یادداشت جی پلاس/

ویلموتس- کی روش؛ برنامه امروز فوتبال ایران!

بعد از ترک ایران توسط کی روش و برانکو حالا یک سناریوی جدید در فوتبال ایران شکل گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، شبنم روحی؛ تیم ملی به جام جهانی رفت و پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا اما اتفاقات تلخی پیرامونی این مسائل رخ داد. این تلخی چیزی نبود جز دوگانه کی روش- برانکو.

داستان کی روش- برانکو یک موضوع خسته کننده در فوتبال ایران بود که باعث فراموشی هر شادی می شد و فضای نامناسب فوتبال ایران را غم انگیزتر می کرد. بعد از جام جهانی و در حالی که هنوز تیم ملی به کشور برنگشته بود کی روش شروع به نقد از برانکو کرد و البته برعکس این هم وجود داشت.

در آن زمان کمترکسی بود که از این حرف ها و کری خواندن های این دو مربی خوشحال باشد. انتقاد از برانکو شما را کی روشی پور می کرد و تعریف از برانکو هم به نام تخریب تیم ملی تمام می شد؛ در حالی که هیچ ارتباطی بین این موضوعات وجود نداشت. بعید است کسی آن روزهای فوتبال ایران را فراموش کند، بیانه پشت بیانیه، اتهام پشت اتهام و زشتی پشت زشتی... .

با رفتن کی روش و پس از آن برانکو همه تصور کردند این داستان کلافه کننده به پایان رسیده اما بعد از باخت تیم ملی به بحرین بازهم روز از نو روزی از نو.

در حالی که ویلموتس به تازگی کار خود را با تیم ملی ایران شروع کرده همه به یک باره شروع به تخریب تیم ملی و البته ویلموتس کردند. اتفاق عجیب که نمونه آن زیاد در فوتبال ایران دیده شده است؛ مثال واضح آن شکست یک بر صفر ایران برابر لبنان با سرمربی گری کی روش.

حالا بحث این به میان آمده که کی روش بهتر است یا ویلموتس! در حالی که هنوز روزهای ابتدایی حضور سرمربی بلژیکی در ایران است و با توجه به سبک متفاوت کی روش و ویلموتس کاملا طبیعی است که تیم ملی مرحله گذار را طی کند و در این مرحله طبیعی است که چنین باخت هایی هم رخ بدهد.

مشخص نیست افرادی که این حواشی را به وجود می آوردند و به مقایسه دو مربی که هیچ ارتباطی ندارند می کنند به جز تخریب تیم ملی چه هدفی را دنبال می کنند؟ در کدام کشور پیشرفته فوتبال این گونه با یک مربی تازه وارد برخورد می شود؟ آیا این صحبت ها کمکی به فوتبال ایران می کند؟

کی روش به مانند برانکو، به مانند بلاژویچ و بقیه مربیان خارجی از ایران رفته است و تعریف و تمجید از او هیچ کمکی به فوتبال ایران نمی کند و جز تخریب تیم ملی هیچ نتیجه ای هم به دنبال نخواهد داشت.

شاید در این میان مدیریت اشتباه فدراسیون فوتبال هم این داستان کلافه کننده را بیشتر می کند؛ نه تنها زمان برانکو و کی روش بلکه در چند روز گذشته هم فدراسیون اقدامی برای جلوگیری از این هجمه انتقادهای غیرسازنده نکرده است و مشخص نیست این بار دود این قیاس اشتباه به دود چه کسی می رود؛ هرچند که جز تیم ملی فوتبال ایران هیچ کسی ضرر نمی کند.

دیدگاه تان را بنویسید