جی پلاس/ ماراتنی که ۵ ساعت و ۵۳ دقیقه طول کشید!

ناب ترین لحظه از فینال ماندگار تاریخ تنیس دنیا + عکس و فیلم

یکی از طولانی ترین رقابت های ورزشی در فینال یو اس اوپن استرالیا انجام شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، فینال ویمبلدون 2019 میان فدرر و جوکوویچ طولانی ترین فینال این گرند اسلم بود اما این مسابقه هنوز با عجیب ترین فینال یک گرنداسلم فاصله دارد.

در سال 2012 و در فینال اوپن استرالیا یکی از عجیب ترین رقابت های ورزشی شکل گرفت. رافائل نادال اسپانیایی و نواک جوکوویچ صربستانی در فینال تنیس اوپن استرالیا در شهر ملبورن به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 3 بر 2 مرد صربستانی همراه شد اما بیش از آن که قهرمانی جوکوویچ در یادها بماند شرایط ویژه این بازی در تاریخ باقی مانده است.

مسابقه این دو تنیسور مطرح جهان 5 ساعت و 53 دقیقه طول کشید تا طولانی ترین فینال تاریخ تمام گرند اسلم ها نام بگیرد. هم چنین این فینال در تاریخ ورزش هم کم سابقه بود و نامش در کنار دیگر عجایب ورزشی ثبت شد.

این مسابقه به اندازه ای به طول انجامید که نواک جوکوویچ در میانه میدان مجبور شد لباس های خود را عوض کند.

یکی از لحظات ماندگار تاریخ ورزش در مراسم اهدای کاپ قهرمانی شکل گرفت. در حالی که مسئولان برگزاری در حال سخنرانی بودند نادال و جوکوویچ توانی برای ایستادن نداشتند و بعد از چند دقیقه برای آن ها صندلی آوردند تا بنشینند در حالی که در این مواقع تنیسور ها کنار تور می ایستند تا نامشان صدا زده شود.

زمانی که این دو تنیسور نشستند دادن بطری آب از سوی نوله به نادال هم مورد توجه قرار گرفت و عکس این اتفاق در میان 100 عکس برتر جهان ورزش قرار گرفت.

 

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

تنیس

دیدگاه تان را بنویسید