گزارش جی پلاس/

لحظه به لحظه با داغ ترین اتفاقات جام هفدهم در امارات

جام ملت های آسیا از روز شنبه 15 دی به میزبانی امارات آغاز شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا با حضور 24 تیم در کشور امارات آغاز شده است.

جمعه 5 بهمن

تیم ملی قطر هم در سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی یک بر صفر کره جنوبی مدعی را از پیش رو برداشت. کره جنوبی با وجود حضور ستاره های لژیونر خود نتوانست جایی میان چهار تیم پایانی داشته باشد.

امارات میزبان هم با کمک مدافع استرالیا توانست مدافع عنوان قهرمانی را حذف کند و به نیمه نهایی برود.

پنج شنبه 4 بهمن

تیم ملی فوتبال ژاپن در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف ویتنام رفت و به زحمت با یک گل به برتری رسید.

ملی پوشان فوتبال ایران نیز در یک بازی قاطع 3 بر صفر چین را بردند و حریف ژاپن شدند.

سه شنبه 2 بهمن

تیم ملی فوتبال کره جنوبی در حالی که همه ستاره های خود را در اختیار داشت برای صعود به یک چهارم نهایی به مصاف بحرین رفت و در 90 دقیقه به تساوی یک- یک رسید. در وقت های اضافه اما آن ها توانستند یک گل دیگر به ثمر برساند و به جمع تیم های یک چهارم نهایی برسد.

تیم ملی قطر هم در روز بدبیاری عراق توانست با یک گل این تیم را شسکت بدهد و حریف کره جنوبی شود.

دوشنبه اول بهمن

تیم ملی فوتبال ژاپن در دومین روز جام ملت های آسیا در یک بازی سردو کسل کننده با یک گل عربستان را شکست داد تا این تیم از گردونه رقابت ها کنار برود. بعد از این شکست پیتسی سرمربی عربستان از سمت خود کنار رفت.

استرالیا مدافع عنوان قهرمانی نیز در ضربات پنالتی ازبکستان را شکست داد.

تیم ملی فوتبال قرقیزستان هم در حالی که بازی برتری نسبت به امارات انجام داد اما در وقت های اضافه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب میزبان شد.

یکشنبه 30 دی

در اولین بازی این روز تیم های ویتنام و اردن به مصاف هم رفتند. در حالی که همه شانس صعود اردن را بیشتر می دانستند اما ویتنام با یک بازی قابل قبول توانست در ضربات پنالتی برابر این تیم عربی به برتری برسد. حریف ویتنام در مرحله یک چهارم عربستان یا ژاپن است.

تیم ملی فوتبال چین هم در مصاف با تایلند ابتدا یک گل عقب افتاد اما در عرض 5 دقیقه نتیجه را برگرداند و 2 بر یک برنده شد.

ملی پوشان فوتبال ایران نیز با در مصاف با عمان و البته با درخشش بیرانوند با 2 گل پیروز شدند و در یک چهارم باید با چین دیدار کنند.

جمعه 28 دی

در آخرین روز رقابت های دور گروهی جام ملت های اسیا ژاپن 2 بر یک ازبکستان را برد و صدرنشین شد و عمان هم با غلبه بر ترکمنستان به عنوان تیم سوم راهی یک هشتم نهایی شد.

در مهم ترین بازی امروز هم قطر 2 برصفر عربستان را شکست داد و حریف عراق در یک هشتم نهایی شد. عربستان هم باید به مصاف ژاپن برود.

تیم لبنان هم با وجود غلبه بر کره شمالی از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند.

پنج شنبه 27 دی

نخست وزیر عراق بعد از تساوی تیم ملی این کشور برابر ایران در تماسی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشت به ستایش از عملکرد بازیکنان پرداخت.

چهارشنبه 26 دی

قرقیزستان خوشحال ترین تیم روز دوازدهم جام ملت های آسیا بود. این تیم با برتری برابر فیلیپین به عنوان یکی از تیم های سوم راهی دور دوم جام ملت های آسیا شد. کره جنوبی هم با غلبه بر چین صدرنشین شد.

تیم های ملی عراق و ایران هم به تساوی بدون گل رضایت دادند تا ایران به عنوان صدرنشین و عراق به عنوان تیم دوم به دور بعد برسد. ویتنام هم با برتری برابر یمن در لیست انتظار تیم های سوم برای صعود قرار گرفت.

سه شنبه 25 دی

در روز یازدهم رقابت ها نیز دو بازی برگزار شد. استرالیا با نتیجه 3 بر 2 برابر سوریه به برتری رسید و همراه اردن اما به عنوان تیم دوم به جمع 16 تیم صعود کرد. فلسطین هم برابر اردن یک تساوی ارزشمند بدون گل به دست آورد. با توجه به تساوی فلسطین این تیم بدون حتی یک گل زده در رده سوم قرار گرفت و منتظر است که آیا می تواند به عنوان تیم سوم صعود کند یا خیر.

دوشنبه 24 دی

تیم ملی فوتبال امارات میزبان بازی ها برابر تایلند به میدان رفت و برابر این تیم به تساوی یک- یک رسید. تایلند با توجه به برتری بحرین برابر هند به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد. بحرین هم به عنوان تیم سوم صعود کرد. نکته جالب توجه این است که هند، شگفتی ساز روز اول مسابقه ها در لحظات پایانی از جام کنار رفت.

یکشنبه 23 دی

در اولین بازی این روز تیم کره شمالی با 6 گل توسط قطر در هم کوبیده شد. با این سه امتیاز قطر راهی دور دوم شد.

در بازی بعد نیز ژاپن در یک بازی پر اشتباه  از سوی داور با یک گل از روی نقطه پنالتی برابر عمان به برتری رسید. پنالتی ژاپن به نظر درست نمی رسید و یک پنالتی هم برای عمان گرفته نشد.

در آخرین بازی هم ازبکستان برابر ترکمنستان با 4 گل به پیروزی رسید و صعودکرد.

نهمین روز جام ملت های آسیا پرگل ترین روز رقابت ها نیز بود. در سه بازی برگزار شده در این روز 11 گل زده شد.

یکشنبه 23 دی

در اولین بازی این روز تیم کره شمالی با 6 گل توسط قطر در هم کوبیده شد. با این سه امتیاز قطر راهی دور دوم شد.

در بازی بعد نیز ژاپن در یک بازی پر اشتباه  از سوی داور با یک گل از روی نقطه پنالتی برابر عمان به برتری رسید. پنالتی ژاپن به نظر درست نمی رسید و یک پنالتی هم برای عمان گرفته نشد.

در آخرین بازی هم ازبکستان برابر ترکمنستان با 4 گل به پیروزی رسید و صعودکرد.

نهمین روز جام ملت های آسیا پرگل ترین روز رقابت ها نیز بود. در سه بازی برگزار شده در این روز 11 گل زده شد.

شنبه 23 دی

تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین روز جام ملت های آسیا به مصاف ویتنام رفت و با پیروزی دو گله برابر این تیم به جمع 16 تیم برتر راه یافت.

عراق و عربستان هم با برتری برابر یمن و لبنان راهی دور دوم شدند.

جمعه 21 دی

در این روز سه بازی برگزار شد. در اولین دیدار استرالیا به مصاف فلسطین رفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر این تیم را شکست بدهد و به رقابت ها برگردد.  این تیم با برتری برابر در بازی دوم خود سه امتیازی شد و در رده دوم گروهش قرار گرفت.

چین هم با برتری 2 بر صفر برابر فیلیپین با 6 امتیاز صعودش را به دور دوم قطعی کرد. کره جنوبی نیز با برتری یک گله برابر قرقیزستان در رده دوم قرار گرفت و صعودش را جشن گرفت.

پنج شنبه 20 دی

*در اولین بازی این روز بحرین و تایلند به مصاف هم رفتند که تیم تایلند با نمایش یک بازی خوب و حساب شده با یک گل حریف را شکست داد.

* اردن هم در ادامه بازی های خود با نتیجه 2 بر صفر سوریه را شکست داد. سوری ها نتوانستند بازی خوبی را در این تورنمنت ارائه بدهند و در آستانه حذف از بازی ها قرار دارند.

* در آخرین بازی نیز امارات میزبان با دو گل هند را شکست دادتا معادلات گروه A پیچیده شود و تیم های راه یافته به دور بعد در روز آخر مشخص شوند.

چهارشنبه 19 دی

*در بازی اول این روز اتفاق جالبی رخ داد. تیم ملی ژاپن نیمه اول بازی خود برابر ترکمنستان را با باخت پشت سرگذاشت هرچند که سامورایی ها در نهایت 3 بر 2 برنده بودند.

*در دومین بازی نیز ازبکستان در شب درخشش نستروف دروازه بان این تیم با نتیجه 2 بر یک عمان را شکست داد. او هم چنین با حضور در این بازی اولین بازیکن آسیا شد که 5 دوره در رقابت ها حاضر بوده است.

*قطر هم با 2 گل بر لبنان غلبه کرد.

* زاکرونی سرمربی تیم ملی امارات هم در نشست خبری بازی تیمش برابر هند اعلام کرد که برایش مهم نیست که مسئولان فدراسیون امارات او را اخراج کنند.

* جالب ترین اظهار نظر روز پنجم هم مربوط به سرمربی هند بود که گفت غول خفته از خواب بیدار شده است!

* در تمرینات تیم ملی در این روز مسعود شجاعی و علیرضا جهانبخش حاضر شدند.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در بیانیه ای اعلام کرد: «AFC شرکت بی‌اوت کیو را به خاطر پخش غیر قانونی جام ملت های آسیا 2019 محکوم می کند. AFC  برای پخش قانونی در عربستان و کار کنار دیگر مالکان حقوق ورزشی مشاوره داده است.

حسن زید، وزیر ورزش حکومت حوثی‌ها (جنبش انصارالله) یمن بعد از شکست سنگین این تیم برابر ایران گفت: این تیم‌ ‌ملی ربطی به ما ندارد و نماینده حوثی‌ها نیست. ما مخالف حضور تیم‌ ‌ملی فوتبال یمن در هر رقابتی که در دو کشور شرور هم پیمان یعنی عربستان سعودی و امارات برگزار شود، بوده و هستیم.

سه شنبه 18 دی

*روز چهارم رقابت های جام ملت های آسیا حاشیه خاصی نداشت و فقط دو بازی برگزار شد. تیم ملی ویتنام در اولین بازی این روز به مصاف عراق رفت و با وجود اینکه دو بار از حریف پیش افتاد اما در نهایت 3 بر 2 شکست خورد.

*در دومین بازی نیز عربستان با نتیجه 4 بر صفر کره شمالی را شکست داد تا به عنوان یک مدعی در رقابت ها خود را نشان بدهد.

* با این برد پیزی سرمربی عربستان اولین مربی تاریخ این کشور شد که هم در جام ملت ها و هم در جام جهانی به پیروزی می رسد.

* تیم ملی در تمرینات امروز فضای شادی را پشت سرگذاشت و بازیکنان در یک تفریح جالب به بازی گلف پرداختند.

دوشنبه 17 دی

*اسامه اومری، هافبک تیم ملی سوریه در بازی روز گذشته با فلسطین در دقیقه 40 بازی دچار مصدومیت شده بود در تست های پزشکی مشخص شد که او رباط صلیبی پاره کرده است و نمی تواند در ادامه رقابت ها باشد.

*بعد از شکست سنگین و دور از انتظار تایلند برابر هند که با نتیجه ۴ بر یک رقم خورد، میلوان راجواچ، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال تایلند از سمت خود اخراج شد.

*در اولین دیدار روز سوم رقابت ها چین به سختی تیم قرقیزستان را شکست داد. اولین گل به خودی جام هم در این بازی توسط دروازه بان قرقیزی به ثمر رسید. گلی که باعث عصبانیت سرمربی این تیم هم شد.

*تیم ملی کره جنوبی هم بدون سون بازیکن مطرح خود به مصاف فیلیپین رفت و به سختی این تیم را با یک گل شکست داد.

* قاطعانه ترین برد جام هم در بازی ایران و یمن رقم خورد. جایی که شاگردان کی روش در یک بازی دلچسب با نتیجه 5 بر صفر یمن را شکست دادند.

یکشنبه 16 دی

* با اشتباهی که ادهم در دیدار افتتاحیه داشت و یک پنالتی اشتباه به سود میزبان گرفت؛ مسئولان برگزاری رقابت ها قضاوت بازی کره جنوبی و فیلیپین را از او گرفتند.

* اولین اتفاق مهم رقابت ها نتیجه عجیب بازی استرالیا برابر اردن بود. در این دیدار مدافع عنوان قهرمانی با یک گل مغلوب اردن شد.

* در دومین بازی این روز نیز تایلند با چهارگل مغلوب هند شد تا این تیم صدرنشین گروه A شود.

* سونیل چتری کاپیتان تیم ملی هند با دو گلی که برابر تایلند به ثمررساند، از رکورد گل های مسی عبور کرد و 67 گله شد.

* در حالی که همه انتظار داشتند سوریه به راحتی فلسطین را از پیش رو بردارد اما کار این تیم برابر حریف گره خورد و بازی آن ها با تساوی بدون گل به پایان رسید تا فلسطین به اولین امتیاز تاریخ خود در جام ملت های آسیا برسد.

شنبه 15 دی

*افتتاحیه رقابت ها یکی از بزرگترین مراسم های برگزار شده در آغاز جام ملت های آسیا بود. علی دایی و مهدی مهدوی کیا از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

* در بازی ابتدایی که میان بحرین و امارات برگزار شد و حتی در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه صندلی های خالی زیادی در ورزشگاه بن زاید به چشم می خورد.

امر شفیع، دروازه بان تیم ملی اردن نسبت به درگیری در اردوی این تیم قبل از دیدار با استرالیا واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. او گفت: آن چه در شبکه‌های مجازی منتشر شد دروغ محض است و اصلا صحت ندارد.

* کیفیت پایین بازی نخست رقابت ها میان بحرین و امارات در نهایت با تساوی یک یک به پایان رسید. در این بازی "ادهم" داور اردنی با اعلام یک پنالتی مشکوک مانع شکست میزبان شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

لحظه به لحظه با داغ ترین اتفاقات جام هفدهم در امارات + عکس و فیلم

جدول رده بندی رقابت های جام ملت های آسیا 2019

برنامه کامل جام ملت های آسیا + مسیر تیم ها تا فینال و تصاویر ورزشگاه ها

برنامه و نتایج کامل جام ملت های آسیا؛ 2019 امارات

 

دیدگاه تان را بنویسید