یادداشت جی پلاس

سرنخ هایی از فساد در فوتبال که جدی گرفته نمی شود!

واکنش اینستاگرامی مدیر ورزشی سابق استقلال به خبر محرومیت بلبلی که ممکن است در آینده گریبانگیر خود باشگاه نیز شود، حاوی سرنخ هایی از روابط مالی غیرمتعارف است!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، محمد بلبلی، بازیکن جدید استقلال از سوی کمیته تعیین وضعیت 6 ماه محروم شد. دلیل این محرومیت تحت قرارداد باشگاه دیگری بودن عنوان شده است. با توجه به این که در این خبر از خطیر، معاون ورزشی سابق باشگاه نام برده شده بود، وی را به واکنش واداشت و او در جمله ای عجیب و تامل برانگیز خبرنگار نویسنده خبر را با لفظ "خبرناهار بی وجود"(!) نام برد(عبارت کنایه آمیز به معنای کسانی که ناهار یا شیرینی دریافت می کنند و خبر می نویسند!) و عجیب تر در ادامه نوشت: شماره کارتت را گم کردم!

صرف بیان عبارات فوق یک تخلف و حتی یک جرم کیفری آشکار است و این که این عبارت به شوخی به کارگرفته شده یا به تمسخر یا به هر قصد و نیت دیگر، جنبه حقوقی آن را از بین نمی برد. خطیر در استوری خود نوشته: شماره کارتت را گم کردم. طبیعتا از عبارت گم کردن زمانی استفاده می شود که شخصی چیزی را قبلا داشته و سپس از دست بدهد. به این ترتیب این جمله نشان می دهد خطیر شماره کارت داشته است. و حالا سوال اینجاست که معاون ورزشی یک باشگاه چرا باید شماره کارت خبرنگار را داشته باشد؟!

صحبت از برخورد با فساد که می شود، همیشه چشم ها به رقم های بزرگ، نام های مشهور و تخلفات کلان معطوف می شود اما چنین سرنخ های کوچک اما بسیار مهمی هرگز دیده نمی شود. خبرنگار مربوطه که مورد چنین اتهامی قرار گرفته اگر خطایی مرتکب نشده باید شکایت کند تا خود و رسانه اش را تبرئه کند. خطیر نیز اگر مراوده مالی غیرمرتبط داشته باید پیگیری شود و اگر چنین ارتباطی وجود نداشته حداقل خطایش اتهام زنی به خبرنگاران و تشویش اذهان عمومی علیه فضای رسانه ای کشور است.

 

دیدگاه تان را بنویسید