یادداشت جی پلاس

مهرداد اولادی و هزار آرزوی بربادرفته +عکس و فیلم

مهرداد اولادی یکی از استعدادهای فوتبال ایران بود که صرف نظر از اینکه هیچ گاه در دوران بازیگری به آن چه که مستحقش بود نرسید؛ بلکه وداع زودهنگامی هم با زندگی داشت و امروز چهارسال از درگذشت او می گذرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، ظهر روز آخرین روز از اولین ماه سال 1395 خبری تاسف انگیز باردیگر جامعه فوتبال ایران را شوکه کرد و آن خبر این بود: مهرداد اولادی درگذشت

بعد از درگذشت ناگهانی هادی نوروزی کاپیتان سرخ ها فصل پانزدهم، لیگ برتر دومین قربانی جوان را هم به خود دید تا فصلی غم بار برای فوتبال ایران رقم بخورد.

مهرداد اولادی که بیشترین بازی هایش را برای پرسپولیس و ملوان انجام داده بود، در 31 سالگی به علت ایست قلبی دارفانی را وداع گفت تا زخم دیگری بر پیکره فوتبال ایران بنشیند. اولادی در زمان فوت، در ملوان بندرانزلی عضویت داشت و می توان گفت بعد از جابه جایی های زیاد، این بازیکن بدون توقع زیاد مالی راهی ملوان بندرانزلی شد.

اولادی در 31 فروردین در سن 31 سالگی براثر ایست قلبی در گذشت؛ اولادی لژیونر شدن و قرار گرفتن در میان بازیکنان اصلی تیم ملی را همیشه جزو آرزوهای خود عنوان می کرد. او که دوست داشت باردیگر به پرسپولیس بازگردد اما شرایط او به شکلی رقم خورد که هیچ گاه به این خواسته اش نرسید و این آرزو هم در لیست آرزوهای تحقق نیافته او ثبت شد.

دوران بازیگری مهرداد اولادی

مهرداد اولادی در رده جوانان کارش را با تیم پرسپولیس قائمشهر آغاز کرد و دو سال هم در این تیم بازی کرد. اولادی خیلی خوش اقبال بود که با لباس پرسپولیس تهران کارش را در لیگ برتر آغاز کرد. او 43 بازی برای پرسپولیس انجام داد و 9 گل به ثمر رساند اما بعد از سه سال به صورت قرضی راهی الشباب امارات شد. اولادی با لباس الشباب 11 بازی انجام داد و 3 گل هم به ثمر رساند؛ البته او پس از مدتی با الشباب قرارداد دائمی امضا کرد و این بار به صورت قرضی به پرسپولیس رفت. رفت و برگشت های اولادی بازهم ادامه داشت و فصل 2009-2008 بازهم به الشباب رفت.

او بعد از یک فصل حضور در امارات برای گذراندن دوران سربازی راهی ملوان بندرانزلی شد و در 32 باری که به میدان رفت 16 گل به ثمر رساند. اولادی به صورت آزمایشی در سال 2012 با  تیم خرز اسپانیا همکاری کرد اما انتقال او به این تیم هیچ گاه عملی نشد.

بعد از حضور در ملوان، اولادی یک بار دیگر به پرسپولیس برگشت اما درخشش دوران اولیه را نداشت و در 18 بازی تنها یک گل برای این تیم زد. او پس از اینکه پرسپولیس را ترک کرد در تیم های ملوان، نفت تهران، استقلال تهران و دو مقطع در ملوان بندرانزلی بازی کرد اما هیچ گاه به روزهای اوج خود برنگشت.

گل چیپ او در داربی 61 به رحمتی از جمله ماندگارترین گل های مرحوم اولادی است.

اولادی در تیم ملی

مرحوم اولادی در رده ملی هم 13 بازی و یک گل زده را ثبت کرد. او در تیم ملی جوانان نیز سه بازی کرد و 4 گل زد. در تیم ملی امید 15 بازی، دو گل زده و در تیم ملی ب 6 بازی و 6 گل را در کارنامه دارد.

زخم هایی بزرگ تر از مرگ اولادی

بعد از درگذشت اولادی اخبار زیادی در خصوص علت مرگ او منتشر شد که این موضوع هنوز هم باعث رنجش خانواده این مرحوم شده است. رفتارهایی که پس از مرگ اولادی صورت گرفت ضربه روحی بزرگ تری به خانواده به خصوص پدر او بود. در حالی که او هنوز از باشگاه پرسپولیس طلب داشت اما مسئولان وقت این تیم با پدر اولادی رفتار خوبی نداشتند و هیچ وقت جواب او را ندادند و کار به جایی رسید که نگهبان، آقای اولادی را به ساختمان باشگاه راه نداد.

حتی کمترین توقع پدر اولادی یعنی ساختن یادبود در روستای دورتری که از قادی‌کلا (محل دفن اولادی) نیز عملی نشده و مسئولان این خواسته خانواده اش را برآورده نکردند. حالا بعد از قول های فراوانی که داده شد، خانواده او هنوز تنها هستند. این درحالی است که آن ها تنها حق پسر خود را می خواهند و ادعای غیرمعقولانه ای ندارند.

علاوه بر تمامی این مسائل در آن سال انتشار عکس اولادی پس از درگذشت او باعث رنجش خانواده شد و هنوز هم به دلیل وجود این عکس در صفحات اینترنت این آسیب روحی به خانواده او ادامه دارد.

ای کاش مسئولان مربوطه بعد از شعارهای زیادی که بعد از درگذشت ورزشکاران نظیر اولادی و حتی هادی نوروزی می دهند، آن ها را از یاد نبرند و کمترین کارها را برای آرامش خانواده شان را انجام بدهند.

مهرداد اولادی

مهرداد اولادی

مهرداد اولادی

مهرداد اولادی

مهرداد اولادی

مهرداد اولادی

مهرداد اولادی

مهرداد اولادی

سالگرد مرحوم مهرداد اولادی برگزار نمی‌شود

مهرداد اولادی درگذشت

پدر اولادی، پس از آنکه خبر مرگ فرزندش را شنید+ تصویر

جی پلاس؛ میدان تجریش میزبان هواداران مهرداد اولادی شد

پدر مرحوم اولادی: علی کریمی گفت مگر این بچه پدر ندارد؟/ طاهری ارزشی برای صحبت‌های من قائل نمی شود/ هیچ‌کس را ندارم که شکایت کند

تصویری از مراسم اولین سالگرد درگذشت مهرداد اولادی

خوردبین: نباید علت مرگ اولادی اعلام می‌شد

بدهی ملوان به اولادی پرداخت شد

ماجرای درگیری سر مزار مهرداد اولادی چه بود؟

حضور کادر فنی و بازیکنان ملوان بر مزار اولادی + عکس

چرا مزار مهرداد اولادی هنوز سنگ قبر ندارد؟! + واکنش کاظمیان

فوتبالی ها به یاد مهرداد اولادی نوشتند + تصاویر

علت فوت «مهرداد اولادی» مشخص شد

اتفاق خوب در روز تلخ خاکسپاری اولادی +عکس

مراسم تشییع پیکر مهرداد اولادی+تصاویر

گزارشی از وداع با شکوه هواداران با مهرداد اولادی

مروری بر خاطرات تلخ ورزشی در سال 1395

دیدگاه تان را بنویسید