بهنام محمودی از دلایل حذف تیم ملی از لیگ ملت های والیبال می گوید

پیشکسوت والیبال در مورد عملکرد ایران مقابل برزیل گفت: تیم ملی ایران خوب بود و کاری کرد که برزیلی‌ها کلاً تمرکزشان را از دست دادند و ترسیدند. در شبی که عالی بودیم و در دفاع و حمله کم اشتباه و جنگنده ظاهر شدیم، باختیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران شب گذشته با شکست دو بر سه برابر برزیل از صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها بازماند. بهنام محمودی، پیشکسوت والیبال در گفت‌وگو با ایسنا و در مورد دیدار شب گذشته ایران برابر برزیل گفت: از بازی شب گذشته لذت بردم. بازیکنان ایران جسور بودند و برزیل شانسی برد. حق ایران بود که برنده بازی باشد اما متأسفانه در ورزش چنین اتفاق‌هایی می‌افتد که یک تیم علی رغم شایستگی حذف می‌شود و جذابیت آن هم به این اتفاقات است.

او در ادامه افزود: تیم ملی ایران خوب بود و کاری کرد که برزیلی‌ها کلاً تمرکزشان را از دست دادند و ترسیدند. در شبی که عالی بودیم و در دفاع و حمله کم اشتباه و جنگنده ظاهر شدیم، باختیم. برزیل تیمی با تجربه است اما این تیم را هیچ وقت تا این اندازه خوار و ذلیل ندیده بودیم. بازیکنانی که سال‌ها در عرصه‌های بزرگ بازی می‌کردند شب گذشته برابر ایران پر اشتباه بودند.

این پیشکسوت والیبال در مورد گفته کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی مبنی بر اینکه خستگی و نداشتن قدرت لازم دلیل شکست برابر برزیل بود، بیان کرد: قدرت که داریم. به نظرم ابتدا خستگی باعث این شکست شد و مورد دوم اینکه فشار زیادی روی غفور بود. برای این بازیکن جایگزینی نداشتیم. بازیکنان ایران روز گذشته بازی خوبی از خود نشان دادند و مردم هم از آنها راضی هستند. صعود نکردیم اما چیزی از ارزش‌هایمان کم نمی‌شود و باید از این تجربه برای مسابقات آینده استفاده کنیم. علاوه بر این باید حواسمان باشد که بازیکنانمان آسیب نبینند.

او در مورد بازی ایران با لهستان که با شکست ایران به پایان رسید، گفت: لهستان تیمی جوان ولی با شرایط فیزیکی خوب بود. متأسفانه نتوانستیم بر این تیم غلبه کنیم. بازی با ایران روز خوب لهستان بود. فکر نمی‌کردم اینگونه کار کنند. البته نیروی جوانی گاهی اوقات مثل ابر بهار با شدت می‌بارد و این در مورد لهستان صدق می‌کرد. فکر می‌کنم این کشور با وجود استعدادها، شرایط ژنتیکی و مدیریت صحیح ظرفیت داشتن دو یا سه تیم در حد تیم ملی فعلی‌اش را دارد.

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل عملکرد خوب ایران در مرحله مقدماتی این نبود که تیم‌های شاخص سعی کردند فشار کمتری به بازیکنانشان بیاورند؟ گفت: یکسری عوامل دست به دست هم داد. بازیکنان ما انگیزه خوبی داشتند. شاید می‌توانستیم در چند بازی دور مقدماتی به بازیکنان اصلی‌مان استراحت بدهیم اما در کل خوب جنگیدند و روند بازی‌شان خوب بود.

او در مورد عملکرد ایگور کولاکوویچ اظهار کرد: این سرمربی با تیم همراهش بد کار نکرد و به تیم انگیزه داد. فکر می‌کنم بعد از بازگشت به ایران باید نقطه ضعف‌هایش را جبران و چند بازیکن دیگر به تیم ملی اضافه کند تا به بازیکنان اصلی تیم فشار کمتری وارد شود. این نقطه ضعف‌ها موضوعات خیلی فنی است که با گفتنش برخی از دوستان ناراحت می‌شوند به همین دلیل چیزی در این مورد نمی‌گویم اما باید جبران شوند.

محمودی در پایان گفت: برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم با درس گرفتن از این مسابقات در تورنمنت‌های بعدی با اشتباهات کمتری شرکت کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید