گفت وگوی جی پلاس با زهرا خواجوی دروازه بان رکورددار تیم ملی؛

از رکورد 900 دقیقه گل نخوردن تا رویای لژیونر شدن؛ با سلطان کلین شیت فوتبال زنان ایران +عکس

رکورددار کلین شیت فوتبال زنان ایران که در آستانه شکستن رکورد پیام نیازمند است گفت: آرزویم لژیونر شدن است و حتما در سال های آینده خبرهای خوبی درباره این موضوع می شنوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، چندی پیش بود که پیام نیازمند دروازه بان سپاهان موفق شد رکورد کلین شیت در لیگ برتر فوتبال ایران را جابه جا کند؛ اتفاقی که بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما در این میان یک دروازه بان زن نیز در لیگ برتر رکوردشکنی کرده است بدون آن که در کانون توجهات قرار بگیرد و کسی درباره این موضوع صحبت کند. دروازه بان رکوردشکن فوتبال زنان ایران کسی نیست جز "زهرا خواجوی"؛ ملی پوشی که 900 دقیقه گل نخورده است. این رکوردشکنی او مورد توجه پیام نیازمند هم قرار گرفت و این دروازه بان به تمجید از بانوی رکورددار فوتبال ایران پرداخت.

زهرا خواجوی دروازه بان 21 ساله و نهاوندی تیم وُچان کردستان و تیم ملی فوتبال زنان ایران حالا کمتر از یک نیمه با شکستن رکورد پیام نیازمند فاصله دارد و اگر در بازی بعدی تیمش هم که اتفاقا بازی مهمی است دروازه اش را بسته نگه دارد، می تواند رکورد دروازه بان سپاهان را هم بشکند.

76907174_111925813447666_119425643967711024_n

خواجوی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره این رکورد و آرزویش برای لژیونر شدن صحبت کرد.

چند سال است که فوتبال بازی می کنی و چه شد که پست دروازه بانی را انتخاب کردی؟

از 9 سالگی فوتسال را شروع کردم و در مسابقاتی که شرکت می کردم بازیکن بودم. در سال اول رقابت های کشوری که حاضر بودم به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شدم و به تیم ملی زیر 14 سال دعوت شدم. ابتدا در پست دفاع آخر بازی می کردم اما شرایط طوری رقم خورد که مربی از من درون دروازه استفاده کرد.  یکی از تاثیرگذارترین مربیانم خانم مینا امینی بود که از من به عنوان دروازه بان استفاده کرد و کلا شرایط را برای من تغییر داد.

درباره عملکرد تیمت "وچان کردستان" در لیگ برتر فوتبال بگو.

پارسال همراه شهرداری بم قهرمان شدم . امسال هم به تیم وُچان کردستان پیوستم. این تیم تلفیقی از بازیکنان با تجربه و جوان است. مربی تیم ملی جوانان هم روی نیمکت ما می نشیند. خداراشکر که برای قهرمانی پا به رقابت ها گذاشتیم و برای قهرمانی هم تا لحظه آخر می جنگیم.

لیگ برتر فوتبال را در فصل جاری چطور ارزیابی می کنید؟

لیگ برتر فوتبال زنان با 12 تیم پیگیری می شود. سال های قبل پیش از اینکه فصل شروع شود قهرمان و مدعیان را می توانستیم حدس بزنیم اما امسال اصلا مشخص نیست که چه تیمی به چه عنوانی می رسد و تیم ها در حال جنگیدن برای عناوین مختلف هستند.

به نسبت سال های گذشته لیگ برتر فوتبال بانوان رشد کرده است اما هنوز راه زیادی دارد.

فوتبال زنان به نسبت سال های اخیر روند رو به رشدی داشته و رفته رفته پیشرفت چشمگیرتری هم خواهد داشت.

زهرا خواجوی

 

با وجود اینکه فوتبال زنان به سرعت در حال پیشرفت است اما هنوز فوتبال زنان ایران در مسیر درست قرار نگرفته است.

از مسائل مهمی که باعث ایجاد مشکل برای ما شده است این که فوتبال بانوان دیده نمی شود.  جام جهانی زنان نشان داد فوتبال در این بخش به سرعت در حال پیشرفت است. متاسفانه همین که فوتبال بانوان دیده نمی شود بزرگترین مشکل است. نداشتن اسپانسر خیلی ناامید کننده است. من واقعا دوست دارم استقلال،  پرسپولیس و دیگر تیم های بزرگ مثل ذوب و سپاهان به کمک فوتبال بانوان بیایند. وقتی تیم های صاحب نام به کمک ورزش زنان بیایند پیشرفت هم به دست می آید و خیلی تاثیر گذار است.

از نظر توجه به تیم های بانوان شرایط بهتر از گذشته شده است و حتی بسیاری از مردان هم پیگیر نتایج برخی تیم ها هستند.

بسیاری از هواداران تیم کردستان با وجود اینکه من همدانی هستم و کرد زبان نیستم به من پیام می دهند و پیگیر نتایج تیم هستند. رفته رفته شرایط حضور تماشاگران در ورزش زنان به خصوص لیگ برتر فوتبال بهتر از گذشته شده است حتی ملوان تا 5 هزار تماشاگر هم در یک بازی داشته است. تیم های دیگر هم تماشاگر دارند اما متاسفانه بازهم کافی نیست.

 

زهرا خواجوی

 

درباره رکوردشکنی تان صحبت کنید. 10 بازی گل نخوردن و نزدیک شدن به رکورد پیام نیازمند.

امسال توانستم از بازی اول لیگ تا بازی دهم دروازه تیمم را بسته  نگه دارم و رکورد 900 دقیقه گل نخوردن را به اسم خودم ثبت کنم. خوشحالم در یک رشته تیمی افتخار انفرادی کسب کردم.  در این رکوردشکنی تمام بازیکنان تیمم سهم داشتند و پابه پای من جنگیدند که باید از همه آن ها و کادرفنی تشکر کنم.

برای رسیدن به این رکورد خیلی تلاش کردم و سختی کشیدم. تمام بازی ها با تمرکز زیادی به میدان رفتم و تمرینات خوبی هم انجام دادم. خداراشکر به آن چیزی که می خواستم رسیدم.

آیا تا به حال چنین رکوردی در فوتبال زنان ایران ثبت شده است یاخیر؟

چنین رکوردی تا به حال در فوتبال زنان ثبت نشده است.حتی 5 بازی گل نخوردن هم وجود نداشته است چه برسد به 10 بازی. برای اولین بار من توانستم این رکورد را بزنم و لطف خدا شامل حال من شد که رکورد شکنی کنم و امیدوارم ادامه داشته باشد. البته برای من اول قهرمانی و پیروزی تیم مهم است  و بعد افتخار انفرادی، با این حال برای کسب همه موفقیت ها می جنگم.

01462112

 

در روزهای اخیر القاب زیادی را به زهرا خواجوی داده اند؛ خودت کدام یک را بیشتر می پسندی؟

قبلا عقاب ایران و آسیا می گفتند. اکثرا هم می گویند "نویر". مانوئل نویر الگوی من است و از شنیدن این جمله حس خوبی می گیرم.

پیام نیازمند که حالا حدود 35 دقیقه تا شکستن رکورد او فاصله داری در روزهای اخیر پیام تبریکی را برایت منتشر کرد.

پیام نیازمند در توییتی به من تبریک گفت و از او تشکر می کنم. خوشحالم که به عنوان هم پستی و دروازه بان تیم ملی بانوان،  فوتبال زنان رو پیگیری می کند. این پیام باعث دلگرمی ام شد و برای این دروازه بان آرزوی موفقیت دارم.

مربیان و کارشناسان زیادی به تمجید از تو پرداخته اند؛ آیا فکر می کنی که این کیفیت فنی منجر به لژیونر شدنت شود؟

یک آرزوی ورزشی دارم و آن این است که لژیونر شوم. برای رسیدن به این هدف هم می جنگم و مطمئنم در یکی دو سال آینده خبرهای خوبی درباره این موضوع می شنوید.

 

زهرا خواجوی

 

دیدگاه تان را بنویسید