در گفت وگو با جی پلاس؛

ذوالفقار نسب: فشردگی لیگ در حذف سرخابی ها تاثیر داشت/ نمی دانم دلیل برکناری شفر چه بود!

یک کارشناس فوتبال معتقد است برای نجات فوتبال باید تیم ها به بخش خصوصی واگذار شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، دو تیم پرسپولیس و استقلال در پایان هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا با نتایجی که برابر حریفان خود کسب کردند از صعود به مرحله بعد رقابت ها بازماندند.

بیژن ذوالفقار نسب در گفت وگو با جی پلاس، درباره حذف دو تیم پرطرفدار ایران از لیگ قهرمانان آسیا گفت: دو تیم در روز گذشته برابر حریفان خود به میدان رفتند و با انجام یک بازی ضعیف از گردونه رقابت ها حذف شدند. ما نتوانستیم به سطح بالاتری از رقابت ها برسیم و این نشان از عملکرد ضعیف باشگاه های ما دارد.

ذوالفقار نسب درباره تاثیر برنامهریزی سازمان لیگ و بازی های فشرده در عملکرد پرسپولیس و استقلال گفت: این موضوع بهانه نیست و مسابقه های ما فشردگی خاص خودش را داشت. افرادی که از این نوع برنامه ریزی استقبال می کنند می گویند لیگ ما حرفه ای است و تیم ها باید بتوانند در هفته، دو بازی انجام بدهند.

او ادامه داد: اما واقعیت این است که این موضوع با تیم های ما سازگاری ندارد. به نظر من فدراسیون و سازمان لیگ می توانست تدبیری به کار بگیرد که این مشکلات به وجود نیاید و بهانه ای به تیم ها داده نشود. در کل من موافق برگزاری رقابت ها به این شیوه نیستم.

این کارشناس فوتبال درباره برکناری شفر از سرمربی گری استقلال و اینکه این موضوع شوک موثری برای این تیم بوده یا نه، گفت: آن هایی که موافق دادن شوک بودند الان باید جوابگو باشند. آن ها باید پاسخ بدهند و سوال من هم این است که دلیل اصلی کنارگذاشتن یک مربی در فاصله 3 هفته تا پایان رقابت ها چیست؟

او هم چنین درباره عملکرد فنی پرسپولیس در بازی های گذشته خود نیز گفت: برانکو عملکرد بدی را در پرسپولیس نداشته است. الان هم که این تیم از لیگ قهرمانان حذف شده باید پذیرفت که تیم ها همیشه نمی توانند خارج از ظرفیت خودشان عمل کنند و واقعیت فوتبال ما این است.

ذوالفقار نسب در پایان گفت: باشگاه های ما هرچه زودتر باید خصوصی شود چرا که بخش خصوصی برنامه ریزی بهتری را برای تیم ها انجام می دهد. باید به فوتبال پایه اهمیت داد آن چه که فدراسیون و وزارت به آن توجه نمی کنند. برای نجات فوتبال باید تیم ها به بخش خصوصی واگذار شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید