گزارش جی پلاس از هفته اول لیگ برتر فوتبال

گل گهر در کویر گل کاشت؛ تراکتورِ منصوریان متوقف شد+برنامه و نتایج لیگ برتر/جدول

بهترین نتیجه هفته اول لیگ برتر را تیم گل گهر سیرجان به دست آورد که دست به کار بزرگی زد و تیم سپاهان را از پیش رو برداشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه 16 آبان با بازی سایپا و پرسپولیس آغاز شد و مدافع عنوان قهرمانی از کسب پیروزی بازماند. استقلال هم بالاخره توانست در هفته اول لیگ به سه امتیاز برسد و گل گهر سیرجان هم بهترین نتیجه هفته را با شکست سپاهان به دست آورد.

سایپا صفر- پرسپولیس صفر

یکی از زیباترین بازی های هفته نخست لیگ برتر در ورزشگاه دستگردی برگزار شد که شاگردان ابراهیم صادقی و یحیی گل محمدی به تساوی بدون گل رسیدند. نفر اول این بازی کسی نبود جز اکبر منادی دروازه بان سایپا که نمایش خوبی برابر مدافع عنوان قهرمانی داشت و مانع از پیروزی پرسپولیس شد. البته سایپای میزبان هم موقعیت گلزنی داشت که حامد لک واکنش نشان داد. در این بازی کمال کامیابی نیا با دریافت دو کارت زرد اخراج شد.

یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری پس از بازی گفت: خوشحالیم از اینکه لیگ با تمام مشکلات به ویژه بحث کرونا بار دیگر شروع شد. فوتبال بخشی از جامعه شده که می‌‌ تواند به مردم نشاط و شادی بدهد و تا حدودی آنها را در خانه نگه داشته و سرگرم کند. همه ما باید به تمام فوتبالیست‌ها و افرادی که در این شرایط کرونایی برای مردم بازی می‌کنند احترام گذاشته و از آنها تشکر کنیم. بازی در مجموع خوب بود و برای جلو افتادن از حریف و گل زدن موقعیت‌های خوبی داشتیم اما در این امر خوب عمل نکردیم و موقعیت‌های خیلی خوبی را از دست دادیم. منادی هم هم روز خوبی داشت و توانست موقعیت‌های خوب و زیادی را از تیم ما بگیرد. بچه‌های ما با وجود تمام مشکلاتی که پس از رسیدن به فینال آسیا پشت‌سر گذاشتند روزهای سختی داشتند و شرایط سختی را از لحاظ روحی و روانی متحمل شدند. متأسفانه هنوز هم دلیل این موضوع برای خود من روشن نیست که چرا این همه فشار به مجموعه تیم پرسپولیس آمد. در هر صورت می‌توانستیم سایپا را شکست بدهیم اما از موقعیت‌ها خوب استفاده نکردیم.  سایپا تیم سخت‌کوش و دونده‌ای بود و با شرایط زمین ورزشگاه دستگردی و توپ بازی کردن خیلی سخت بود بچه‌های ما زحمت خود را کشیدند تا پیروز میدان شوند. تعویض‌های ما هم هجومی بود پس از 10 نفره شدن هم برای گل زدن فشار آوردیم و تنها به پیروزی فکر می‌کردیم که این نکته مثبت بازی بود. 

گل‌محمدی درباره اینکه با توجه به قطعی شدن محرومیت عیسی آل‌کثیر بازیکنی جایگزین وی خواهد شد، گفت: صددرصد دنبال جذب بازیکن هستیم اما باید نفری جذب کنیم که در حد نام پرسپولیس باشد و باری از روی دوش ما بردارد. نمی‌خواهیم تنها بازیکن متوسط و لیست پرکن بگیریم. در تلاش هستیم در پست‌هایی که بازیکن از دست داده‌ایم جایگزین جذب کنیم. زیاد هم این اتفاق رخ داده و از وقتی فصل گذشته لیگ برتر تمام شد نفرات زیادی را از دست دادیم. بازیکنان جذب شده هم جایگزین نفرات قبلی شدند. به تازگی هم 2 بازیکن خود را از دست دادیم و شرایط سختی را تحمل می‌کنیم. بازیکنانی که اکنون در تیم ما کار می‌کنند و زحمت می‌کشند با تمام وجود کار می‌کنند و با وجود تمام سختی‌ها تلاش می‌کنیم در نهایت نتایج خوبی کسب کرده و هواداران خود را راضی کنیم. من کنار زمین و نزدیک به صحنه‌ها بودم هیچ برخوردی شکل نگرفت اما تصمیمات داور سخت‌گیرانه بود، کارت‌های زیادی داده شد اما همانگونه که تیم‌ها در شرایط بازی نبود و در اولین بازی وضعیت سختی دارند امکان دارد این اتفاق هم برای داور بیفتد. در نهایت برای تمام داوران عزیزمان آرزوی موفقیت دارم. مشکلاتی بود اما به نظرم نباید زیاد درباره داوری صحبت کنیم. باید تمرکز خود را روی عملکرد تیم و از بین بردن نقاط ضعف‌مان کنیم. باید در نقاطی که بازیکن از دست داده‌ایم تیم را تقویت کنیم و باید این کار را انجام دهیم.

 

ابراهیم صادقی پس از تساوی بدون گل سایپا مقابل پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: فصل قبل آخرین بازی با پرسپولیس بود که 3 بر صفر باختیم و در این فصل کاری که می‌توانیم کنیم این است که ذهنیت بازیکنان را تغییر دهیم. بچه ها در شروع خوب بودند و هدف مان این است که خوب بازی کنیم و نتیجه بگیریم. البته در کنار آن روند بازیکن سازی را هم باید ادامه دهیم. با  پرسپولیسی بازی داشتیم که 4 بار قهرمانی دارد و فینال آسیا رفته است. ما هم موقعیت خوبی داشتیم و در مجموع از همه بچه‌ها راضی هستم و  چند بازیکن ما در حد خودشان ظاهر نشدند و جا دارد بهتر شویم. محسن مسلمان خیلی سن بالایی ندارد و 29 سالش است. ایرادی که فصل قبل داشتیم این بود که خیلی جوان بودیم و این فصل سعی کردیم بازیکنان با تجربه تر بگیریم که به ما کمک کنند و مسلمان یکی از آنها بود. در هر دو نیمه موقعیت داشتیم و حتی می‌توانستیم برنده شویم. برنامه‌هایی که داشتیم همگی به خوبی اجرا شد و انتظار داریم به جوانانی که فصل گذشته فرصت دادیم، در این فصل بهتر کار کند. در سوی مقابل حامد لک هم درخشش خوبی داشت و در اواخر مسابقه اگر درخشش او نبود، می‌توانستیم یک بر صفر برنده شویم. در مجموع مشکلی نبود، اما برخی اوقات اعتراض‌ها زیاد می‌شود و می‌تواند روی کار داور تاثیر بگذارد.  قبلا هم گفتم که حق طبیعی مان است که در زمین خودمان بازی کنیم و کیفیت چمن آن چیزی از آزادی کم ندارد. هر دو تیم روی زمین فوتبال خوبی را انجام دادند. از مدیریت باشگاه هم تشکر می‌کنم که اصرار داشت در زمین خودمان میزبان باشیم.

ذوب آهن 2- فولاد 2

بی شک جنجالی ترین بازی هفته در اصفهان و میان شاگردان رحمان رضایی و جواد نکونام برگزار شد که در نهایت دو تیم به تساوی 2-2 رضایت داد. در دقیقه 10 این مسابقه موسی کولیبالی روی پاس محمد آبشک برای فولاد گلزنی کرد تا اولین گل لیگ بیستم به نام او ثبت شود. در ادامه دارکوبیدوف در دقایق 76 و 79 برای میزبان گلزنی کرد تا شاگردان رضایی کامبک بزنند. در حالی که همه منتظر سوت پایان مسابقه بودند داور برای فولاد ضربه پنالتی اعلام کرد که ساسان انصاری در دقیقه 97 آن را تبدیل به گل کرد تا بازی با تساوی به پایان برسد. ذوبی نسبت پنالتی اعلام شده اعتراض داشتند و معتقد بودند که خطا بیرون ازمحوطه جریمه رخ داده است.

جواد نکونام در نشست خبری بعد از دیدار ذوب‌آهن و فولاد که با تساوی به پایان رسید، اظهار داشت: ما می‌دانستیم تیم‌ها ناشناخته هستند و تغییرات زیادی دارند و به همین دلیل شرایط سخت می‌شود. ما بازی را خوب شروع کردیم و گل برتری را زدیم و چند موقعیت را هم از دست دادیم. در نیمه اول بازی را خوب کنترل کردیم، تنها مشکل ما این بود که بازیکنان ما هنوز به ذهنیت بازی در فولاد نرسیدند. من به بازیکنانم تذکر می‌دهم که اینجا فولاد خوزستان است و باید در حد نام فوتبال بازی کنند. بازیکنان ما اینجا اگر بخواهند بی خیال باشند و به تیمی که در یک نیمه تحت کنترل ما بود فرصت بدهند کار را برای خودشان سخت می‌کنند. من از این مساوی واقعا ناراحتم چون باید در همان نیمه اول بازی را می‌بردیم. همین مساله باعث شد در نیمه دوم 2 گل در دو دقیقه بخوریم و وقتی چک را خوردیم تازه یادمان افتاد که فولاد باشیم. البته تمرین می‌کنیم تا این راه طولانی را خوب تمام کنیم. امروز روی نیمکت دستمان بسته بود، 3 بازیکن ما روز گذشته در عرض یک دقیقه با هم مصدوم شدند و همین موضوع دست ما را بست. بازیکنانی که در اینجا بازی می‌کنند باید بدانند در چه تیمی هستند.

وی در خصوص چالشی که با رحمان رضایی در طول بازی داشت عنوان کرد: رحمان دوست من است و اصلا چنین بحثی نیست که با او بحثی کرده باشم. من باز هم تاکید می‌کنم بازیکنانم باید بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند. ما اینجا هستیم که پیشرفت کنند، اگر قرار بود پیشرفت نکنیم بازیکن جدید نمی‌گرفتیم. ما باید از پارسال بهتر باشیم، روحیه مبارزه طلبی باید در تیم من کامل باشد. 30 بازی در لیگ داریم، در جام حذفی و پلی آف آسیا هم حضور داریم اما باید تمام تلاشمان را  انجام بدهیم، بقیه‌اش دست خدا است.  اگر صحبتی باشد که باعث ایجاد تغییر در فوتبال ما باشد حرف می‌زنیم ولی اگر قرار باشد اتفاقی نیفتد حرف نزنم بهتر است. پنالتی دور بود ولی روی گل دوم حریف کاملا خطا صورت گرفت. بعد از گل ما کمی سوت‌ها برگشت و داور را خیلی تحت فشار گذاشتند. از روی سکوها هم حرف‌هایی زده شد که به نظرم چندان درست نبود. در واقع داوری به شکلی نبود که اینقدر ذوب‌آهنی ها به داور فشار وارد کردند.

رحمان رضایی بعد از تساوی تیمش مقابل فولاد در نشست خبری اظهار داشت: واقعا اگر بازی را هر کسی را ببیند و بخواهد جای داور تشخیص بدهد متوجه می‌شود بازیکن حریف یک متر خودش را درون 18 قدم انداخت اما داور به سود فولاد پنالتی گرفت. ما از 50 متری دیدیم که در یک صحنه قبل داور چگونه برای حریف اوت و کرنر گرفت. این بازی قطعا باید رسیدگی شود و به این راحتی نمی‌شود پنالتی گرفت. واقعا خنده‌ام می‌گیرد که 50 ثانیه قبل از پایان بازی اینگونه پنالتی می‌گیرند. اگر 3 امتیاز را به آنها می‌دادید دیگر کسی دنبال توپ نمی‌دوید و خسته نمی شد! آقای داور تمام اوت‌های دستی فولاد خطا بود ولی شما چطور تشخیص ندادی؟ در بازی امشب راحت حق ما را ضایع کردند و سال قبل هم 10 امتیاز از ذوب‌آهن گرفتند و حق این باشگاه را خوردند. وقتی اینگونه است بیایند و امتیازات را تقسیم کنند دیگر نیازی به برنامه ریزی نیست! شما به 10 داور صحنه پنالتی را نشان بدهید، قبل از خط 18 قدم داور به سود حریف پنالتی گرفته است. متاسف هستم که در لیگ برتری که همه چشم‌ها زوم می‌شود داور چنین تصمیمی گرفت. من واقعا حرف دیگری ندارم. گلی که ما خوردیم تیم را غافلگیر کرد اما همین که ما به بازی برگشتیم خوب بود. علی دشتی مصدوم شده و ما بازیکنی نداشتیم.نمی‌دانم چرا نبی زاده را راحت از دست دادیم و اینگونه اشتباهات نباید از طرف باشگاه رخ بدهد. ما بازیکن را جذب کردیم اما بازیکن را در اختیار نداریم. تیم، مدیر اداری دارد و این اشتباه بزرگی از طرف باشگاه بود.باشگاه مسائل اداری و نظام وظیفه بازیکن را باید پیگیری کند. باید اینگونه مسائل را به من اطلاع می‌دادند و شاید اگر این کار را می‌کردند خودم موضوع را حل می‌کردم. ورود باشگاه باید به این مسائل خیلی قوی تر باشد. من از باشگاه می‌خواهم بازی امشب را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند، نباید حق تیم تضییع شود.مگر از لیگ برتر لیگ بالاتری در ایران داریم؟ چرا باید چنین اتفاقاتی رخ دهد؟ نمی‌دانم داور دنبال چه چیزی بود.

آلومینیوم اراک صفر- نساجی 3

تیم تازه وارد آلومینیوم در اراک میزبان نساجی شده که دیگر فکری را روی نیمکت خود ندارد. نساجی در این بازی با با گل های سعید بیگی، حامد شیری و میلاد کمندانی برنده شد. شاهین توکلی در دقیقه 49 این مسابقه با دریافت کارت قرمز از زمین بازی بیرون رفت و اولین اخراجی لیگ لقب گرفت.

وحید فاضلی پس از پیروزی نساجی مقابل آلومینیوم اراک در هفته اول لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته اول مسابقات بود و شناخت دو تیم از هم کم بود بازی در ابتدا گره خورد اما رفته رفته دو تیم شکل گرفتند. بازی، بازی تاکتیکی بود. خداراشکر با زحمات بچه ها توانستیم بازی را به نفع خودمان تمام کنیم و استارت خوبی بزنیم. به خاطر هوای اراک هر تیمی به این شهر بیاید بازی سختی خواهد داشت. آلومینیوم را تیم خوبی دیدم. برنامه‌های خوبی داشت و تیم تاکتیکی بود. از عقب بازیسازی می‌کردند. می‌خواستند از فضاهای پشت دفاع ما استفاده کنند. روی ضربات ایستگاهی هم برنامه داشتند. تیم با برنامه‌ای بود. با توجه به هوای سنگین اراک در 20دقیقه اول هم ما را تحت فشار قرار دادند. ولی رفته رفته بازی را دست گرفتیم و توانستیم گل اول را بزنیم. در نیمه دوم هم روی ضد حمله و ضربه ایستگاهی توانستیم گل‌های دوم و سوم را بزنیم و بازی را کنترل کردیم. داوری خوب بود. نه به خاط اینکه نتیجه به نفع ما شد، نه. سعی می‌کنم تا انتهای فصل همیشه از داوران تشکر کنم. داوری مشکل خاصی نداشت. روند این تیم را خوب می‌بینم. به نتیجه این بازی نباید توجه کرد. فکر می‌کنم رسول خطیبی می‌تواند این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. از تمام بازیکنانم تشکر می‌کنم با نهایت توانشان تلاش کردند. این برد را به هواداران عزیزمان که انرژی مثبتشان در تیم ما جاری بود و همچنین مالک باشگاه که در این وضعیت اقتصادی صادقانه خرج تیم لیگ برتری را می‌دهد، تقدیم می‌کنم. این برد لطف خدا و حاصل تلاش بازیکنان بود و من ته صف این برد هستم. این برد کاملا متعلق به بازیکنان بود و به شرف آن‌ها درود می‌فرستم.

تراکتور صفر- نفت مسجد سلیمان صفر

تراکتور علیرضا منصوریان در اولین بازی خانگی خود موفق ظاهر نشد و برابر نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل رسید. این بازی تحت تاثیر بارش تگرگ در تبریز قرار گرفت که باعث آب گرفتگی فراوان در زمین مسابقه شد.

علیرضا منصوریان پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته اول رقابت های لیگ برتر باشگاه‌های کشور در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه می‌دانستیم با حریفی بازی خواهیم داشت که خیلی بازی خواهد کرد. در آینده تیم‌های بیشتری به تبریز خواهند آمد و مجبور هستند که مقابل ما عقب بازی کنند. طبیعی است که حریفان مقابل ما به حداقل حملات خود راضی خواهند بود. در بخش گلزنی شانس‌های زیادی را از دست دادیم و در مجموع مالکانه بازی کردیم. در پیش‌بینی آب و هوا دچار اشتباه شدیم و این موضوع کمی برنامه‌های ما را بهم ریخت.  شاگردانم خوب بازی کردند. در این بازی‌ها تنها به یک گل نیاز هست تا تیم حریف به بازی عادی خود برگردد. از عمملکرد شاگردانم رضایت دارم. اشکان دژاگه دیر به ما اضافه شد، اما خیلی خوب ظاهر شد. اجبار داشتم که حتماً یکی از بزرگان تیمم یعنی دژاگه یا شجاعی در ترکیب باشند.چند بار دیدم که حسینی به دروازه‌بان خود  می‌گفت بلندشود و به بازی ادامه دهد. من هم به داور مسابقه گفتم که وقت اضافه بیشتری باید می‌گرفت. در یک صحنه دیگر هم شاگردانم به خطای پنالتی اعتقاد داشتند، اما کارشناسان باید نظر بدهند. غیر از  دو صحنه که مشکوک به پنالتی بود در سایر موارد تیم داوری به خوبی بازی را کنترل کرد.

شهر خودرو 3 - ماشین سازی تبریز صفر

اولین تجربه سرمربی گری مهدی رحمتی در لیگ برتر البته با کارت سرپرست تیم برای او خوش یمن بود و آن ها برابر حریف تبریز با 3 گل به برتری رسیدند. در این مسابقه امین قاسمی نژاد دو گل اول تیمش را به ثمر رساند و پاس گل دوم این تیم را به حسن جعفری داد.

وحید بیاتلو بعد از شکست مقابل شهرخودرو در هفته نخست لیگ برتر فوتبال در نشست خبری، اظهار داشت: به تیم شهرخودرو تبریک می‌گویم چون من مربیگری‌ام را از پیام مشهد شروع کردم عرق خاصی به شهر امام رضا (ع) دارم به همین دلیل به هواداران شهرخودرو تبریک می‌گویم و امیدوارم موفق شوند.  مربی با این همه فشار کار می‌کند و وقتی انتقادی از سازمان لیگ و فدراسیون می‌شود، گوش نمی‌کنند و نمی‌دانم چه کسی باید انتقاد کند. صحبت می‌کنیم می‌گویند حرف نزنیم و این هم از نحوه برگزاری لیگ برتر. شرایط اقتصادی جامعه را می‌دانیم، اینکه 10 تیم بدهکارند و پنجره نقل و انتقالات‌شان بسته است. اول باید این موضوع را رجیستر کنیم. باید ببینیم فیفا اجازه می‌دهد یا خیر. بحث ایفمارک آنقدر نامنظم است و وقتی 3 بازیکن مرا گرم می‌کند، می‌گوید نمی‌توانند بازی کنند. سیستم نقل و انتقالات آنقدر غلط است که بازیکن با ما ثبت کرده یکساله بوده و مدیرعامل سال قبل با خودکار آن را 2 ساله کرده است. روز بازی 2 بازیکن از ارنج من خارج می‌شوند و 3 بازیکن هم به خاطر ایفمارک خارج شدند.  برای اراک هم همین اتفاق رخ داد. برای استقلال هم چنین داستانی پیش آمد. نه تاریخ برگزاری لیگ مشخص است، نه سیستم نقل و انتقالات درست و نه سیستم ایفمارک. روزی که مایلی‌کهن در نشست خبری گریه می‌کرد من تازه کارم را شروع کرده بودم و درک نمی‌کردم اما الان می‌خواهم گریه کنم.آن  موقع نمی‌دانستم مایلی‌کهن از دست فوتبال چه می‌کشد. 3 سال است سرمربی شده‌ام اما دلال‌ها مرا می‌زنند، دوستان خبرنگار صمیمی دارم که نمی‌توانند ماشین بخرند اما خبرنگارانی هستند که بازیکن معرفی می‌کنند و وقتی من نمی‌گیرم علیه من می‌زنند. ایجنت به کسی می‌گویند که بازیکن 15 ساله را از کوچه بیاورد و رشد دهد نه اینکه ما یکسری این وسط کسانی را داشته باشیم. 

سرمربی ماشین‌سازی با انتقاد از مسائلی که در فوتبال وجود دارد، یادآور شد: یک خانم برای فوتبال ما تصمیم می‌گیرد. این خانم و این فدراسیون کی‌روش را فراری دادند. کجای فوتبال درست است که ایفمارک ارنج مرا تغییر دهد؟ 3 ماه این تیم را تمرین دادم و آخرین لحظه می‌گویند مشکلی ندارد. من پله پله آمدم و الان به اینجا رسیدم اما شما باید به دلال، یکسری خبرنگارباج دهید، در فدراسیون فوتبال کسی را داشت باشید.  من وقتی با نود ارومیه شروع کردم 4 گل خوردیم در استادیوم به تیم ما می‌خندیدند اما سال دوم 18 هفته صدرنشین بودیم. همین آقایان که گفتند نگذاشتند که صعود کنیم. الان با تمام وجود تلاش می‌کنم، به تیم ایمان دارم. ما 20 بازیکن بزرگسال از دست دادیم. زنوزی 15 میلیارد بدهی داده اما او را هم می‌زنند. سقف ما 300 میلیون است اما افتخار می‌کنم که چند جوان را جمع کردم و تا آخر پای آن می‌ایستم. این تیم را از سال گذشته در جایگاه بهتری حفظ می‌کنم.  شهرخودرو مهره‌هایی داشت که از ما که بهتر بودند. از نظر باور بازیکنان حریف از ما باتجربه‌تر بودند و توانستند بازی را ببرند اما من تیم شهرخودرو را خوب ندیدم. تیم جوانی مانند ما امروز 8 موقعیت گل داشت و یعنی به 18 قدم رسیدیم. گلر حریف خوب کار کرد و به او تبریک می‌گویم. امیدوارم شهرخودرو جایگاه خود را مانند سالهای قبل در بالای جدول حفظ کند. ماشین‌سازی هم مطمئن هستم نسبت به سال قبل جایگاه بهتری خواهد داشت و سال آینده چند بازیکن خوب معرفی خواهد کرد. در کشور ما فرصتی وجود ندارد چون اصولی وجود ندارد. باشگاه ما به کارمان اعتماد دارد و کار ما را دیده است. من به خودم و تیمم ایمان دارم و آن اتفاق نخواهد افتاد و روز به روز بهتر خواهیم شد.

سیدمهدی رحمتی بعد از برتری شهرخودرو مقابل ماشین‌سازی در هفته اول لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: این 3 امتیاز را به مردم و هواداران تقدیم می‌کنیم. در مورد بازی باید بگویم همان طور که قبلا گفتم تا 3 هفته اول برای شناخت تیم‌ها از همدیگر سپری می‌شود. با بازیکنان تیم هم صحبت کردم و گفتم به دنبال 3 امتیاز هستیم. جا دارد از بازیکنان، تدارکات، کادر پزشکی و مسئولان باشگاه تشکر کنم. تا لحظه آخر دنبال شرایطی بودیم که بتوانیم از همه نفرات استفاده کنیم. لحظه آخر فرجی نتوانست برای ما بازی کند. دست همه درد نکند و خیلی زحمت کشیدند. با قدرت و جدیت مسیری را که شروع کردیم ادامه می‌دهیم تا به هدف اصلی‌ که مدنظرمان است برسیم. من قبل از بازی هم گفتم همه نفرات را تا آخر سال در اختیار داریم و یک مدافع میانی به ما اضافه خواهد شد. در 2 هفته قبل و بازی‌های تدارکاتی، فرشاد فرجی در دفاع بود. نعمتی با توجه به شرایط کرونا نبود. امروز لحظه آخر اتفاقی افتاد که نتوانستیم از فرجی استفاده کنیم. عرفان معصومی آنجا بازی کرد. این شرایط و عدم تمرکز خودش دخیل است اما باید بیشتر تلاش کنیم تا نقاط ضعف برای بازی‌های بزرگتر و مهمتر رفع شود. تمام سعی خودم را می‌کنم تا آخرین روز عمر مربیگری‌ام درباره داوری صحبت نکنم. داوران عضوی از فوتبال هستند، حق اشتباه دارند و باید به آنها کمک کنیم بار استرس از روی آنها برداشته شود و راحت قضاوت کنند. امروز در طول بازی یک بار بیشتر با داور صحبت نکردم که او آمد یک اخطار به نیمکت ما بدهد و فقط خوش و بش کردیم. هر چه اعتراضات به داوری کمتر باشد داوران با ذهنیت بهتر و راحت‌تر می‌توانند در زمین قضاوت کنند. من از همه بازیکنانم چه در برد 3 بر صفر چه در باخت تشکر می‌کنم چرا که در این شرایط کرونایی، شرایط سخت اقتصادی و همه مشکلاتی که داشتیم کنار هم جمع شدیم و تمرین کردیم. 

 

گل گهر سیرجان 3- سپاهان یک

شاگردان امیر قلعه نویی در سیرجان با یک نتیجه خوب از شاگردان محرم نوید کیا پذیرایی کردند. گل گهر که در هفته های پایانی لیگ نوزدهم با نتایج خوب توانست در لیگ بماند؛ فصل بیستم را خوب شروع کرد. در بازی گل گهر و سپاهان سعید صادقی، گادوین منشا و یونس شاکی برای گل گهر و محمد رضا حسینی برای سپاهان گلزنی کردند.

امیر قلعه‌نویی به دلیل محرومیت مجوز حضور در نشست خبری را بعد از پیروزی 3 بر یک تیمش مقابل سپاهان نداشت و دستیارش جلال امیدیان به نشست خبری آمد و گفت:  بازی را خوب شروع کردیم اما در ادامه روی ضربه ایستگاهی گل خوردیم. گل‌گهر تیم بسیار قابل احترامی است. چون در بازی که یک بر صفر عقب بوده توانسته پیروز شود و 3 گل بزند و باز هم موقعیت گل داشته است. بازیکنان ما خیلی پرتلاش ظاهر شدند. تمام فرامین تاکتیکی قلعه‌نویی را در زمین اجرا کردند. بسیار خوشحالیم که در اولین گام 3 امتیاز را با یک بازی خوب گرفتیم. امیدوارم که این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد 24 ساعت می‌توانیم شاید کنیم و بعد به فکر بازی بعدی باشیم.  قلعه‌نویی گام به گام جلو می‌رود. صحبت خودش هم همین است دنبال پدیده و اینجور چیزها نیستند. تمرکز ما بازی به بازی است که بتوانیم با تمرکز جلو برویم و هر بازی کیفیت‌مان را نشان بدهیم و به قول امیرخان نتیجه دست خدا است ولی ما فقط و فقط پرتلاش بازی به بازی جلو می‌رویم و بتوانیم با برد بازی‌ها را تمام کنیم.

محرم نوید کیا بعد از شکست 3 بر یک مقابل گل‌گهرسیرجان در نشست خبری حاضر نشد و علیرضا مرزبان را به نشست خبری فرستاد و این مربی گفت: بعد از اینکه گل اول را خوب زدیم بازی خوبی انجام دادیم شانس‌های گلزنی خوبی برای خودمان ایجاد کردیم و بازی ترکیبی هم در دستور کار قرار دادیم اما متأسفانه روی بازی مستقیم و هوایی اشتباهاتی کردیم که گل خوردیم و روی این مسئله ضدحمله خوردیم. گل‌گهر برای این مسابقه بهتر آمده بود و ما کیفیت لازمی را که باید داشته باشیم نداشتیم. با این حال بازیکنان ما سعی خودشان را کردند تا این بازی را دربیاورند و نتیجه مثبتی بگیرند. اما مدام ضدحمله می‌خوردیم ضدحمله‌هایی که باعث می‌شد زمان از دست می‌دادیم و هم به حریف شانس گلزنی می‌دادیم باید بپذیریم راه سختی را در پیش داریم. باید این تیم را برای مسابقات لیگ برتر آماده کنیم.  از بازیکنان صددرصد راضی هستم چون تلاش خودشان را کردند. کیفیت فوتبالی خوبی هم نشان دادند که می‌توانست بهتر هم باشد این مسئله ما را برای آینده امیدوار می‌کند. من به داور اعتراضی نداشتم اما 2 پنالتی باید به سود ما می‌گرفتند 2 خطای هند کاملاً مشخص بود که گرفته نشد و مسئله خاصی نبود و این اعتراضات طبیعی است. باید این نوید را بدهیم که ما در اول راه هستیم که شروع کرده‌ایم. با سپاهان می‌خواهیم راه بزرگی را برویم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و مطمنئیم که راه درستی را انتخاب کرده‌ایم. بازیکنان ما بازیکنان پرافتخار خوبی هستند. کادر فنی خوبی دارم محرم نویدکیا فوتبال را خوب می‌شناسد و مطمئنم که راه پیروزی را خوب طی می‌کنیم.

استقلال 2- مس رفسنجان صفر

بعد از چهار فصل استقلال توانست اولین بازی فصل خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر بگذارد. استقلالِ فکری نیمه اول بازی سختی برابر تیم تازه صعود کرده مس رفسنجان داشتند اما در نیمه دوم وریا غفوری و امیرارسلان مطهری برای این تیم گلزنی کردند تا استقلال سه امتیاز این مسابقه را از آن خود کند.

محمود فکری در خصوص برد استقلال مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: بازی خوبی بود. بچه های ما بازی روانتری ارائه دادند و موقعیت های زیادی داشتیم. نیمه اول می توانستیم به گل برسیم اما در نیمه دوم بچه ها دقت بیشتری داشتند و خداراشکر توانستیم از بازی اول با برد خارج شویم. باید به هم کمک کنیم و دست به دست هم بدهیم تا به امید خدا مشکلات را برطرف کنیم. در کارفنی هم باید سفت و سخت پیش برویم و ان شاالله این روند ادامه پیدا کند.

محمد ربیعی در نشست خبری بعد از بازی استقلال و مس اظهار داشت: جا دارد به تیم استقلال و هوادارانش تبریک بگویم. در نیمه اول سعی کردیم بازی را کنترل کنیم. ما در ابتدای نیمه دوم بازی بهتریا را ارائه کردیم و روی یک غفلت گل اول را خوردیم.  بعد از دریافت گل بازی را اداره کردیم ولی یک اشتباه ساده در ضد حمله گل دوم را خوردیم. شاید اگر آن اتفاق رخ نمی‌داد بازی بر می‌گشت. هدف ما این بود که در نیمه اول بازی را بدون گل تمام کنیم و در نیمه دوم بازی را اداره کنیم. تیم ما نیازمند هماهنگی بیشتری است. البته انتظار من از تیممان بیشتر بود چون در بازی های دوستانه بهتر کار می کردیم. ما چند اشتباه ساده داشتیم و این اجازه داد استقلال به دفاع ما فشار بیاورد. به بازیکنان تیمم خسته نباشید می گویم و امیدوارم کارمان را خوب انجام دهیم. تمام تلاش من و همکارانم این است که تیم را در لیگ یک حفظ کنیم و هدف بعدی من هم این است که در جایگاه خوب جدول قرار بگیریم. ما شبانه روز وقت می‌گذاریم تا زحمات سال گذشته ما هدر نرود.

 

صنعت نفت آبادان - پیکان (لغو شد)

این بازی به دلیل وضعیت قرمز کرونا در آبادان لغو شد.

هفته دوم لیگ برتر

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ
مس     گل گهر سه شنبه 20 آبان
نساجی     آلومینیوم سه شنبه 20 آبان
سپاهان     استقلال تهران سه شنبه 20 آبان
نفت مسجد سلیمان     سایپا سه شنبه 20 آبان
مس رفسنجان     گل گهر سیرجان سه شنبه 20 آبان
پیکان     شهرخودرو سه شنبه 20 آبان
ماشین سازی     ذوب آهن سه شنبه 20 آبان
پرسپولیس     صنعت نفت آبادان سه شنبه 20 آبان
فولاد     استقلال سه شنبه 20 آبان

 

هفته اول لیگ برتر

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
سایپا 0 0 پرسپولیس جمعه 16 آبان 16:30
ذوب آهن 2 2 فولاد خوزستان جمعه 16 آبان 16:30
آلومینیوم 0 3 نساجی جمعه 16 آبان 16:40
تراکتور 0 0 نفت مسجد سلیمان جمعه 16 آبان 16:45
شهرخودرو 3 0 ماشین سازی شنبه 17 آبان 15:50
گل گهر 3 1 سپاهان شنبه 17 آبان 16:20
استقلال 2 0 مس رفسنجان شنبه 17 آبان 16:30
صنعت نفت آبادان     پیکان شنبه 17 آبان لغو شد

دیدگاه تان را بنویسید