رییس فدراسیون ووشو درواکنش به مخفی بودن دوپینگ دو ملی پوش: استفاده از لفظ پنهان کاری درست نیست/ ما اجباری برای اعلام این خبر نداشتیم

رئیس فدراسیون ووشوی درباره مخفی بودن دوپینگ دو ووشوکار ایران گفت: اصلا درست نیست که از لفظ پنهان کاری درباره این موضوع استفاده کنیم چرا که فدراسیون الزامی برای اعلام این خبر نداشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امیر صدیقی ، درباره اعلام نشدن و به گونه‌ای پنهان کردن خبر دوپینگ دو ووشوکار ایران از سوی فدراسیون ووشو، توضیح داد: از نظر من استفاده از لفظ پنهان ‌کاری برای این موضوع درست نیست. فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران الزامی برای اعلام این اخبار نداشته است و پروسه فدراسیون جهانی هم همیشه به همین شکل بوده است که چنین اخباری را از طریق سایت رسمی خود اعلام می‌کند.

رئیس سابق روابط بین‌الملل فدراسیون ووشو افزود: فدراسیون جهانی ووشو هم این موضوع را از طریق سایت رسمی خود اعلام کرده بود، اما اجباری برای فدراسیون جمهوری اسلامی نبوده است که این خبر را انتشار دهد.

او همچنین در واکنش به این موضوع که فدراسیون ووشو با استفاده از شرایط پیش آمده و مطرح نشدن این اخبار توسط رسانه‌ها در بعد رسانه‌ای، در اعلام قهرمانی تیم ملی بزرگ نمایی کرده و به گونه‌ای از بی اطلاعی افکار عمومی از دوپینگ دو مدال آور سوء استفاده کرده است، توضیح داد: در واقع این موضوع سوء برداشت است. این اتفاق در اکتبر ۲۰۱۸ رخ داده و وقتی هم فدراسیون جهانی نمونه‌ها را گرفته است،‌ چند ماهی برای مشخص شدن جواب‌ها زمان لازم بوده و پس از حدود ۳ ماه نتایج را منتشر کرد. بنابراین ما در آن زمان نمی‌دانستیم که جواب تست‌ها مثبت است. پس نمی‌توان گفت با علم بر این موضوع بزرگنمایی صورت گرفته است.

رئیس فعلی فدراسیون ووشو، در واکنش به این موضوع که فدراسیون اگر هم ملزم به انتشار این خبر نبود، نباید پس از مشخص شدن جواب تست‌ها قهرمانی مشترک ایران با چین را در یک خبر اصلاحیه اعلام می‌کرد تا اخبار صحیح را در اختیار مخاطبان قرار دهد؟ گفت: به هر حال فدراسیون جهانی باید به ما بگوید که این خبر را اعلام کنیم تا ما هم چنین خبری را منتشر می‌کردیم، چرا که وظیفه فدراسیون اعلام این خبر نبود!

او در واکنش به این موضوع که آیا استفاده از خلاء خبری موجود و ادامه دادن به لفظ قهرمانی تاریخی غیر اخلاقی نبوده است؟ اظهار کرد: اعلام این خبر وظیفه فدراسیون نبود اما این موضوع هم نکته دیگری است!

 

دیدگاه تان را بنویسید