گزارش جی پلاس از هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

بازگشت سپاهان و تراکتور به کورس در شب هیجان انگیز سیرجان +برنامه و نتایج/ جدول

در هفته بیست و نهم لیگ برتر تیم گل گهر توانست یک امتیاز مهم از قهرمان لیگ بگیرد و تراکتور و سپاهان هم به جمع مدعیان سهمیه آسیایی برگشتند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در هفته بیست و نهم لیگ برتر سپاهان توانست خود را به جمع مدعیان نایب قهرمانی و کسب سهمیه بازگرداند و گل گهر نیز در یک بازی زیبا و دیدنی یک امتیاز از قهرمان لیگ گرفت. استقلال تهران نیز با تساوی برابر پیکان مشخص شدن وضعیت خود در لیگ را به بازی آخر کشاند.

 

تراکتور 2 - ماشین سازی یک

تراکتور با وجود اینکه سه هفته پشت سرهم به تساوی رسیده بود اما در داربی تبریز موفق عمل کرد و توانست با نتیجه 2 بر یک همشهری خود را از پیش رو بردارد و با 50 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده سوم جدول قرار بگیرد. در این بازی اسدی در دقیقه 71 تراکتور را پیش انداخت اما 14 دقیقه بعد عابدینی گل تساوی را برای ماشین سازی به ثمر رساند. آزادی در دقیقه 88 توانست گل پیروزی بخش تراکتور را بزند. ماشین سازی با این شکست هم چنان با 28 امتیاز چهاردهم است و در منطقه خطر قرار دارد. علوی سرپرست ماشین بعد از گل تساوی سبزپوشان دچار حمله قلبی و او به بیمارستان منتقل شد.

نساجی مازندران صفر - ذوب آهن صفر

شاگردان لوکا بوناچیچ در قائمشهر به مصاف نساجی رفتند و نتوانستند در این بازی به پیروزی برسند تا همچنان یکی از تیم های در منطقه خطر باشند. ذوبی ها با این یک امتیاز 30 امتیازی شدند و در رده دهم قرار گرفتند. نساجی هم با 37 امتیاز هشتم است.

استقلال یک - پیکان یک

بعد از چند هفته پیروزی، استقلال در ورزشگاه آزادی برابر تیم سیزدهم جدول متوقف شد. در این بازی ابتدا فراز امامعلی در دقیقه 23 گل اول را برای پیکان زد اما علی کریمی با شوت پشت محوطه جریمه در دقیقه 37 گل تساوی را زد. استقلال هم چنان با 50 امتیاز در رده دوم قرار دارد و پیکان نیز 28 امتیازی و در رده بیست و هشتم است. شاگردان ویسی هم چنان جزو تیم های در منطقه خطر هستند.

گل گهر سیرجان 3 - پرسپولیس 3

پرهیجان ترین دیدار هفته در سیرجان برگزار شد جایی که شاگردان مجید جلالی به عنوان اولین تیم، برای قهرمان لیگ تونل افتخار زدند. میزبان کار را بهتر آغاز کرد و توانست توسط ابراهیمی و موسوی با دو گل از پرسپولیس که به خاطر اخراج کامیابی نیا 10 نفره شده بود پیش بیفتد. در نیمه دوم پرسپولیس بازی را بهتر آغاز کرد و توانست توسط علیپور و نورالهی بازی را به تساوی بکشاند. در حالی که به دقایق پایانی بازی نزدیک شده بود ترابی از روی نقطه پنالتی گل سوم را برای پرسپولیس به ثمر رساند. در حالی که پرسپولیسی ها می خواستند اولین پیروزی خود را بعد از قطعی شدن قهرمانی شان جشن بگیرند گل گهر توسط ابراهیمی در دقیقه 96 به گل تساوی رسید تا این دیدار 3-3 به پایان برسد. پرسپولیس 64 امتیازی شد و گل گهر با 30 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت. این تیم همچنان در خطر سقوط است اما با این تساوی امیدوارتر از باقی رقیبان است.

سایپا صفر - نفت مسجد سلیمان صفر

سایپا با پیروزی در این بازی خانگی می توانست خیالش را از بابت بقا در لیگ برتر راحت کند اما شاگردان ابراهیم صادقی در کسب برد برابر نفت مسجد سلیمان ناکام ماندند. با این تساوی سایپا 29 امتیازی شد و در رده دوازدهم باقی ماند.  نفت مسجد سلیمان هم با 35 امتیاز نهم شدند.

صنعت نفت آبادان 3 - شاهین شهرداری بوشهر یک

از دل این مسابقه اولین تیم سقوط کننده لیگ بیرون آمد و شاهین بوشهر به لیگ دسته یک سقوط کرد. در این مسابقه آل کثیر و غبیشاوی تیم میزبان را با دو گل پیش انداختند اما در دقیقه 82 نوروزی فرد گل اول را برای شاهین به ثمر رساند. تلاش شاهین برای به تساوی کشاندن مسابقه بی فایده بود و این تیم میزبان بود که توسط ریکانی در دقیقه 89 به گل سوم رسید. با این نتیجه صنعت نفت آبادان با 41 امتیاز در رده هفتم قرار گرفت و شاهین 22 امتیازی هم به دسته یک رفت.

سپاهان 2 - شهرخودرو صفر

در یکی از مهم ترین بازی های هفته بیست و نهم سپاهان در نقش جهان به مصاف شهرخودرو رفت که در پایان شاگردان تکسیرا موفق شدند با دو گل به برتری برسند و هم چنان شانس خود را برای نایب قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی حفظ کنند. شایان مصلح در دقیقه 60 و سروش رفیعی در دقیقه 70 برای سپاهان گلزنی کردند. با این سه امتیاز سپاهان بعد از هفته ها ناکامی به برد رسید و با 48 امتیاز به رده چهارم رفت. شهر خودرو نیز با شکست در این مسابقه شانس کسب سهمیه آسیا را از دست داد و با 45 امتیاز در رده ششم جای گرفت.

پارس جنوبی جم صفر- فولاد صفر

در دیدار دو تیمی که شرایط متفاوتی در لیگ برتر داشتند شاگردان نکونام بازهم در کسب برد ناکام ماندند تا فولاد با 48 امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرند. در  آن سوی میدان پارس جنوبی رده پانزدهمی 27 امتیازی شد و هم چنان در خطر سقوط است و یک بازی زمان دارد تا شرایط را تغییر بدهد.

نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر

تراکتور 2 - ماشین سازی یک

نساجی مازندران صفر - ذوب آهن صفر

استقلال یک - پیکان یک

گل گهر سیرجان 3 - پرسپولیس 3

سایپا صفر - نفت مسجد سلیمان صفر

صنعت نفت آبادان 3 - شاهین شهرداری بوشهر یک

سپاهان 2 - شهرخودرو صفر

پارس جنوبی جم صفر - فولاد صفر

برنامه هفته سی ام لیگ برتر فوتبال پنجشنبه 30 مرداد

پرسپولیس - سایپا

ذوب آهن - گل گهر سیرجان

شاهین شهرداری بوشهر - استقلال

نفت مسجد سلیمان - پارس جنوبی جم

پیکان - سپاهان

شهرخودرو - نساجی مازندران

ماشین سازی تبریز- صنعت نفت آبادان

فولاد - تراکتور

جدول رده بندی

 

دیدگاه تان را بنویسید