جی پلاس

بانوی شماره یک شطرنج ایران رخ به رخ با رییس سابق /سارا خادم دست بردار نیست!

بانوی شماره یک شطرنج ایران با وجود عدم نام نویسی رییس سابق فدراسیون شطرنج، همچنان آشکار و نهان علیه او موضع می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: با پایان مهلت نام نویسی برای انتخابات فدراسیون شطرنج و مشخص شدن چهره نُه نامزد این رقابت انتخاباتی، توجه ها به سمت تایید صلاحیت ها و همچنین اعلام برنامه کاندیداها معطوف شده است اما در این میان سارا خادم الشریعه همچنان به بیان اختلافاتش با رییس فدراسیون قبلی می پردازد!

خادم الشریعه یکی از کسانی بود که در مجمع انتخاباتی دوره قبل حق رای داشت. او در آن زمان (همانند اکثر اعضای مجمع) به مهرداد پهلوان زاده رای داد تا او به مدت چهارسال ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد. اما اتفاق های عجیبی که در سال پایانی ریاست پهلوان زاده افتاد باعث شد تا ورق کاملا برگشته و خادم الشریعه به مخالف و منتقد اصلی او تبدیل شود.

خادم الشریعه در ماه های گذشته دچار مشکلاتی شده بود که از فدراسیون و شخص رییس فدراسیون انتظار حمایت داشت، اما زمانی که به زعم خود حمایت کافی را دریافت نکرد، با فدراسیون به مشکل خورد و در نهایت اعلام کرد دیگر برای تیم ملی بازی نخواهد کرد. دامنه اختلافات خادم الشریعه با پهلوان زاده به اندازه ای بود که همسر این بازیکن نیز در فضای مجازی و حتی به شکل حقیقی وارد این اختلاف شد. او در صفحه اجتماعی خود پست هایی منتشر کرد که نشان از اختلاف شدید همسرش با پهلوان زاده داشت.

با پایان دوره چهارساله ریاست پهلوان زاده، فرهاد نیکوخصال به عنوان سرپرست منصوب شد و خادم الشریعه بلافاصله از کادر جدید مدیریتی لوح تقدیر گرفت و از بازگشتش به تیم ملی خبر داد. او در مصاحبه هایش نیز این موضوع را پنهان نکرد و رسما اعلام کرد کناره گیری اش از تیم ملی فقط به شخص رییس فدراسیون ارتباط داشته است.

پس از آن نیز بارها در شبکه اجتماعی خود از کادر جدید فدراسیون (حتی در قالب سرپرستی) تمجید کرد و به ابراز خوشحالی از بهم خوردن ساختار قبلی فدراسیون پرداخت.

پهلوان زاده که به نظر می رسید با وجود تمایل شخصی به دلیل برخی توصیه ها برای دوره جدید ثبت نام نکرد، در مصاحبه خود با رد این مساله گفت که از سوی وزارت ورزش توصیه ای برای نیامدنش صورت نگرفته است. همین مساله دست مایه پست جدید اینستاگرامی خادم الشریعه شد تا این گونه به رییس سابق فدراسیون کنایه بزند: «چه خوب که بعضی ها با این که کسی بهشون نگفته بود در انتخابات شرکت نکنن قید صندلی ریاست فدراسیون شطرنج رو زدن». 

به این ترتیب به نظر می رسد خادم الشریعه که در چند ماه گذشته فشار بسیار زیادی را متحمل شده بود، همچنان مشکلاتی با کادر سابق فدراسیون دارد و به این راحتی ها گذشت نخواهد کرد.

خادم الشریعه در پست منتشر شده خود در واکنش به ادعای پهلوان زاده مبنی برهزینه 500 میلیون تومانی برای بدهی بازیکنانی از جمله خود خادم الشریعه عنوان کرد که تمام پاداش های مربوط به خود او 3 یا 4 هزار دلار بیشتر نمی شده است و با توجه به قیمت دلار در سال های گذشته 500 میلیون تومان نمی توانسته برای این موضوع هزینه شده باشد و رییس وقت باید پاسخگوی این ادعا باشد.

پیش از این مهرداد پهلوان زاده در خصوص گم شدن 500 میلیون تومان در فدراسیون اعلام کرد که این مبلغ برای بدهی بازیکنان خرج شده است.

دیدگاه تان را بنویسید