گزارش جی پلاس/

لحظه به لحظه با حواشی دیدار ایران و ژاپن + عکس و فیلم

اولین دیدار نیمه نهایی جام ملت های آسیا میان ژاپن و ایران برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن در شرایطی از ساعت 18 به وقت محلی آغاز می شود که اطراف استادیوم هذا بن زاید خالی از تماشاگر است.

* هوای شهر العین بسیار گرم است و به همین دلیل تماشاگری در اطراف استادیوم دیده نمی شود.

* تعدادی از خبرنگاران و عکاسان ایران برای این مسابقه از تهران به امارات سفر کرده و وارد شهر العین شده اند.

در فاصله سه ساعت مانده تا آغاز بازی ایران و ژاپن مسئولان برگزاری رقابت ها مراسم ابتدایی این مسابقه را در ورزشگاه هزاع بن زاید تمرین کردند.

photo_2019-01-28_14-24-24

photo_2019-01-28_14-24-22

photo_2019-01-28_14-24-20

با وجود این که درها باز شده اما هوادار کمی مقابل ورزشگاه هستند که قصد ورود دارند.

کاروان تیم ملی فوتبال ایران رأس ساعت ١۵:۴۵ هتل محل اقامت خود را ترک کرد تا با رسیدن به ورزشگاه خود را برای بازی آماده کند.

فدراسیون فوتبال ژاپن لحظاتی پیش تصاویری از رختکن تیم ملی این کشور پیش از دیدار با ایران منتشر کرد که در زیر مشاهده می کنید:

* با هماهنگی وزارت امور خارجه، از طریق سفارت ایران در ابوظبی خودرویی در اختیار خبرنگاران مستقر در ابوظبی قرار گرفت تا برای رفتن به العین شرایط مناسبی داشته باشند. تعدادی از خبرنگاران از این تسهیلات سفارت استفاده کردند تا رفت و آمدشان بی‌دردسر صورت بگیرد.

* در شهر العین، تعمیرات شهری در اطراف ورزشگاه صورت می‌گیرد که چهره شهر را به شکل بدی درآورده است.

* چند تماشاگر تیم ملی فوتبال ژاپن در بیرون از استادیوم مشغول کری خوانی برای هواداران ایران هستند و با صدای بلند فریاد می زنند تیم ملی کشورشان ایران را با 2 گل شکست می دهد.

* یکی از هواداران فوتبال ژاپن در کنار ایرانی ها با بنر حمایتی از تیم ملی کشورش عکس یادگاری گرفت.

*ماموران مستقر در ورزشگاه سگ های بمب یاب را در اکثر نقاط ورزشگاه مستقر کرده اند.

*تعدادی از هواداران تیم ملی ایران با پیراهن اشکان دژاگه از دبی به العین سفر کرده تا تیم ملی را تشویق و حمایت کنند.

* مأموران امنیتی شدیداً اطراف ورزشگاه را در کنترل خود دارند و به قدری سخت‌گیری می‌کنند که تماشاگران کوچک‌ترین اشیا را هم با خود نمی‌توانند به داخل ورزشگاه ببرند.

* با توجه به اینکه این بازی در العین برگزار می‌شود و ایرانی‌های کمتری در این شهر اقامت دارند، هنوز استقبال چندان خوبی از سوی تماشاگران هموطن از مسابقه نشده است، اما احتمال اینکه تا آغاز بازی تعداد آنها افزایش پیدا کند، زیاد است‌.

* تماشاگرانی که چند ساعت قبل از بازی به ورزشگاه آمده بودند در بیرون این محل به پایکوبی پرداختند و سرود قهرمانی سر دادند.

* رقابت هواداران برای قرار گرفتن مقابل دوربین‌های تلویزیونی و عکاسی جالب توجه بود و همه آنها به چیزی جز برد فکر نمی‌کنند.

* تماشاگران ژاپنی با نظم و انضباط خاصی وارد ورزشگاه شده و بر‌خلاف ایرانی‌ها هیجان زیادی برای دیدن بازی ندارند. اگرچه در بین آنها نفراتی دیده می‌شدند که موقع ورود به ورزشگاه با فریاد زدن نام کشورشان را صدا می‌زدند.

* برخلاف دیدار ایران و چین خیلی صمیمت خاصی بین تماشاگران دو تیم وجود ندارد و به نوعی ژاپنی رفتارشان سرد است.

 * اتوبوس دو تیم 90 دقیقه مانده به آغاز بازی وارد ورزشگاه شد که کارلوس کی‌روش به همراه بازیکنان ابتدا وارد زمین شدند تا از وضعیت زمین و ورزشگاه بازدید کنند. کی‌روش وضعیت چمن ورزشگاه را هم بررسی کرد و پس از تشویق از سوی معدود هواداران ایرانی که زودتر وارد ورزشگاه شده بودند به سمت رختکن رفت.

* بازیکنان تیم ایران پس از کی‌روش وارد زمین شدند و با قدم زدن در زمین، سعی کردند با وضعیت چمن آشنایی پیدا کنند. سامان قدوس حتی سعی کرد با دست زدن به چمن و شوت زدن به توپ از میزان کوتاهی و بلندی چمن اطلاع پیدا کند‌.

* برخی از بازیکنان ایران برای کاهش استرس با هدفون موسیقی وارد زمین شدند. سپس در گروه‌های چند نفره در زمین مشغول صحبت شدند و پس از 10 دقیقه به رختکن رفتند تا آماده مسابقه شوند.

* 50 دقیقه پیش از شروع مسابقه زمین چمن آبیاری شد تا کیفیت چمن برای مسابقه به شرایط مطلوب‌تری برسد. پس از آن بازیکنان دو تیم وارد زمین شدند که حسابی مورد تشویق هواداران خود قرار گرفتند.

* بازیکنان تیم ایران پس از ورود به زمین توپ‌های کوچکی را برای هدیه به سمت هواداران انداختند.‌ پرتاب‌های بلند مرتضی پورعلی‌گنجی که تا طبقه دوم ورزشگاه بالا می‌رفت، جالب توجه بود. وحید امیری جزو معدود بازیکنانی بود که انتخاب کرد توپ را به کدام هوادار هدیه بدهد و از همین‌رو دختر خردسالی که همراه پدرش به ورزشگاه آمده بود این توپ را از امیری هدیه گرفت.

* در قسمتی از ورزشگاه که به نظر می‌رسید جایگاه ژاپنی‌هاست، پارچه نوشته‌ای که روی آن نام شهر جیرفت نوشته شده بود به چشم می‌خورد که پس از ورود ژاپنی‌ها به ورزشگاه آنها پرچم خود را جایگزین کردند.

کارلوس کی‌روش: باید از بازی مقابل ژاپن لذت ببریم

برخی هواداران ایرانی که بلیت در اختیار ندارند در بیرون ورزشگاه و در بازار سیاه و تهیه بلیت هستند.

برخی هواداران ایرانی، علیرضا بیرانوند را به زبان لری تشویق کردند که با واکنش جالب دروازه‌بان تیم ملی همراه بود.

بالگردی در چند نوبت از روی ورزشگاه عبور کرد که به نظر می‌رسد برای تأمین امنیت و بازبینی اطراف ورزشگاه گشت‌زنی می‌کند.

با گذشت حدود ٣٠ دقیقه صدای تشویق هواداران ژاپنی که در ضلع جنوبی ورزشگاه مستقر بودند شنیده شد. با وجود اینکه گفته شد تمام بلیت این مسابقه به فروش رفته است اما صندلی های خالی در ورزشگاه دیده می شد هرچند که تعداد ایرانی ها بیشتر از ژاپنی ها بود.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در شرایطی قرار است از دقایقی دیگر آغاز شود که تماشاگران دو تیم در SANFEST مشغول کری‌خوانی با یکدیگر هستند.

* هواداران تیم ملی ژاپن با در دست داشتن وسایلی که سروصدای زیادی ایجاد می‌کند در استادیوم حضور پیدا کرده و تیم ملی کشورشان را تشویق می‌کنند.

*‌ در محلی که برای رفاه تماشاگران در نظر گرفته شده هواداران دو تیم ایران و ژاپن مشغول بازی پلی‌استیشن با یکدیگر هستند و مسابقه را قبل از جدال درون زمین آغاز کرده‌اند.

 

* تعدادی از افراد با هنرنمایی و شعبده‌بازی در این محیط هواداران تیم‌های ملی دو کشور را سرگرم کردند.

* یک بالگرد دور تا دور ورزشگاه  وضعیت عبور و مرور تماشاگران و نحوه حضور آنها در استادیوم را رصد می‌کند.

* تعدادی از بانوان ژاپنی به محض دیدن بانوی محجبه ایرانی در کنار وی عکس یادگاری گرفتند.

* فروشگاه باشگاه العین که پیراهن و لوازم ورزشی این تیم را به فروش می‌رساند در حاشیه دیدار دو تیم باز است و تماشاگران نیز از این فروشگاه بازدید به عمل آوردند.

* حدود ۹ هزار نفر از طرفداران دو تیم در ورزشگاه حاضر شده‌اند و تیم‌های محبوب خود را تشویق می‌کنند. بازار گرفتن عکس‌های سلفی و عکس با پرچم‌های کشورهای‌شان بین تماشاگران داغ است.

* دکتر نوروزی رئیس کمیته پزشکی باشگاه استقلال در ورزشگاه حضور دارد و دیدار دو تیم را از نزدیک نظاره خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید