کتایون اشرف در گفت وگو با جی پلاس؛

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی: شرایط قرنطینه ورزشکاران را نداریم/ کسب سهمیه المپیک سخت است

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: پیگیر تمرینات قایقرانان هستیم و امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر ملی پوشان را دور هم جمع کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

کتایون اشرف نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص مسابقات قهرمانی کشور اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدیم در چهار رشته المپیکی قایقرانی با هدف اینکه برای بچه‌ها انگیزه شود و بدانند ما به فکرشان هستیم، مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم. با توجه به اینکه قایقرانان تا الان در استان‌های خود زیر نظر مربیان استانی تمرین می‌کردند می‌خواستیم ببینیم در چه شرایطی قرار دارند.

او افزود: در رشته اسلالوم که در رودخانه کرج برگزار شد استقبال خیلی خوبی صورت گرفت و سطح مسابقات نسبت به سال گذشته خیلی بالاتر بود و مربیان به خصوص مربیان خانم خیلی خوب فعالیت کرده بودند؛ در آب های آرام هم همین گونه بود و قایقرانان رکوردهای خوبی ثبت کردند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: در پخش پارا جمعیت شرکت کنندگانی که در پارا کانو حضور پیدا کردند خیلی بیشتر از سال قبل بود که این مسئله نشان می‌دهد این رشته دیگر شناخته شده و ورزشکاران فعالیت خوبی دارند. در مورد روئینگ هم باید بگویم خوشبختانه سطح آمادگی برخورداریم و خوبی مسابقات این بود که پیشکسوتان و قهرمانان سابق حضور داشتند و تیم آورده بودند و مربیگری می‌کردند.

اشرف در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه زمان رقابت‌های کسب سهمیه المپیک رشته اسلالوم اعلام شده فدراسیون چه برنامه‌ای برای برگزاری اردو و انتخاب سرمربی دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه در رشته اسلالوم قایقرانان باید در رودخانه تمرین کنند و از شهر خارج شوند  بنابراین با شرایط کنونی و شیوع کرونا دست ما بسته ‌است به همین خاطر ورزشکاران در استان خودشان تمرین می‌کنند ؛ مجوریم این کار را انجام دهیم چون در حال حاضر شرایط این را نداریم که قرنطینه ایجاد کنیم؛ در هر حال منتظریم ببینیم چه تصمیمی می‌توانیم برای آماده کردن قایقرانان بگیریم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه در این مدت برای آموزش مربیان برنامه ریزی داشتیم بنابراین مربیان استانی خیلی خوب کار می‌کنند و می‌دانیم ورزشکاران در محل زندگی خودشان سخت مشغول فعالیت و تمرین هستند  این باعث می‌شود که یک مقدار خیالمان راحت باشد اما اینکه برای آینده چه تصمیمی بگیریم باید کمیته فنی تشکیل بدهیم. به هر حال مربیانی که قبلا با ما همکاری می‌کردند الان هم حاضر هستند و مشکلی از بابت انتخاب سرمربی نداریم در حقیقت مشکل بزرگ ما برپایی اردو و مکانی است که  ملی پوشان بدون خطر تمرین کنند.  

کتایون اشرف در پایان صحبت‌های خود با اشاره به شانس قایقرانان ایران در کسب سهمیه المپیک گفت: باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. مسابقات به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و اولین بار است که پیست آب های خروشان را راه اندازی کرده؛ این کشور یکی از مدعیان است و ورزشکارانش سخت مشغول تمرین هستند و مشکل ویروس کرونا هم در تایلند وجود ندارد. چین تایپه، قزاقستان، چین و ژاپن هم در حال تمرین هستند. به حال شرایط سخت است؛ ما دو هفته مانده به رقابت‌های کسب سهمیه در آمادگی کامل بودیم که مسابقات کنسل شد و امیدواریم در ادامه موفق باشیم. هم ما و هم تمام ورزشکاران تلاشمان را می‌کنیم در رشته‌های المپیکی اتفاق خوبی بیفتد و نتایج خوبی بگیریم. پیگیر تمرینات هستیم و امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم ملی پوشان را دور هم جمع کنیم و تمرینات جدی تر دنبال شود.   

 

دیدگاه تان را بنویسید