در گفت وگو با جی پلاس؛

محصص: فوتبال زنان ما باید تغییر کند/ به دختران ایران بهای کمی می دهند

مدرس فیفا درباره فوتبال بانوان گفت: برای پیشرفت در فوتبال بانوان لازم است شکل سنتی در این بخش تغییر کند و ما از برنامه هایی استفاده کنیم که به پیشرفت برسیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم های ملی فوتبال بانوان ایران در سال های اخیر نتوانستند به عنوان قابل توجهی در قاره برسند و حتی پیشرفت قابل توجهی هم در سطح کیفی آن ها صورت نگرفته است.

مرتضی محصص در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره شرایط بانوان ایران گفت: شکل سنتی فوتبال زنان باید تغییر کند؛ این موضوع شامل نحوه تمرین دادن و سیستم تربیت فوتبالیست ها می شود. اگر این اتفاق نیفتد ما شانسی برای پیشرفت نداریم. برای رسیدن به موفقیت در بخش فوتبال زنان باید به یک سری مسائل اهمیت بیشتری بدهیم وگرنه پیشرفتی نخواهیم داشت.

محصص درباره استفاده از مربیان ایرانی در تیم ملی فوتبال بانوان گفت:مریم ایراندوست سال های قبل شاگرد من بود و یکی از مربیان شایسته در فوتبال کشور است. پدر او هم زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشید و درست نیست که ما به خاطر مسائل شخصی از کسی که کارش را بلد است استفاده نکنیم. ایراندوست مربی خوبی است هرچند که او کمی ارتباطش با دنیای خارج کم شده در حالی که این موضوع می توانست به پیشرفت بیشتر او کمک کند.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و مدرس فیفا گفت: جام جهانی فوتبال زنان به تازگی به پایان رسیده است ای کاش مربیانی که شرایطش را داشتند این مسابقه ها را از نزدیک نگاه می کردند. اگر هم بگوییم شرایط رفتن دشوار بود اما آیا کسی از مربیان بود که این بازی ها را ضبظ و آنالیز کند؟ واقعا دسترسی به فیلم مسابقه ها به مانند آب خوردن راحت است.

مرتضی محصص درباره کمبودهای موجود در فوتبال بانوان گفت: اگر درس خوان باشید با یک مداد هم می توانید کنکور بدهید و قبول شوید. من تمام کمبودها و نقص هایی که وجود دارد را قبول دارم و می دانم که دختران در چه شرایطی فوتبال بازی می کنند. با خبر هستم که به دختران بهای کمی داده می شود اما من مطمئن هستم اگر کار جدی شروع شود می توانیم عناوین خوبی داشته باشیم. دختران ما ثابت کردند حتی با حجاب هم می توانند موفق باشند.

او با بیان اینکه کشوری مثل آمریکا بیش از یک میلیون بازیکن رجیستر در بخش بانوان دارد گفت: شما سطح بازی های جام جهانی زنان را دیدید که تیم ها چه پیشرفتی کرده اند. من خبر دارم که در آمریکا بیش از یک میلیون بازیکن رجیستر در بخش زنان است اما انگلیس 200 هزار نفر هم ندارد پس طبیعی است که آمریکا با این پشتوانه و تلاش بتواند قهرمان شود. ما در این میان چه شانسی می توانیم داشته باشیم؟ اصلا در ایران آماری درباره تعداد بازیکنان وجود دارد؟

محصص ادامه داد: علاقمندان فوتبال زنان زیاد هستند اما ما چقدر در نونهالان و نوجوانان از آن ها استفاده می کنیم؟ بازیکنانی چون سارا قمی ستاره های فعلی فوتبال ما هستند اما دوره طلایی و استفاده از آن ها گذشته است و با امثال آن ها ما به جایی نمی رسیم چرا که باید از نونهالان استفاده کنیم. باید از کودکان استفاده کنیم تا در آینده تیم های خوبی در بخش بانوان داشته باشیم.

مدرس فیفا در پایان گفت: باید بهترین مربیانمان را برای دختران 6 تا 12 سال بگذاریم و من مطمئن هستم در این شرایط تا چند سال آینده می توانیم برای تیم های نظیر ژاپن و استرالیا دردسرساز باشیم. مرضیه جعفری، شاگرد من بوده است. من اگر جای آن ها بودم به جای آن که چندین بار قهرمانی لیگ را به دست بیاورم به رده نونهالان می رفتیم و بازیکن سازی می کردم. مربیان دیگر هم اینطور هستند؛ ایراندوست و نجاتی هم می توانند به جای کاپ و مقام، کاری کنند که برای همیشه در تاریخ فوتبال بانوان باقی بمانند.

 

دیدگاه تان را بنویسید