گزارش جی پلاس از وضعیت پرسپولیس در سال ۹۸

سه مربی در سالِ هت تریک اما پرشکایت پرسپولیس!

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود عملکرد نه چندان خوب در لیگ قهرمانان آسیا اما سال خوبی را در رقابت های داخلی پشت سرگذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس در سال 98 سه قهرمانی را به دست آورد و توانست در رقابت های داخلی شرایط خوبی را پشت سربگذارد. در این سال پرسپولیس اتفاق بد هم داشت که مهم ترین آن ها مشکلات مالی و البته قراردادهای نامناسب با بازیکنان بود. استوکس مهاجم پرحاشیه پرسپولیس در روزهای آخر سال مشکلات زیادی را برای این تیم به وجود آورد و هنوز هم مشخص نیست که او به ایران می آید یا قرار است که به کارهای حاشیه ای خارج از زمین فوتبال ادامه بدهد.

سومین قهرمانی قرمزها با برانکو

پرسپولیس سال 98 را شیرین آغاز کرد و در تعطیلات نوروزی با نتیجه یک بر صفر داربی را از استقلال برد و به قهرمانی سوم در لیگ امیدوار تر شد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ادامه مسابقه های لیگ برتر خوب کار کرد و توانست برای سومین دوره پیاپی قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد. البته در هفته های پایانی لیگ، پرسپولیس به نسبت گذشته ضعیف کار کرد و اگر عملکرد بد دیگر مدعیان نبود چه بسا قهرمانی از دست این تیم می رفت. در نهایت پرسپولیس با تک گلی که بودیمیر برای این تیم در برابر پارس جنوبی به دست آورد، توانست سومین قهرمانی خود را با برانکو کسب کند.

دبل قهرمانی در عجیب ترین فینال جام حذفی تاریخ

بعد از شکست یک بر صفر سپاهان برابر پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی، شاگردان برانکو در فینال به مصاف داماش گیلان رفتند. در این بازی تماشاگران داماش گیلان آن طور که این تیم می خواست نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و جایگاه ویژه ای به آن ها اختصاص داده نشد و همین باعث اعتراض این تیم شد. بازیکنان و مسئولان داماش اعلام کردند تا زمانی که تماشاگرانشان اجازه پیدا نکنند که در ورزشگاه حاضر شوند، در این بازی حاضر نمی شوند. بازیکنان دو تیم سه بار گرم کردند تا در نهایت بعد از 140 دقیقه این بازی برگزار شد. بازی به دلیل وقفه طولانی که در شروع داشت از کیفیت بالایی برخوردار نبود. در دقیقه 23 این بازی علی علیپور دروازه داماش را باز کرد و بازی با همین یک گل به پایان رسید و پرسپولیس قهرمان عجیب ترین جام حذفی ایران شد. با این قهرمانی پرسپولیس اولین تیم ایران شد که در یک فصل قهرمانی حذفی و لیگ را با هم به دست می آورد.

جامی که دو دستی به پرسپولیس داده شد

نحوه تعیین قهرمان سوپرجام 98 بسیار عجیب تر از فینال جام حذفی ایران بود. به دلیل اینکه هردو جام داخلی ایران به پرسپولیس رسیده بود اعلام شد که دیگر نیازی به برگزاری سوپرجام نیست و قهرمان این جام بدون انجام بازی پرسپولیس است! این اتفاق در حالی رخ داد که در دیگر لیگ هادر صورت رخ دادن چنین اتفاقی نایب قهرمان لیگ همراه با قهرمان دو جام در دیدار سوپرجام شرکت می کند اما به نظر می رسد مسئولان برای آسان شدن کار خود این تصمیم را گرفتند تا دیگر پروند سوپرجامی به مانند سال گذشته درست نشود!

جونیور؛ مهاجمی که ناامید کننده آمد و رفت

جونیور براندائو مهاجم برزیلی که در اول فصل برای پرسپولیس خریداری شد و قرار بود ضعف خط حمله این تیم را برطرف کند اما او به قدری ضعیف بود که که صدای کالدرون را هم در آورد و مربی آرژانتینی اعلام کرد خرید این بازیکن از اولویت هایش نبوده و مجبور به خرید او شده اند. جونیور در نهایت با توافق دو طرفه از پرسپولیس رفت اما خاطره بد او برای همیشه در ذهن هواداران پرسپولیس باقی خواهد ماند.

برانکو رفت؛ کالدرون آمد

دوشنبه ای که ایرج عرب سرپرست پرسپولیس وعده داده مطالبات برانکو پرداخت می شود، هیچ گاه فرا نرسید و آن قدر امروز و فردا شد که در نهایت مربی موفق و کروات پرسپولیس از این تیم جدا شد. با رقم خوردن این اتفاق آن هم در حالی که کمتر هوادار پرسپولیس تصور می کرد که در شرایط خوب این تیم، مربی شان را از دست بدهند، همه نگران نیمکت شدند. در نهایت مسئولان پرسپولیس تصمیم گرفتند گابریل کالدرون آرژانتینی را جانشین برانکو کنند. 

کالدرون رفت؛ یحیی آمد

کالدرون از ابتدای حضورش روی نیمکت پرسپولیس محبوبیت خاصی نداشت و هواداران امیدی به نتیجه گرفتن تیم با این مربی آرژانتینی نداشتند. با وجود اینکه او در بازی های ابتدایی عملکرد خوبی را داشت و حتی از جمله نتایج خوب پرسپولیس را در لیگ کسب کرد اما این نتایج کمتر به چشم آمد. بعد از مشکلات استقلال و استراماچونی، کالدرون هم اعلام کرد که همین مشکلات را با پرسپولیس دارد و تا نیم فصل به مسئولان زمان می دهد که مطالباتش را پرداخت کنند. با وجود این اولتیماتوم اما بازهم سرنوشت کالدرون تفاوتی با استراماچونی نداشت و تنها فرق این دو آن بود که کالدرون همانند گفته خودش به خاطر وجدان کاری ایستاد و بعد از نیم فصل از تیم رفت. بلیت کالدرون برای ترک ایران یک طرفه بود و این نشان می داد این مربی امیدی به بازگشت ندارد و همین اتفاق هم افتاد و گابریل هیچ وقت به ایران نیامد و پرسپولیس را در حالی که صدرنشین لیگ بود، ترک کرد.

سال پرشکایت برای قرمزها

ماریو بودیمیر مهاجم ضعیف پرسپولیس که به جز زدن گل قهرمانی عملکرد نسبتا فاجعه باری در این تیم داشت در نهایت از پرسپولیس شکایت کرد. بر اساس حکم فیفا باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۴۷۵ هزار یورو به بودیمیر بابت مطالبات قرارداد فصل گذشته و قرارداد فصل جاری محکوم شده است.

اما این شکایت ها به همین جا ختم نشد. برانکو مربی محبوب قرمزها بالاخره صبرش تمام شد و به فیفا شکایت کرد. با حکم فیفا باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت برانکو به پرداخت یک میلیون و ۵۵هزار یورو به اضافه پنج درصد سود و ۲۰هزار فرانک  بابت هزینه دادرسی به فیفا محکوم شد. ضمن اینکه پرسپولیس باید ۷۶ هزار و ۴۸۰ یورو بخ اضافه پنج درصد سود سالانه و ۸۶ هزار یورو غرامت پانادیچ پرداخت کند.

زلاتکو ایوانکوویچ نیز با شکایتی که داشت، فیفا باشگاه پرسپولیس را به پرداخت  100 هزار یورو در قالب قرارداد و 105 هزار یورو را به‌عنوان غرامت محکوم کرد.

حالا با توجه به اینکه انصاری فرد هم از مدیرعاملی تیم استعفا داده است باید دید پرسپولیس با رسول پناه چه سرنوشتی را در سال 99 خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید