یادداشت جی پلاس

مهدی؛ سرت را بالا بگیر!

مهاجم بوشهری فوتبال ایران که سال ها مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال بود توانست با پیوستن به تیم پورتو پرتغال به افتخاری بزرگ برسد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، شبنم روحی؛ اگر روزی رویای فتح جام جهانی فوتبال هم برای ایرانی ها محقق شود که البته با شرایط فعلی حداقل به عمر ما قد نخواهد داد؛ بعید است ضربه ثانیه های پایانی مهدی طارمی به پرتغال در جام جهانی را کسی فراموش کند؛ هرچه بگذرد حسرت آن لحظه با ما خواهد بود!

شرایط جدایی طارمی از پرسپولیس که هواداران این تیم هیچ گاه از خاطر نمی برند و اتفاقات بعد از آن به علاوه ضربه پایانی دیدار با پرتغال هجمه زیادی را علیه این بازیکن ایجاد کرد. حواشی خارج از مستطیل سبز این بازیکن هم مزید برعلت شد تا برخی شروع به توهین و تمسخر این بازیکن کنند. روزی هم که طارمی با ادعای پیشرفت و رویای بازی در اروپا به الغرافه قطر رفت؛ همه از او پرسیدند قطر اروپاست؟

مهدی که خودش هم به خوبی می داند در ابتدای حضورش در سطح اول فوتبال ایران اشتباهات زیادی داشت حالا حرفه ای تر از قبل به نظر می آید و با کنار زدن حواشی، بعد از یک فصل موفق در ریوآوه راهی قهرمان لیگ پرتغال شد. او با ریوآوه در آستانه کسب کفش طلای لیگ هم بود اما بدشانسی او این بار هم در لحظات آخر خودش را نشان داد و در آخرین دقایق این عنوان را از دست داد.

طارمی خیلی زود مزد یک فصل عملکردش در پرتغال را گرفت و با پیشنهادهای خوبی از تیم های لیگ این کشور رو به رو شد و حالا باید او را مهاجم پورتو بدانیم. تیمی که 29 بار جام قهرمانی لیگ این کشور را از آن خود کرده و دو بار هم فاتح اروپا شده است.

در اثنای این وضعیت سیاه فوتبال ایران خبر پیوستن مهدی طارمی به پورتو برای تمام هواداران فوتبال مایه مسرت و خوشحالی بود؛ به نظر می رسد طارمی به خوبی در حال جبران روزهای نه چندان خوبیست که برای هواداران فوتبال ایران ساخته بود.

ملی پوش بوشهری حالا مایه افتخار ایرانی هاست؛ ایران کم لژیونر ندارد اما برکسی پوشیده نیست که وضعیت بازیکنان شاغل در اروپای ایران به اندازه طارمی خوب نیست. جهانبخش که به عنوان شاهزاده پارسی با قراردادی سنگین به برایتون رفت حتی با آن قیچی برگردان زیبایش به چلسی هم نتوانست در دل سرمربی تیم جا باز کند. سردار آزمون با زنیت قهرمان و آقای گل شد و با این عناوین برای فوتبال ایران هم افتخارآفرین بود اما سطح لیگ پرتغال و پورتو متفاوت است و امروز همه منتظر دیدن بازی های طارمی در تیم اول پرتغال هستند.

قبل از پیوستن این بازیکن به پورتو همه نام این تیم را به خاطر ژوزه مورینیو و آن قهرمانی به یادماندنی در اروپا به یاد می آوردند و حالا پورتو به خاطر طارمی در یاد ایرانی ها خواهد ماند. طارمی به خوبی می داند که هر اندازه پورتو بزرگ است به همان اندازه هم کارش برای حضور در ترکیب اصلی این تیم دشوار خواهد بود و هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد و اگر خواهان موفقیت است باید بهتر از این باشد.

روزی که طارمی آخرین شانس ایران در جام جهانی برای صعود را از دست داد هیچ کسی؛ حتی خودش هم تصور نمی کرد این بازیکن روزی راهی تیمی به مانند پورتو شود. شاید آن اتفاق می توانست نقطه سقوط طارمی و محو شدن باشد اما او همه چیز را عوض کرد و خودش را از فرش به عرش رساند و حالا مهدی طارمی می تواند سرش را بالا بگیرد و به جایگاه فعلی خود افتخار کند!

دیدگاه تان را بنویسید