یادداشت جی پلاس

حکایت رسول پناه و حاتم طایی

چند روز پیش بود که سرپرست باشگاه پرسپولیس در گفت وگوی منتشر شده در سایت رسمی این باشگاه اعلام کرد که در نهایت فیفا می تواند پرسپولیس را جریمه کند که خیلی مهم نیست چرا که در نهایت آن ها طلب خود را به برانکو پرداخت می کنند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شبنم روحی، حدود 10 روز پیش بود که مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به صحبت های صورت گرفته در خصوص محرومیت پرسپولیس به خاطر شکایت برانکو ایوانکوویچ گفت: "نه ایرادی ندارد چون بعد از تاریخ اعلام شده توسط فیفا، ما یک ماه فرصت داریم تا پول برانکو را بدهیم. در بدترین حالت جریمه‌ می‌شویم و این جریمه را می‌دهیم اما منابع ما برای تامین پول آماده است."

شب گذشته رسما اعلام شد که فیفا پرسپولیس را به خاطر  بی احترامی به ضرب الاجل تعیین شده در مجموع 127 هزار دلار جریمه کرد. جرایم عبارت است از: برای پرونده برانکو 50 هزار فرانک سوئیس، 20 هزار فرانک برای دادرسی و 15 هزار برای جریمه زلاتکو، برای پرونده ایگور هم 30 هزار فرانک سوئیس، 15 هزار برای بررسی پرونده و 15 هزار برای جریمه.

با توجه به اعلام فیفا پرسپولیس برای پرداخت بدهی های گذشته و 127 هزار دلار جریمه فقط 30 روز فرصت دارد. به نظر می رسد این دقیقا همان چیزی بود که رسول پناه در نظر داشت؛ درواقع همان جمله که گفت در بدترین حالت جریمه می شویم و آن را پرداخت می کنیم! رسول پناه اعلام کرد به خاطر هزینه بالای دادسری در دادگاه بین المللی ورزش این پرونده را به CAS نبرده است و می خواهد با شیوه خودش پرونده برانکو را مختومه کند.

سوالی که باید از رسول پناه پرسید این است که هزینه جریمه را چه کسی باید پرداخت کند؟ آیا پرسپولیس خودش درآمدزایی هنگفتی داشته که علاوه بر پول برانکو قرار است این جریمه سنگین را هم پرداخت کند (که اگر چنین پولی وجود دارد چرا پول برانکو به حسابش واریز نشد)؛ جریمه ای که با آن می توانست پول برخی بازیکنان نظیر بشار رسن را پرداخت کند. شاید اگر رسول پناه خودش مسئول پرداخت این جریمه بود و مجبور بود برای تامین آن تلاشی انجام بدهد هیچ گاه این اجازه را نمی داد که کار به این جا برسد.

این درست بزرگترین مشکل مدیریت در استقلال و پرسپولیس است که هیچ یک از روسا خود را موظف به سروسامان دادن به طلب ها و پرداختی های باشگاه ندارند چرا که مطمئن هستند به خاطر این بدهی ها هیچ گاه مواخذه نمی شوند. که اگر این گونه بود مسئولان بعد از رفتن برانکو بدهی ها را پرداخت می کردند و آن را به عنوان ارثیه شوم به نفر بعدی واگذار نمی کردند.

حالا هم همان طور که رسول پناه عنوان کرد در نهایت این پرسپولیس است که جریمه می شود و چون این پول نه قرار است از جیب او برود و نه اینکه بابتش جوابی به کسی بدهد پس خیلی مهم نیست چه رخ می دهد! اگر هم پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم شود؛ میلیون ها دلار هم جریمه شود؛ با کسر امتیاز مواجه شود و یا هر جریمه سنگین دیگری برای این تیم درنظر گرفته شود اما بازهم رسول پناه نگران نخواهد بود چرا که از قدیم گفته اند: "خرج که از کیسه مهمان بود، حاتم طایی شدن آسان بود".

دیدگاه تان را بنویسید