بهترین سابریست ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

پاکدامن: در قهرمانی جهانی به دنبال قطعی کردن سهمیه المپیک هستیم

بهترین سابریست ایران گفت: اصلا به سهمیه انفرادی المپیک فکر نمی کنم و تلاش می کنیم در بخش تیمی در توکیو باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که سال حساس و سرنوشت سازی را پیش رو دارد و در ماه های گذشته نیز در رقابت های مهمی شرکت کرده؛ خودش را برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان آماده می کند. مسابقه هایی که بیش از دوره های قبل مورد توجه است چرا که همه تیم ها می خواهند با کسب نتایج قابل توجه راه کسب سهمیه المپیک را برای خود هموارتر کنند.

علی پاکدامن بهترین سابریست ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی شمشیربازی در گفت وگو با جی پلاس، درباره تمرینات آماده سازی تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان مجارستان گفت: اردوی خوبی را پشت سرگذاشتیم و در چند روز آینده تمرینات به پایان می رسد و چند روز استراحت می کنیم. چهار روز تمرینات بدنسازی را هم طی کردیم تا برای قهرمانی جهان به خوبی آماده شویم. از روز شنبه تمرینات را شروع می کنیم و یکشنبه راهی مجارستان می شویم. امیدوارم هم در بخش تیمی و هم انفرادی با دست پر و نتیجه عالی از قهرمانی جهان برگردیم.

فینالیست قهرمانی جهان شویم سهمیه المپیک مان تقریبا قطعی می شود

علی پاکدامن گفت: اگر در قهرمانی جهان فینالیست باشیم بیش از 90 درصد سهمیه المپیک ما قطعی می شود و راه زیادی را رفته ایم. اگر ایران و کره جنوبی راهی فینال قهرمانی جهان شوند در آن زمان اروپایی مجبور هستند برای کسب سهمیه با یکدیگر رقابت کنند. در میان تیم های دیگر آمریکا، مصر و کره جنوبی تقریبا سهمیه المپیک شان صد درصد شده است. بهترین اتفاق و ایده آل ترین شرایط برای ما فینالیست شدن در قهرمانی جهان است که امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

به دنبال بهترین نتیجه در قهرمانی جهان هستیم

سابریست تیم ملی شمشیربازی ایران درباره حریفان اصلی تیم ملی اظهار کرد: در چند سال گذشته همه تیم کار کردند و من می توانم بگویم حدود 60 شمشیرباز خوب در جهان داریم . همان طور که ما از این حریفان شناخت کافی داریم آن ها هم از وضعیت ما آگاه هستند. تمام تلاش ما این است در شرایط موجود بهترین استفاده را بکنیم و با تمرین کردن به بهترین وضعیت برسیم و بتوانیم آن چه را می خواهیم به دست بیاوریم. به دنیال این هستیم که در قهرمانی جهان بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

 

می توانیم از طریق رنکینگ جهانی هم سهمیه بگیریم

او درباره نحوه کسب سهمیه المپیک 2020 در بخش تیمی گفت: چهار تیم اول رنکینگ جهانی سهمیه را کسب می کنند و بهترین تیم هرقاره هم به این چهار تیم اضافه می شود. کره جنوبی در حال حاضر رنکینگ اول دنیا و آسیا را در اختیار دارد و سهمیه این تیم در قاره به تیم دوم یعنی ایران تعلق می گیرد. ما الان تیم پنجم دنیا هستیم و تلاش می کنیم جزو چهارتیمی باشیم که از طریق رنکینگ سهمیه می گیرد، در این صورت سهمیه آسیا به تیم سوم یعنی چین می رسد.

پاکدامن ادامه داد: 8 مسابقه مهم در کسب سهمیه المپیک تاثیرگذارند که قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان مهم ترین آن هاست که خوشبختانه ما قهرمانی آسیا را با موفقیت پشت سرگذاشتیم.

به جای انفرادی به تیم فکر می کنیم

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در پاسخ به این سوال که چقدر برای کسب سهمیه انفرادی امیدوار است ، گفت: واقعا نه من و نه هیچ  کدام از بچه ها به سهمیه انفرادی فکر نمی کنند. اگر بتوانیم در بخش تیمی به سهمیه برسیم در آن زمان سه سابریست در المپیک خواهیم داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید