یادداشت جی پلاس

آبی ها در انتظار خبر خوش/ طلسم دوشنبه های نحس می شکند؟

هواداران تیم استقلال چهارمین دوشنبه پر استرس خود را با این امید سپری می کنند، که بر خلاف گذشته این بار خبرهای خوبی از بازگشت سرمربی خود بشنوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بنا بر اظهارات مسئولان باشگاه استقلال آخرین دور از مذاکرات با استراماچونی که در دوحه برگزار می شود، روند خوبی داشته و احتمالا دارد همین امروز یعنی دوشنبه خبر قطعی بازگشت این مربی ایتالیایی به نیمکت آبی پوشان منتشر شود. در صورتی که این اتفاق رقم بخورد تلخی دوشنبه های قبلی از ذهن هواداران پاک خواهد شد.

دوشنبه 18 آذر بود که استراماچونی، درست قبل از دیدار با پیکان تصمیم به خروج از کشور گرفت و تیم را ترک کرد. استقلال در شرایطی به مصاف پیکان رفت که همگان فکر می کردند مشکل حل و به زودی این مربی به تیمش بازخواهد گشت، اما استراماچونی که هشدارهایش را قبلا داده بود و حرف هایش را بارها به گوش مسئولان باشگاه استفلال رسانده بود، دیگر با حرف و وعده وعید باز نمی گشت و فقط منتظر عمل بود.

یک هفته بعد یعنی دوشنبه 25 آذر بود که پس از همکاری سلسله ای از نهادهای اقتصادی و ورزشی و سیاسی، مسئولان باشگاه استقلال اعلام کردند که طلب استراماچونی جور شده و با پرداخت و واریز به حساب او در خارج از کشور، این مربی باز خواهد گشت اما این دوشنبه هم دوشنبه خوبی برای استقلال نبود، انتشار تصویر چک، او را عصبانی کرد، انتقال انجام نشد و استراماچونی اعلام کرد که به ایران باز نخواهد گشت. این دومین دوشنبه تلخ آبی ها بود.

یک هفته دیگر سپری شد و دوشنبه سوم یعنی دوم دی فرا رسید! طی این یک هفته پول سرانجام به حساب استراماچونی واریز شد و مسئولان از بازگشت قریب الوقوع او به ایران خبر می دادند، اما مشخص نبود چرا استراماچونی برای بازگشت بلیتی تهیه نمی کند! سرانجام در شرایطی که امروز و فردا کردن های مدیران باشگاه، هواداران را کلافه کرده بود، فتح الله زاده با حضور در برنامه تلویزیونی، از شروط جدید استراماچونی خبر داد و اعلام کرد باشگاه استقلال نمی تواند با تمام شروط موافقت کند و این به معنای پایان یافتن داستان استراماچونی با استقلال بود. انکار و تکذیب شروط از طریق سرمربی ایتالیایی و وکلایش و تایید از طرف باشگاه استقلال نشان می داد که طرفین به بن بست جدی خورده اند. به این ترتیب کار مذاکره با مربیان داخلی نظیر مجیدی آغاز شد.

در شرایطی که همه چیز پایان یافته به نظر می رسید، بار دیگر طرفین به یکدیگر چراغ سبز نشان دادند تا مذاکرات این بار نه به شکل ایمیلی و تلفنی بلکه به شکل حضوری و رودررو صورت بگیرد. نه در ایتالیا و نه در ایران بلکه در کشور سومی به نام قطر! از قضا تکلیف این مذاکرات باز هم به دوشنبه یعنی امروز رسید. مسئولان باشگاه استقلال هرچند به طور رسمی چیزی درباره روند مذاکرات و امید بخش بودن یا نبودن آن نگفته اند، اما به طور غیررسمی اخبار امیدوارکننده ای برای آبی ها به گوش می رسد. تا پس از سه دوشنبه منحوس، بالاخره چهارمین دوشنبه طلسم قبلی ها را بشکند.

چهاردوشنبه ای که صحبتش رفت، برای استقلال گران تمام شد، به قیمت از دست دادن صدر جدول، 5 امتیاز در جدول و سقوط به رده پنجم لیگ و این نشان می دهد که استراماچونی حتی اگر به ایران بازگردد کار آسانی نخواهد داشت. کما این که هم اکنون اختلافاتی نیز در رختکن این تیم به چشم می خورد و حتی به نظر می رسد دل برخی بازیکنان از او بابت رها کردن تیم صاف نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید