گزارش جی پلاس؛

راز ضربه آزادهای کشنده مسی/ چگونه توپ های مسی را بگیریم؟

در سال های اخیر لیونل مسی که قدرت کمتری در زدن ضربه آزاد داشت به شرایطی رسیده که ایستادن او پشت ضربه باعث ترس دروازه بان ها می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، یکی از کلافگی های حال حاضر دروازه بان های اروپا ضربه آزادهای لیونل مسی است. در سال های اخیر مسی به عنوان یکی از بهترین ضربه آزادزن های جهان شناخته شده است و اگر اظهار نظرهای پله را در نظر نگیریم، مسی از جمله تمام کننده های خوب فوتبال است! 

وپ را در جای مناسب می کارد؛ مسی بدنش را هم چون کمان قوس می دهد؛ سرش را می کشد و توپ را به درون دروازه می زند! اما در گذشته او به اندازه کافی روی ضربات آزاد کشنده نبود. او اولین گلش از روی ضربه آزاد را بعد از 3 فصل بازی در بارسلونا به ثمر رساند. اما بعد از آن مسی از 407 شوت خود 32 ضربه آزاد را تبدیل به گل کرد. 

 

1

 

در فصول گذشته مسی به بهترین سطح آمادگی در زدن ضربه آزاد رسیده چرا که او شیوه زدن ضربات آزاد خود را تغییر داده است و نکته جالب اینکه زدن اسپری از سوی داور برای جلوگیری از جلو آمدن دیواره دفاعی به این آرژانتینی کمک کرده است. برای اجرای این شیوه ضربه آزاد شما باید قادر باشید به صورت همزمان قدرت، بینایی، تکنیک و تعادلتان را به سطح مورد نظر برسانید.  مسی این کار را با تمرین فراوان به خوبی انجام می دهد.

یکی از تغییرات در شیوه ضربه آزاد او در پای تکیه گاه مسی است. او پای خود را در زاویه 50 درجه قرار می دهد. به نظر می رسد این مهم تر از زدن ضربه است! مسی با بیرون بوت پای راست خود که تیکه گاه است، تعادلش را در زمان زدن ضربه حفظ می کند. او هم چنین وضعیت بدن خود یعنی شانه وسینه اش را نیز تغییر داده است. چرخش بدن او هم به مانند گذشته نیست چرا که او بدنش را فشرده می کند.  این اتفاق در آخرین ثانیه های زدن ضربه رخ می دهد و بدن او نسبت به ابتدای زدن ضربه خم و حالت قوسی پیدا می کند.

اظهار نظر برخی از دروازه بان های لالیگا درباره ضربات آزاد مسی:

آسنخو (ویارئال): ضربه های او اصلا قابل پیش بینی نیست و همین آن را خطرناک می کند. او عملکرد دروازه بان و دیواره دفاعی را حدس می زند و این خیلی کلیدی است. بسیاری می گویند که نباید تیر نزدیک را رها کنی و از آن دور شوی اما من به این اظهار نظر می خندم چرا که کسی نمی داند که یک نابغه چگونه به توپ ضربه می زند. بعد از گلی که او به من زد با آلبا صحبت کردم و او به من گفت که مسی هرروز تمرین می کند و ما شاهد این هستیم که نسبت به روز قبل بهتر می شود.

ریکو (دروازه بان پیشین سویا): برای گرفتن ضربات آزاد او باید دیواره دفاعی بلندی داشته باشید و هم چنین یک دروازه بان باید مهارت و سرعت بالایی را از خود بروز دهد. با این حال او بهترین ضربات آزاد را می زند. 

آدریان (دروازه بان پشیین رئال بتیس): برای گرفتن ضربات آزاد مسی فقط باید دستان خود را دراز کنید و بدوید! کار دیگری که می توانید انجام بدهید این است که یکی از دستکش های خود را در بیاورید و به سمت توپ پرتاب کنید شاید به توپ برخورد کرد.

استبان : تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلاش وضربه او را تحسین کنید.

 

15446982655349

دیدگاه تان را بنویسید