گفت وگوی جی پلاس با ابراهیم وطن پرست؛

کارشناس والیبال: مصر را دست کم گرفتیم/تا انتخابی المپیک مشکلات تیم ملی باید برطرف شود

کارشناس والیبال معتقد است یکی از عوامل شکست ایران برابر مصر دست کم گرفتن این تیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی 2019 برابر مصر شکست خورد تا بعد از دیدار برابر روسیه دومین شکست 3 بر یک خود را در جام متحمل شود.

ابراهیم وطن پرست کارشناس والیبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره دیدار ایران و مصر اظهار کرد: ما بازی برابر مصر را خوب شروع کردیم و بازیکنان در ست اول با صلابت و شاداب نشان دادند اما از شروع ست دوم دوباره ایران به فرمی که در بازی برابر روسیه داشت برگشت و نتوانست بازی خوبی به نمایش بگذارد. نمی خواهم بگویم که مصر را دست کم گرفتیم چرا که همه می دانند این تیم قهرمان آفریقاست و چندین دوره حضور در المپیک را هم تجربه کرده اما در برخی از لحظات این احساس را داشتم که بازیکنان در این دیدار خود را از پیش برنده می دانند.

وطن پرست ادامه داد: این تنها مشکل تیم ملی در این بازی نبود. میلاد عبادی پور و دیگر بازیکنان اشتباهات ساده اما زیادی را در زمین داشتند و مصر هم تیمی نبود که این موقعیت را از دست بدهد. آن ها بازی خوبی انجام دادند و نباید از کیفیت فنی این تیم چشم پوشی کرد. صلاح کاپیتان با تجربه مصری ها تاثیر فراوانی در جریان مسابقه داشت و توانست تیمش را به سمت پیروزی هدایت کند. موضوع مهم دیگر این است که به واسطه حضور بازیکنان اصلی ما در تمام تورنمنت ها کادرفنی و بازیکنان حریف به خوبی بازیکنان ایران را می شناسند و با آنالیز دقیق اجازه نمی دهند به راحتی برابر آن ها کار کنند.

کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که چرا کادرفنی ایران برخلاف مربی حریف تاثیر مثبتی روی تیم خود نداشت، گفت: صحبت کردن درباره این موارد در میانه مسابقات کار درستی نیست اما شاید بهتر بود این مسائل بعد از لیگ ملت ها یا انتخابی المپیک مورد بررسی قرار می گرفت. تیم قطعا نیاز دارد تا در شرایطی از سوی مربی با شوک رو به رو شود. هرچند کولاکوویچ دربرابر مصر با برخی تعویض ها تلاش کرد شرایط را بهبود ببخشد اما این اتفاق رخ نداد. قطعا کادرفنی هم ایراداتی دارد اما باید در زمان مناسب مورد بررسی قرار بگیرد. ما نیاز داریم تا قبل از بازی های انتخابی المپیک این مشکلات را برطرف کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چقدر خستگی را در این دو باخت تیم ملی در جام جهانی دخیل می داند، گفت: قطعا خستگی تاثیر زیادی روی تیم ملی داشته است. فراموش نکنیم که محمد موسوی به همین دلیل نتوانست در جام جهانی شرکت کند و بازیکنان دیگر نظیر غفور، عبادی پور و معروف هم مدت هاست در تمام تورنمنت ها به میدان می روند و این کار را برای هر ورزشکاری سخت می کند. شاید بهتر بود فدراسیون و کادرفنی برنامه ریزی بهتری برای استفاده از نفرات داشت تا ما با یک تیم خسته رو به رو نمی شدیم.

وطن پرست درباره بازی روز نخست تیم ملی برابر روسیه نیز تصریح کرد: از نظر من دو مسابقه شبیه به هم بود اما چون حریف روز اول ما روسیه بود همه نقایص ما به پای قدرت آن ها گذاشته شد اما در برابر مصر این تفکر نبود. با این حال باید بگویم که در برابر روسیه نیز ما مشکلاتی در دفاع و توپ گیری داشتیم. در بازی اول در خط سرویس بهتر بودیم اما در برابر مصر در سرویس ها هم خوب کار نکردیم و همین کار را برای پاسور و مهاجمان حریف آسان کرد.

او در پایان درباره بازی روز جمعه ایران برابر کانادا گفت: امیدوارم این استراحت یک روزه به کمک تیم ملی بیاید و ما بتوانیم از نظر ذهنی با آمادگی خوبی به میدان برویم. کانادا تیم ضعیفی نیست و همیشه بازی های نزدیکی با ما داشته است. باید از دو بازی گذشته درس بگیریم تا بتوانیم برابر کانادا پیروز شویم. ما پتانسیل بالایی داریم اما عوامل زیادی دخیل هستند تا بازیکنان بتوانند این ظرفیت را به نمایش بگذارند. بازیکنان نباید روحیه خود را از دست بدهند چرا که ما 9 بازی دیگر هم پیش رو داریم.

 

برنامه و نتایج کامل جام جهانی والیبال 2019 + جدول

ضعیف و بی دفاع مثل شاگردان کولاکوویچ/ دومین شکست ایران در جام جهانی برابر مصر+عکس

شروع جام با باخت/شکست دوباره شاگردان کولاکوویچ برابر روسیه+عکس

دیدگاه تان را بنویسید