جی پلاس؛

شوخی که خودمان جدی گرفتیم!/ نمایش ورشکسته ها با ادعای میزبانی جام ملت های آسیا

فدراسیون فوتبال ایران که در پرداخت پاداش زنان و مردان فوتسالیست عاجز مانده به دنبال برگزاری جام ملت های آسیاست و مشخص نیست مدیرانی که حداقل دستمزدها را نمی توانند پرداخت کنند چطور می خواهند چنین مسابقاتی را برگزار کنند؟َ

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتسال زنان ایران باردیگر به تورنمنت جهانی که معتبرترین مسابقه فوتسال زنان جهان در سطح جهان است؛ دعوت شد اما باردیگر اعزام دختران با اما و اگر همراه شده است.

برزیل میزبان رقابت ها به تیم های دعوت شده اعلام کرد که هرکشوری در مسابقات حاضر می شود تا بیستم شهریور اسامی خود را ارسال کند. تا ظهر روز پنج شنبه بیستم شهریور هیچ یک از مسئولان بخش زنان فدراسیون پاسخگوی این سوال نبودند که آیا تیم ملی اعزام می شود یا خیر؟

در نهایت مصاحبه شهناز یاری سرمربی تیم ملی در سایت رسمی فدراسیون منتشر شد؛ در این مصاحبه یاری اعلام کرد که اسامی تیم ملی مشروط به حفظ سلامت بازیکنان توسط میزبان به برزیل ارسال شده است. با توجه به شرایط برزیل در خصوص شیوع گسترده ویروس کرونا این شرط فدراسیون کاملا عقلانی است اما به نظر نمی رسد که این موضوع تنها مشکل فدراسیون برای اعزام تیم ملی باشد.

در صورت ادامه شرایط کرونایی در برزیل قطعا این مسابقات که قرار است آذر ماه برگزار شود به تعویق می افتد و یا دیگر تیم ها نیز از حضور در رقابت ها انصراف می دهند اما نکته جالب توجه این است که با توجه به شرایط به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال تمایلی به اعزام دختران ندارد.

دخترانی که هنوز پاداش قهرمانی خود را در آسیا نگرفتند و حالا دیگر پرداخت شدن یا نشدن 20 میلیون تومان هیچ فرقی به حالشان نمی کند؛ با یک مشکل مدیریتی دیگر مواجه شدند. فدراسیون که امروز رئیس ندارد و زمان انتخاباتش هم مشخص نیست؛ با بدهی های زیادی رو به رو است و قاعدتا برای اعزام دختران علاوه بر تهیه بلیت باید اردو نیز برگزار کند که همه این ها مستلزم هزینه است.

فدراسیون فوتبال که به عقیده بسیاری ورشکسته است و تقریبا بدون متولی راه خود را ادامه می دهد و باید با یک رسوایی بزرگ به نام ویلموتس هم جان سالم به در ببرد؛ قطعا دیواری کوتاه تر از دختران فوتسالیست پیدا نخواهد کرد و هیچ بهانه ای هم بهتر از کرونا وجود ندارد!

حال همین فدراسیون که پول پاداش دختران فوتسالیست و البته تیم ملی فوتسال مردان و فوتبال ساحلی را هم ندارد نامزد میزبانی جام ملت های آسیا شده است!

از همان ابتدا هم مشخص بود که نامزدی ایران بیشتر شبیه شوخی است چرا که هیچ یک از معیارهای لازم را برای اخذ میزبانی ندارد. فدراسیونی که جیبش برای ایجاد ساختار درست، فعالیت های زیربنایی و توسعه فوتبال خالی است با ادعای میزبانی آسیا به دنبال پشت سرگذاشتن فشارها بود که البته این بار موفق نشد.

فدراسیون هیچ برنامه ای برای گرفتن میزبانی ندارد و تنها سوالی که باید از آن ها پرسید این است که چطور با این همه مشکلات مالی (اگر مشکلات زیربنایی را درنظر نگیریم) که آن ها را از پرداخت پول های ناچیز (البته برای فدراسیون) عاجز کرده است، مسئولان پیشنهاد برگزاری جام ملت های آسیا در ایران را داده اند؟! 

با وجود اینکه از همان ابتدا معلوم بود این درخواست یک نمایش از سوی فدراسیون بدون متولی است اما به نظر می رسد خودشان آن را جدی گرفتند و تیزرهای میزبانی هم منتشر می کنند. احتمالا در نهایت هم زدوبند AFC را عامل از دست رفتن میزبانی عنوان می کنند!

دیدگاه تان را بنویسید