گزارش جی پلاس

هفته هشتم لیگ برتر؛ هفته شکستن رکوردها

در هفته هشتم لیگ برتر اتفاقات زیادی رخ داد که منجر به شکسته شدن چندین رکورد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران اتفاقات زیادی را به همراه داشت؛ از شکسته شدن رکورد کلین شیت تا اولین هت تریک علیپور برای پرسپولیس!

قطعا مهم ترین اتفاق هفته مربوط به شکستن رکورد حسین حسینی توسط پیام نیازمند دروازه بان سپاهان است. نیازمند رکورد 872 دقیقه گل نخوردن دروازه بان استقلال را شکست و این شانس را دارد رکوردش را به 900 دقیقه هم برساند؛ البته اگر در دقایق ابتدایی دیدار هفته بعد برابر پارس جنوبی هم  گل نخورد.

تراکتور هم که با دروازه بانی رشید مظاهری به همراه سپاهان هیچ گلی را در لیگ برتر نخورده بودند، مقاومتشان در برابر صنعت نفت در آبادان شکسته شد و 2 بر یک شکست خوردند. با این شکست تراکتور هم رکورد کلین شیت را از دست داد و هم اولین باخت فصلش را متحمل شد تا سپاهان به همراه نفت مسجد سلیمان تنها تیم های بدون شکست لیگ باشند.

علی علیپور هم که آخرین بار فصل پیش برای تیمش گلزنی کرده بود در دیدار پرسپولیس برابر شاهین شهرداری بوشهر هت تریک کرد تا علاوه بر خروج از بحران گلزنی چند رکورد را هم برجای بگذارد. این اولین هت تریک علیپور برای تیم پرسپولیس بود. ضمن اینکه او توانست تعداد گل های خود برای این تیم را به عدد 47 برساند و  بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در فرمت جدید لیگ تبدیل شود.

برترین گلزنان پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

1- علی علیپور ۴۷گل

2- مهدی طارمی ۴۵ گل

3-  جواد کاظمیان ۳۰ گل

4- کریم باقری ۲۹ گل

از دیگر اتفاقات هفته هشتم می توان به پیروزی فولاد برابر شاگردان سابق سرمربی خود یعنی نساجی مازندران اشاره کرد. تیم نکونام با زدن گل در دقایق پایانی برابر حریف به برتری یک برصفر رسید.

شاهین بوشهر هم با خوردن 5 گل از پرسپولیس در خانه سنگین ترین شکست داخل خانه تاریخش در لیگ را متحمل شد تا با 19 گل خورده و تفاضل 15- در قعر جدول قرار بگیرد.

استقلالی ها نیز در بازی پرحرف و حدیث از لحاظ داوری با نتیجه 2 بر صفر پارس جنوبی جم را شکست دادند. این پنجمین پیروزی پیاپی استقلال با استراماچونی بود. در دقیقه 80 این بازی برق ورزشگاه آزادی قطع و بازی برای حدود 15 دقیقه متوقف شد.

یکی از اتفاقات جالب توجه جدول لیگ برتر تعداد گل های خورده و زده پیکان است. آن ها تا پایان هفته هشتم 15 گل زدند و 15 گل هم خوردند. این تیم بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

از 16 تیم حاضر در لیگ برتر، 7 تیم تفاضل منفی دارند.

نتایج کامل هفته هشتم لیگ برتر فوتبال

ماشین‌سازی‌تبریز  0 - 0  نفت‌ مسجدسلیمان    

سپاهان  0 - 0  سایپا         

پیکان  2 - 1  ذوب آهن      

شاهین شهرداری‌بوشهر  0 - 5  پرسپولیس     

فولاد  1 - 0  نساجی مازندران        

صنعت نفت آبادان 2 - 1  تراکتور    

استقلال  2 - 0   پارس جنوبی جم

دیدگاه تان را بنویسید