گزارش جی پلاس؛

ادامه یکه تازی غفور و معروف در میان بهترین های لیگ ملت های والیبال 2019

عنوان امتیازآورترین بازیکن لیگ ملت های والیبال هم چنان در اختیار امیر غفور است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هفته چهارم لیگ ملت های والیبال با صدرنشین برزیل به پایان رسید و تیم های حاضر در رقابت ها یک هفته دیگر زمان دارند تا برای رسیدن به مرحله نهایی در شیکاگو تلاش کنند.

با وجود اینکه تیم ملی والیبال ایران با شکست فرانسه صدرجدول را از دست داد اما بهترین های این دوره از رقابت ها هم چنان در اختیار ایرانی هاست و شاگردان کولاکوویچ در تمام بخش های بهترین بازیکن نماینده دارند.

امتیازآورترین بازیکن

با وجود اینکه امیر غفور در هفته چهارم بازی های زیادی انجام نداد و در دیدار برابر فرانسه هم به میدان نرفت اما این بازیکن هم چنان به عنوان امتیازآورترین بازیکن رقابت ها معرفی شده است. غفور هم چنین تنها 10 امتیاز تا شکستن رکورد امتیازآورترین بازیکن ایران در تاریخ لیگ که در اختیار میلاد عبادی پور است فاصله دارد. غفور با 182 امتیاز در رده نخست امتیازآورترین ها قرار دارد. از این میزان او 161 امتیاز از اسپک، 12 امتیاز از دفاع روی تور و 9 امتیاز را از خط سرویس کسب کرده است.  نفر دوم جدول هم شارون اوانس از کاناداست که 159 امتیاز به دست آورده است. گابریل نلی از ایتالیا با 157، ایشیگا از ژاپن با 157 و نیشیدا از ژاپن با 154 امتیاز رده های سوم تا پنجم را در اختیار دارند. فیاضی هم با 109 امتیاز بیست و دوم است. غفور در صورت اینکه تا پایان دور مقدماتی رده اول را حفظ کند 10 هزار دلار جایزه می گیرد.

بهترین مهاجم

امیر غفور با بیش از 57 درصد موفقیت عنوان بهترین مهاجم رقابت ها را هم در اختیار دارد. لوکارلی از برزیل، پچ از آمریکا، پولتائف از روسیه و لیما از آرژانتین رده های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند. در این رده بندی پوریا فیاضی با بیش از 45 درصد موفقیت در رده بیست و چهارم است.

بهترین مدافع

تا قبل از بازی ایران و فرانسه عنوان بهترین دفاع هم در اختیار یک ایرانی بود. محمد موسوی که از ابتدای مسابقه ها بهترین مدافع بود به دلیل اینکه در هفته سوم استراحت کرد این عنوان را از دست داد و به رده  دوم سقوط کرد. گراهام ویرگاس از کانادا در حال حاضر صدرنشین است اما بعید به نطر می رسد او در پایان هفته پنجم هم چنان در این جایگاه باشد چرا که موسوی به احتمال فراوان در هفته آخر در ترکیب ایران قرار می گیرد. گوستاف از بلغارستان هم در رنکینگ بهترین مدافعان سوم است.

بهترین پاسور

کمتر مسابقه ای بوده که سعید معروف در آن حاضر باشد اما نامش در میان سه پاسور برتر قرار نگیرد. کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال ایران هم چنان بالاتر از باقی پاسور در رده نخست قرار دارد. سیمونه جیانلی از ایتالیا دوم و ژان از چین سوم است.

بهترین سرویس زن

کلیوکا از روسیه با کسب 20 امتیاز مستقیم از سرویس رده اول را در این بخش در اختیار دارد. جیانلی از ایتالیا و نیشیدا از ژاپن با 16 امتیاز در رده دوم و سوم هستند. پوریا فیاضی نماینده ایران در میان 10 نفر برتر است که با 12 امتیاز در رده هشتم است.

بهترین توپ گیر

سانتیاگو دانانی از آرژانتین با اختلاف در صدر این بخش قرار دارد. بالاسو از ایتالیا و گربنیکوف از فرانسه هم دوم و سوم هستند. محمدرضا حضرت پور لیبروی تیم ملی ایران نیز در این رنکینگ پنجم است. عبادی پور و غفور هم در این رده بندی دهم و یازدهم هستند. پوریا فیاضی با قرار گرفتن در رده پانزدهم دیگر ایرانی حاضر در میان بیست نفر برتر است.

بهترین دریافت کننده

دانانی در این بخش هم صدرنشین است. اما میلاد عبادی پور و محمدرضا حضرت پور در بخش بهترین دریافت کننده ها جایگاه چهارم و پنجم را در اختیار دارند. پوریا فیاضی هم دهم است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید