در گفت وگوی جی پلاس با دبیر فدراسیون مطرح شد؛

پول لژیونرهای کبدی به جیب فدراسیون می رود؟

دبیر فدراسیون کبدی گفت: مبالغی که از قرارداد لژیونرها دریافت کردیم در بدنه خود رشته کبدی هزینه شد؛ نه فدراسیون.

لینک کوتاه کپی شد

عباس فرهمند مهر دبیر فدراسیون کبدی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، درباره برنامه فدراسیون برای بازی های ساحلی آسیا اظهار کرد: هفته گذشته از طرف کمیته المپیک نامه شورای المپیک آسیا برای ما ارسال شد که مسابقات ساحلی قرار است در فروردین ماه برگزار شود؛ کبدی هم جزو این رشته‌ها است و فدراسیون باید کارهای لازم را انجام دهد. قرار بود بهمن ماه سال گذشته مسابقات ساحلی را برگزار کنیم چون می‌دانستیم قرار است در بازی‌های ساحلی شرکت کنیم باید بازیکنانمان را انتخاب کنیم اما کرونا شیوع پیدا کرد و ما هم جزو اولین رشته‌هایی بودیم که لیگ مان تعطیل شد. با توجه به دریافت این نامه قرار است تیم ملی و مربیانی که مدنظرمان است را انتخاب کنیم چون در هر دو بخش بانوان و آقایان باید در بازی‌های ساحلی حضور پیدا کنیم.

او در خصوص مجوز برگزاری اردو و لیگ کبدی ایران گفت: ما به وزارت ورزش نامه‌ای ارائه کردیم  و حتی پیگیر هم شدیم اما برای مسابقات همچنان مجوز صادر نمی‌شود؛ در رشته کبدی هم بازیکنان برخورد فیزیکی زیادی با یکدیگر دارند به همین دلیل برای مسابقات مجوز ندادند اما اردوها را احتمالا از ماه آینده آغاز می‌کنیم. ما برای اردو استراتژی داریم و پروتکل‌های قوی‌ طراحی کرده‌ایم. به عنوان مثال بر خلاف دوره‌های گذشته که اردوها  با حضور حدود 25 نفره برگزار می‌شد این بار 12 نفر دعوت می‌کنیم و خوابگاه‌ها یک نفره می‌شود و حتی زمان غذا خوردن هم فاصله را رعایت می‌کنیم.

فرهمند در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه دوازده درصدی که فدراسیون کبدی از قرارداد لزیونرها گرفت و قرار بود به بخش پایه و آموزش مربیان اختصاص داده شود صرف چه مواردی شد گفت: تمام مبلغی که از طرف لژیونرها دریافت کردیم به خرید تاتامی و بحث توسعه استعدادیابی در استان‌ها که به تصویب هیات رئیسه مجمع و اعضای مجمع رسیده بود اختصاص یافت. در مورد استعدادیابی در استان‌ها ممکن است یک استان در مدارس این کار را انجام داده باشد و یک استان به نحو دیگر استعدادیابی کرده باشد که بستگی به توانایی و پتانسیل خود استان‌ها دارد. حدودا به 7 استان تاتامی درجه یک فرستادیم، در بحث آموزش کلاس‌هایی را با همکاری شهرداری‌ها و آموزش و پرورش برگزار کردیم که تمام این‌ها هزینه دارد. در کل باید بگویم آن مبالغ در بدنه رشته کبدی هزینه شد، نه فدراسیون که 26 مرداد تمام گزارش آن در مجمع سالیانه ارائه و به تصویب اعضا رسید.

دبیر فدراسیون کبدی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات این رشته اظهار کرد: از زمانی که دکتر اورسجی به عنوان ریاست فدراسیون انتخاب شده ما در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کنیم مدال نقره و طلا کسب می‌کنیم و در این اوضاع اقتصادی میزبان اولین دوره مسابقات جوانان جهان شدیم و با بهترین کیفیت این رقابت را برگزار کردیم. اگر حمایت بیشتری از کبدی شود شاید ما بتوانیم آکادمی داشته باشیم که این موضوع تنها دغدغه فدراسیون است و تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم این هدف عملی شود و اگر این اتفاق بیافتد کار بزرگی انجام شده است. فدراسیون هند به قدری برنامه ریزی می‌کند که بتواند طلای آسیایی را از چنگ ایران دربیاورد که طبق تعریف‌های لژیونرها خیلی انتقام جویانه می‌خواهند در بازی‌های اسیایی 2022 مقابل ایران قرار بگیرند بنابراین ما هم باید شرایط مناسبی فراهم کنیم و به دنبال یک برنامه ریزی اساسی باشیم. البته طبق رایزنی‌های انجام شده مکانی را برای احداث خانه کبدی در نظر گرفته‌اند اما فدراسیون در پی این است بهترین محل را انتخاب کند که اگر وسط شهر باشد بهترین اتفاق خواهد افتاد.

 

دیدگاه تان را بنویسید