در گفت و گو با جی پلاس؛

مربی تیم ملی والیبال: هدف اصلی ما صعود به المپیک 2020 است/ حریفان هم مثل ما بازی تدارکاتی ندارند

مربی تیم ملی والیبال گفت:تیم ایران مسابقات لیگ ملت ها و جام جهانی را در پیش دارد اما هدف اصلی ما صعود به المپیک 2020 توکیو است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال ایران تمرینات آماده سازی خود را برای حضور در لیگ ملت ها و رقابت های انتخابی المپیک آغاز کرده است. سعید رضایی مربی تیم ملی والیبال ایران در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره تمرینات آماده سازی این تیم پیش از لیگ ملت های والیبال 2019 اظهار کرد: تمرینات را از 19 فروردین شروع کردیم. امسال نیروهای جوانی در اردوی تیم ملی حاضر هستند؛ بازیکنانی که حتی سال گذشته هم در اردو بودند اما در رقابت هایی که ما شرکت کردیم نتوانستند در ترکیب قرار بگیرند.

رضایی ادامه داد: با تجربیاتی که این بازیکنان از پارسال داشته اند، با دیدگاه خوبی به تمرینات آمدند و نکته مثبت این بود که  نسبت به وظایف خودشان در تیم ملی تغییر دیدگاه داشتند. نگاه بزرگ تر و حرفه ای تری در بازیکنان جوان دیده می شود و همه آن ها کاملا  می دانند از تیم ملی و آینده چه چیزی می خواهند. بازیکنان حاضر در اردو تمرینات خوبی انجام دادند و نشان دادند توانایی خوبی دارند.

مربی تیم ملی والیبال درباره اضافه شدن لژیونرها به تمرینات هم  گفت: لژیونرها از لیگ هایی که طولانی شده است، برمی گردند و به ریکاوری کامل نیاز دارند. در هفته های آینده نمی توانیم از آن ها به صورت مستقیم در تمرینات استفاده کنیم. آن ها را باید کم کم به گروه اضافه کنیم تا بتوانیم شکل تیمی خوبی متشکل از بازیکنان با تجربه و جوان داشته باشیم.

او با اشاره به برنامه رقابت های  تیم ملی، اظهار کرد: برنامه شلوغی پیش رو داریم که باید با لیگ ملت ها شروع کنیم. بعد از آن هم انتخابی المپیک در روسیه را خواهیم داشت، قهرمانی آسیا، جام جهانی و مجددا انتخابی المپیک در آسیا، برگزار می شود. تعداد مسابقه ها زیاد است اما خوشبختانه تعداد سفرهای امسال در لیگ ملت ها کمتر است و این کمک می کند تا بتوانیم تمرینات منسجم تری داشته باشیم.

رضایی درباره عدم برگزاری بازی تدارکاتی برای ملی پوشان تا قبل از لیگ ملت ها نیز به جی پلاس گفت: قطعا کمبود بازی تدارکاتی پیش از لیگ ملت ها برای ما مشکل ایجاد می کند اما با توجه به دیر تمام شدن لیگ های اروپایی قطعا برای تیم های دیگر هم مشکلاتی وجود دارد و شرایط شان به مانند ما خواهد بود. بعد از شروع مسابقه ها می توانیم درباره شرایط خودمان و حریفان آگاهی بهتری پیدا کنیم. هدف ما رسیدن به المپیک 2020 است. باید در دو مسابقه مهم برای کسب سهمیه بجنگیم و من فکر می کنم جام جهانی هم می تواند برای کسب سهمیه ایران تاثیرگذار باشد.

دیدگاه تان را بنویسید