گفت و گوی جی پلاس با هدیه کاظمی؛

ملی پوش قایقرانی: سهمیه المپیک 2020 را از رقابت های آسیایی می گیریم/ رقابت های جهانی پایان کار ما نیست/ نیاز به حمایت داریم

نایب قهرمان بازی های آسیایی 2018جاکارتا گفت: مشکلات زیادی وجود دارد اما نمی خواهم با گفتن از آن ها از هدفم دور شوم و می خواهم تا المپیک بدون در نظر گرفتن این مسائل تمرین کنم.

لینک کوتاه کپی شد

با اعلام نحوه کسب سهمیه المپیک توکیو رشته قایقرانی، کار برای ملی پوشان ایران بیش از پیش سخت شده و کار سختی پیش روی ورزشکاران این رشته وجود دارد.

هدیه کاظمی قایقران تیم ملی آب های آرام بانوان که برای اولین بار در تاریخ ایران در بازی های آسیایی توانست مدال نقره را از آن خود کند در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره شرایط تیم ملی در آغاز رقابت های کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، اظهار کرد: اردوهایمان را بعد از عید شروع کردیم؛ درواقع این اولین اردو بعد از بازی های آسیایی بود. وقفه طولانی میان اردوهایمان افتاد اما به هرصورتی که بود الان در اردو هستیم و باید سخت تمرین کنیم.

کاظمی ادامه داد: 25 خرداد تست آمادگی دادیم و نفرات برتر انتخاب شدند. در دیگر تست انتخابی هم من و آرزو حکیمی انتخاب شدیم. این تست برای این بود که بهترین قایق به رقابت های قهرمانی جهان اعزام شود. درباره اینکه کدام قایق به قهرمانی جهان اعزام می شود که همه چیز براساس نتایج تست ها و نظر کادرفنی است. هم در تک نفره و هم دو نفره بهترین زمان را داشتم.

او درباره نحوه کسب سهمیه المپیک در رقابت های قهرمانی جهان در مجارستان که از امروز تا 3 شهریور برگزار می شود، گفت: در دوره های گذشته و در رقابت های جهانی قبل المپیک 9 قایق سهمیه می گرفتند اما امسال به 6 کاهش یافته است. چون شانس بیشتری در قایق دو نفره داریم بیشتر تمرکز من و آرزو روی این بخش است تا بتوانیم در رقابت های جهانی به نتیجه خوبی برسیم.

ملی پوش قایقرانی افزود: رقابت های جهانی برای ما پایان کار نیست و اصلی ترین رقابت ما مسابقات قاره آسیا و کسب سهمیه المپیک از این طریق است که اردیبهشت سال 99 برگزار می شود. تا رقابت های آسیایی قطعا حریفان را محک می زنیم و وضعیت خودمان هم بهتر دستمان می آید و در آن رقابت ها با آمادگی بالا حاضر می شویم.

کاظمی درباره تغییر شیوه کسب سهمیه در قایقرانی به جی پلاس گفت: نحوه کسب سهمیه از دوره های قبل سخت تر شده است. سال های قبل هم دشوار بود اما بچه ها با تمریناتی که انجام دادند به سهمیه رسیدند. با وجود اینکه کار سخت شده اما ما تمرینات را انجام می دهیم و برای رسیدن به توکیو تلاش می کنیم. درست است که کار دشوار شده اما نمی توان به این بهانه تمرینات را جدی نگرفت.

او در ادامه افزود: واقعا شرایط و فضای تمرینی سخت است و ما اصلا با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیستیم. با این حال همه ما هدف داریم و تمام تلاشمان را انجام می دهیم که به موفقیت برسیم. اما به هرحال ما در مسیر یک حرکت ملی هستیم و باید در حد بین المللی حمایت شویم.

کاظمی با بیان اینکه اسپانسرها به سمت قایقرانی نمی آیند و این کار را برای ورزشکاران این رشته سخت کرده، اظهار کرد: قایقرانی اسپانسر ندارد و تنها یک حامی وجود دارد که آن هم برای2 یا 3 نفر از قایقرانانِ پسر، است. با این شرایط ما فقط می توانیم از امکانات فدراسیون استفاده کنیم. فدراسیون هم ظاهرا بودجه محدودی دارد.

او در پایان صحبت های خود به خبرنگار جی پلاس، گفت: نمی خواهم خیلی به این مسائل بپردازم چرا که از هدفم دور می شوم. با تمام کاستی هایی که وجود دارد به راهم ادامه می دهم. هر ورزشکاری با شرایط خوب عملکرد بهتری هم دارد و اگر دغدغه مکمل و فیزیوتراپ نباشد قطعا ارامش بهتری داریم. ما تا المپیک 2020 با پشتکار تمرین می کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید