در دیدار جمعی از پیشکسوتان ورزش کشور؛

سید حسن خمینی: ورزش کشور توان جهش بسیار بالاتری را دارد

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه همه نوابغ از جمله ورزشکاران مدیون جامعه خود هستند، افزود: پیشکسوتان نسبت به جامعه مسئول هستند. به خاطر اینکه در همین جامعه رشد کرده اند و باید تجربیات خود را در اختیار نسل های بعدی قرار دهند.

لینک کوتاه کپی شد

یادگار امام با بیان اینکه ورزش کشور توان جهش بسیار بالاتری را دارد، گفت: تجربه بسکتبال، والیبال، کبدی و هاکی بیانگر این است که برنامه ریزی خوب جواب مثبت می دهد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از پیشکسوتان ورزش کشور، گفت: گذشتگان ما از خدا می خواستند که به آنها "توفیق" دهد. توفیق از ریشه وفق است. یعنی خداوند عوامل و ابزار کارها را مرتب کند. علتش این است که درصد کمی از عوامل موفقیت در دست ما است و بسیاری از آنها از حوزه اختیار ما خارج است.

یادگار امام با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران، افزود: گاهی در زندگی شخصی و اجتماعی امکانات را فراهم می آورید اما یک دیوانه در آمریکا مشکل ایجاد می کند. پس بسیاری از عوامل در دست ما نیست و این ما نیستیم که آنها را فراهم می آوریم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شرط لازم پیشرفت است، ادامه داد: به هر حال بخشی از کارها در حوزه فعالیت ما است و باید تلاش کنیم. اتفاقا فرق امید و خیال واهی این است که بخش مربوط به خود را انجام دهید و در بخشی که مربوط به شما نیست توکل کنید.

سید حسن خمینی تصریح کرد: توفیق، یعنی به خدا بگوییم ما کار خودمان را می کنیم و آن بخشی که خارج از اختیار ما است را به دست لطف تو می سپاریم. به همین جهت بر موفقیت ها مغرور نشویم. بخشی در اختیار من و شما بوده و بخش بزرگی از عوامل پیروزی از حوزه اختیار من و شما خارج بوده است. این مساله عاملی به نام «شکر» را فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از موفقیت مرهون مردم کوچه و بازاری است که با ما زندگی کرده اند، گفت: فرق نوابغ و پیامبران این است که نوابغ در دوران نبوغ جوامع پدید می آیند اما پیامبران در دوران نزول جوامع پیدا می شوند. لذا پیامبران جامعه را بالا می برند اما این جامعه است که نوابغ را پدید می آورد. هیچ کس در خلأ قهرمان نشده است. قهرمانان و نوابغ شراره های یک جامعه روشن هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه نوابغ از جمله ورزشکاران مدیون جامعه خود هستند، افزود: پیشکسوتان نسبت به جامعه مسئول هستند. به خاطر اینکه در همین جامعه رشد کرده اند و باید تجربیات خود را در اختیار نسل های بعدی قرار دهند.

وی در پایان با بیان اینکه ورزش کشور توان جهش بسیار بالاتری را دارد، اظهار داشت: طبع ایرانی ها به سمت ورزش های مادر مثل دو میدانی، شنا و تیراندازی نیست، باید جوانان و نوجوانان کشور به این سمت تشویق شوند. تجربه بسکتبال، والیبال، کبدی و هاکی بیانگر این است که برنامه ریزی خوب جواب مثبت می دهد.

گزارش تصویری>>> دیدار جمعی از پیشکسوتان ورزش کشور با سید حسن خمینی

دیدگاه تان را بنویسید