گزارش جی پلاس

پشت پرده تجمع پرسپولیسی ها به مدیرعامل شدن"نبی" می رسد؟!

در روزهای گذشته پرسپولیسی ها در اعتراض به جدایی برانکو، تجمع هایی داشتند اما آیا نتیجه این تحرکات تحقق خواسته وزارت ورزش برای مدیرعامل شدن "مهدی محمد نبی" در این باشگاه است؟!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مسعود سلطانی فر - وزیر ورزش و جوانان چند ماهی می شود که به نظر می رسد نسبت به همکاری با مهدی محمدنبی (دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در زمان ریاست علی کفاشیان) تمایل پیدا کرده تا جایی که نهایتا او را به عضویت هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در آورد و ممکن است به زودی سکان مدیریت باشگاه را هم به دست او بسپارد.

** پرسپولیسی های معترض چه کسی را مقصر می دانند؟

پرسپولیسی های متعرض به رفتن برانکو ایوانکوویچ از تیم شان، این روزها تجمع های اعتراضی مقابل ساختمان باشگاه و وزارتخانه دارند که مشخص نیست چقدر خودش جوش بوده و اساسا قرار است در نتیجه این اعتراضات چه تغییری بنیادین در باشگاه باشد؟!

جالب است برخی هواداران سرخ پوش که در وضعیت کنونی جامعه، تا این حد نگران آینده سرمربی تیم محبوبشان هستند، رسما مدیریت باشگاه (ایرج عرب) را مقصر جدایی برانکو می دانند؛ حال آنکه تقریبا تمام علاقمندان فوتبال می دانند که پرسپولیس یک باشگاه دولت و مستقیم زیر نظر وزارت ورزش است که طبیعتا با اراده این وزارتخانه می تواند در دریافت منابع مالی دولتی و احصاء سایر درآمدها به طرق مختلف، موفق عمل کند.

بنابراین اگرچه مدیریت نقش بسزایی در تعامل و حفظ مربیان و بازیکنان تیم دارد و می تواند مورد انتقاد قرار گیرد اما در تشکیلات دولتی پرسپولیس، مدیرعامل بیشتر کارکرد یک مهره وابسته به مجموعه بالادستی را خواهد داشت.

** ایرج عرب استعفا داده بود!

ایرج عرب روز 13 خرداد در حالی که هنوز 24 ساعت از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی نگذشته بود، از سمتش استفعا داد و یکی از خبرگزاری های مرتبط با ماجرا، خبرش را با عنوان "ناتوانی در پرداخت مطالبات مربیان و بازیکنان" منتشر کرد و به سرعت هم خبر نپذیرفتن استعفا از سوی وزیر توسط روابط عمومی وزارتخانه مخابره شد! اما کیست که نداند وزارت ورزش در تحقق وعده های این باشگاه نقش کلیدی دارد و مدیرعامل عامل عملا کارکرد واسطه گری پیدا می کنند.

جالب است که در گزارش منتشر شده از مهدی محمدنبی به عنوان اصلی ترین جایگزین احتمالی ایرج عرب نام برده شد! و اینکه نبی شخصا با برانکو مذاکره کرده است!

 

** تاج "نبی" را رد کرد!

مهمترین سابقه مهدی محمدنبی، دبیرکلی فدراسیون فوتبال در دو دوره ریاست علی کفاشیان است که طی همان زمان هم همواره انتقاداتی متوجه عملکرد اجرایی فدراسیون بود. نبی به یکباره در جمع مدیران مورد علاقه وزیر ورزش و جوانان دیده شد چرا که هیچ نامی از او در سال های ابتدایی وزارت سلطانی فر به میان نمی آمد.

از مدتی پیش در محافل بعضا غیر رسمی، تعریف و تمجیدهای وزیر ورزش از نبی شروع شده است. پیش از این و در مقطعی که محمدرضا ساکت بخاطر بازنشستگی باید پست دبیرکلی فدراسیون را تحویل می داد، وزارتخانه علاقه مند بود تا دوباره نبی در فدراسیون فوتبال، دبیرکل شود اما ظاهرا مهدی تاج این پیشنهاد را نپذیرفت. تاج در گذشته و زمان ریاست کفاشیان، نایب رئیس اول بود و در همان مقطع هم اختلافات جدی با نبی داشت.

** علاقه وزارت ورزش به "نبی" ادامه دارد

اما تمایل وزارت ورزش برای مسئولیت گرفتن مهدی محمدنبی تا جایی ادامه داشت که او به یکباره سر از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درآورد تا شاید از همان زمان برای سپردن مدیرعاملی این باشگاه پرطرفدار، پایه ریزی شود. بعضی تحرکات چراغ خاموش هم بر این سناریو صحه می گذاشت. از مصاحبه های گهگاه نبی که در حیطه مسئولیت عضو هیات مدیره باشگاه نبود تا ابراز تمایل هایی در محافل غیررسمی برای سپردن مسئولیت به او! نبی حتی تا وعده ماندن برانکو به هواداران پرسپولیس هم پیش رفت.

برخی از افراد نزدیک به وزارت ورزش و جوانان معتقدند رفت و آمد مدیران حتی در حد معاون ورزش قهرمانی که زمانی نصرالله سجادی و اکنون داورزنی عهده دار آن هست، هم بر اساس تلاش های رسانه ای و ارتباطاتی افراد مسئول نزدیک به وزیر است، هر چند هنوز مشخص نیست درباره نبی هم پای همین افراد در میان است یا خیر.

در عین حال باید منتظر ماند و دید که وزارت ورزش در حاشیه تجمع های خودجوش یا غیرخودجوش علیه مدیران کنونی پرسپولیس، می خواهد چه تصمیمی را عملی کند

دیدگاه تان را بنویسید