت سوال شده چرا که او در بازی استقلال مقابل الاهلی تا زمانی که در بازی بود نمایش خوبی داشت و البته دیروز هم در بازی استقلال مقابل مس رفسنجان، غفوری هم نمایش خوبی داشت و هم به اسکوچیچ با نحوه شادی گلش پیام داد که او را دعوت کند اما اسکوچیچ، وریا غفوری را هم سورپرایز کرد. او این کار را در مورد رامین رضاییان هم کرده هر چند شنیده شده او کلا بازی رامین رضاییان را قبول ندارد. 

اکبر ایمانی آخرین سورپرایز

آخرین مورد عجیب فهرست تیم ملی، اکبر ایمانی است. بازیکنی که طرفدارانش او را یکی از بهترینهای لیگ برتر در فصل گذشته می‌دانند منتهی در ترافیک خط میانی و در شرایطی که نفراتی مثل امید ابراهیمی و اشکان دژاگه جایی در تیم ملی ندارند، دعوت از ایمانی اتفاق عجیبی در حد سورپرایز به نظر می‌رسد. البته همانطور که خود اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال اعلام کرده برای دعوت کردن از چند بازیکن سرشناس مشکلات و موانعی بوده که هنوز شفاف سازی نشده است. در هر حال لیست تیم ملی متعلق به سرمربی تیم ملی و مطابق با سلیقه اوست و البته اگر اسکوچیچ با همین لیست و بازیکنان بوسنی را شکست دهد یا بعدها بتواند تیم ملی را به جام جهانی 2022 قطر ببرد، کمتر کسی می تواند از او انتقاد کند.

اسکوچیچ در دو لیست اخیر تیم ملی امیرعابدزاده، پیام نیازمند و محمد رشید مظاهری را در پست دروازه بانی به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. نیازمند در بازی با ازبکستان درون دروازه تیم ملی ایستاد و روی گل دریافتی تیم ملی واکنش مناسبی نداشت. بازی دوم تیم ملی ایران هم که قرار بود در برابر مالی در کشور ترکیه برگزار شود لغو شد و حالا برای بازی با بوسنی مشخص نیست اسکوچیچ از کدام دروازه بان در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد.

عابدزاده در هفته های اخیر عملکرد خوبی درون دروازه تیم ماریتیمو پرتغال داشته است. ماریتیمو در بازی دیشب برابر تیم فامالیسائو 2-1 شکست خورد و نیازمند دیشب به همراه سپاهان برابر گل گهر با نتیجه 1-3 شکست خورد.

اما سوال اصلی اینجاست که رشید مظاهری که آخرین بازی رسمی خود را در تاریخ 30 مرداد برای تراکتور در هفته پایانی لیگ نوزدهم برابر فولاد خوزستان انجام داده است چطور به اردوی تیم ملی دعوت می شود اما دروازه بان هایی همچون حامد لک دروازه بان پرسپولیس، سید حسین حسینی دروازه بان استقلال یا حسین اکبر منادی دروزاه بان سایپا که در بازی هفته اول لیگ بیستم برابر پرسپولیس نمایش خیره کننده ای داشت چطور مورد توجه اسکوچچ قرار نمی گیرند. البته علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی در چند سال اخیر که حالا در تیم آنتورپ بلژیک توپ می زند بعد از نیمکت نشینی و مصدومیت به نظر می رسد به شرایط بازی رسیده است اما اسکوچیچ اعلام کرده است به دلیل برخی مشکلات نتوانسته او را به اردوی تیم ملی دعوت کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید