در گفت و گو با جی پلاس؛

تحلیل عملکرد تیم والیبال ایران از نگاه ملی پوش سابق/ مهدی بازارگرد: فراتر از انتظارها بودیم/ در انتخابی المپیک جای هیچ اشتباهی نیست

ملی پوش پیشین والیبال ایران گفت: تیم ملی والیبال در لیگ ملت های 2019 فراتر از انتظار ظاهر شد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی بازارگرد ملی پوش پیشین تیم ملی والیبال ایران در گفت وگو با جی پلاس درباره عملکرد تیم ملی در لیگ ملت های والیبال، اظهار کرد: همان طور که همه قبول دارند تیم ملی واقعا فراتر از آن چه که مردم و حتی کارشناسان فکر می کردند نتیجه گرفته است. از لحاظ فنی هم ملی پوشان بازی های خوبی انجام دادند و بازهم مردم با این نتایج خوشحال شدند. عملکرد ایگور کولاکوویچ هم در لیگ ملت ها واقعا مورد قبول بوده است.

او با اشاره به بازی های پیشین تیم ملی، ادامه داد: واقعا بازیکنان فراتر از انتظار ظاهر شدند و صدرجدول را برای هفته ها در اختیار داشتند.  درست است که الان برزیل در صدر قرار دارد اما همین تعداد بردها و امتیازاتی که ایران کسب کرده فوق العاده است. قطعا تیم ملی ایران هم به مانند بقیه تیم ها نقاط ضعف دارد ولی مهم این است که کادرفنی درصدد برطرف کردن آن باشد. در بازی های ابتدایی برخی از ناهماهنگی ها در تیم ملی دیده شد اما به مرور ما شاهد این بودیم که این موضوع کمتر شد. من در جریان هستم که کادرفنی برای آینده تیم ملی به خصوص مقدماتی المپیک برنامه های ویژه ای برای بهبود شرایط تیم ملی دارد؛ هرچند که لیگ ملت ها به خوبی پیشرفت تیم ملی را چه از لحاظ فنی و چه روحی نشان داد.

مهدی بازارگرد درباره بازی ایران و فرانسه هم تصریح کرد: نمی دانم داستان خبر اشتباه فدراسیون جهانی والیبال  چه بوده است اما فکر می کنم ایگور کولاکوویچ به خاطر این موضوع به بازیکنان استراحت داد. هرچه که بود ما هنوز سه بازی داریم و مهم نیست که صعود کرده ایم یا خیر.

بازارگرد در ارزیابی اش از هفته پایانی لیگ ملت ها اظهار کرد: در بلغارستان مشکلی نداریم چرا که تیم روی نوار برد قرار دارد. بازیکنان خوبی داریم و حتی اگر یک بازی را ببریم دیگر صعود قطعی می شود. حتی کسب سه برد در بلغارستان دور از انتظار نیست و تیم ملی می تواند به این نتیجه برسد.

پشت خط زن پیشین تیم ملی درباره عملکرد ذخیره های تیم ملی در لیگ ملت ها به خصوص در دیدار برابر فرانسه، به جی پلاس گفت: مقابل فرانسه بازیکنان انگیزه لازم را نداشتند و همین باعث شد جو ورزشگاه هم به مانند بازی های قبل نباشد. پوریا یلی بازیکنی است که در رده جوانان خیلی خوب کار کرده اما به نظرم باید از فرصت هایی که کولاکوویچ به او می دهد بهتر استفاده کند. یلی و مجرد از جمله بازیکنانی هستند که فرصت بیشتری برای بازی به دست آوردند. مجرد عملکرد قابل قبولی داشته اما با توجه به پیشینه یلی انتظار می رفت بهتر کار کند.

او ادامه داد: جواد کریمی هم که در بازی با فرانسه به میدان رفت عملکرد بدی نداشت. به  هر حال او به جای سعید معروف به میدان آمد و کار سختی داشت. اینکه یک بازیکن جوان به عنوان جانشین کاپیتان تیم ملی به زمین بیاید آن هم در برابر تیمی مثل فرانسه از لحاظ روانی دشوار است اما در چند صحنه نشان داد که می توان به آینده او امیدوار بود.

این کارشناس والیبال هم چنین در خصوص محمد جواد معنوی نژاد اظهار کرد: همه ما می دانیم که معنوی نژاد بازیکن توانایی است. با مصدومیتی که در ماه های گذشته داشت به نظر می رسد کمی افت کرده اما قطعا کادرفنی برای بازگشت او به اوج تلاش می کنند. قطعا برای رقابت های آینده ما به معنوی نژاد احتیاج داریم و خود او هم باید تلاش بیشتری برای بازگشتش انجام بدهد.

او درباره ادامه راه تیم ملی، در لیگ ملت های 2019، تصریح کرد: امیدوارم تیم ملی روی سکوی لیگ ملت های والیبال برود چرا که واقعا شایسته اند. اگر این اتفاق رخ دهد والیبال ایران بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد؛ به هر حال کسب سکو و مدال تاثیر فراوانی روی نگاه به یک تیم دارد.

بازارگرد در پایان به جی پلاس گفت: بعد از پایان لیگ ملت ها باید برای صعود به المپیک 2020 در رقابت های انتخابی شرکت کنیم. هر اتفاقی که در لیگ رخ داد باید فراموش شود و با تمام قوا و ذهنیت درست راهی مسابقه های انتخابی شویم. در این رقابت ها جای هیچ اشتباهی نیست.

دیدگاه تان را بنویسید