میرهاشم حسینی در گفت وگو با جی پلاس؛

قهرمان تکواندو جهان: شک ندارم مدال آور المپیک توکیو هستم/ با طلای جاکارتا فهمیدم می توانم بهترین باشم

قهرمان تکواندو بازی های آسیایی گفت: تمام تلاشم را می کنم جزء نفرات برتر باشم و سهمیه المپیک را بگیرم. شک ندارم می توانم در میان مدال آوران المپیک 2020 باشم.

لینک کوتاه کپی شد

میرهاشم حسینی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا توانست مدال طلای تکواندو را از آن خود کند. او در رقابت های تیمی قهرمانی جهان تکواندو نیز در قالب تیم شهرداری ورامین و با نام تیم ملی ایران مقام قهرمانی را به دست آورد.

میرهاشم حسینی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره قهرمانی جهان و البته برنامه اش برای المپیک 2020 توکیو صحبت کرد.

حسینی ابتدا درباره رقابت های جهانی بخش تیمی در امارات گفت: این رقابت ها یکی از هیجان انگیزترین مسابقه های تکواندو است و سطح بالایی هم دارد. این رقابت ها هم یکی از سخت ترین ها بود و تورنمنت خوبی را پشت سرگذاشتم.

او درباره حریفان ایران در این رقابت ها، توضیح داد: این رقابت ها 20 امتیاز داشت و ما بعد از وزن کشی در دور گروهی با چین، ازبکستان و آذربایجان هم گروه شدیم. بازی اول با آذربایجان خیلی سخت بود. حریف ما مربی ایرانی داشت (رضا مهماندوست) و تمام تاکتیک های ما را می دانست و خدا را شکر که توانستیم مسابقه را ببریم. برای من دیدار با آذربایجان یکی از سخت ترین رقابت هایم بود که تجربه کردم. در بازی دوم با چین خیلی پایاپای جلو رفتیم. چین خیلی از حریفانش را برده بود و یکی از بهترین تیم هایش را به امارات آورد. این تیم در گرند اسلم سال گذشته اول شد و در آن سال ایران سوم شد. در هرصورت این تیم قوی را بردیم. حریف سوم ما ازبکستان بود که به دلیل اینکه مسابقه های سنگینی را پشت سرگذاشته بودیم کمی از نظر بدنی افت کرده بودیم. در این دیدار ما بیشتر با عقلمان برنده شدیم تا بدنی. واقعا خسته بودیم.

میر هاشم حسینی ادامه داد: تمام تیم ها با قهرمانان المپیک و بازیکنان درجه یک خود به قهرمانی جهان آمده بودند. کره جنوبی فوق العاده بود و دان هو لی و جان جونگ را در ترکیب خود قرار داده بود. واقعا اگر مدال های همه این تکواندوکاران را جمع می کردیم در برابر ما سنگینی می کردند. خداراشکر که با تیم جوان نتیجه قابل قبولی گرفتیم. ما در تمرینات امیرحسین امیدی را از دست دادیم و این در روحیه ما هم تاثیر گذار بود. ابوالفضل یعقوبی جایگزین او شد و واقعا کمک خیلی زیادی هم به ما کرد.

قهرمان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا با بیان اینکه با وجود جوانی تیم ایران توانست قهرمانی رقابت ها را به دست بیاورد به جی پلاس گفت: روز دوم با قزاقستان و در فینال با روسیه رو به رو شدیم. واقعا دیدار فینال خیلی حساس بود اما توانستیم قهرمان شویم. می توانم بگویم با وجود اینکه جوان بودیم اما واقعا تیم خوبی داشتیم و به نظرم موفق شدیم یکی از بهترین نتایج تکواندو را رقم بزنیم. روسیه همه تیم ها را با اختلاف زده بود و بازیکنان خوبی هم داشت. هم جنگنده بودند و زور زیادی هم داشتند. بالاخره ما با عقل بازی کردیم و با آنالیز خوبی که انجام داده بودیم توانستیم برنده باشیم.

او با بیان اینکه بعد از طلای بازی های آسیایی اعتماد به نفس بیشتری را به دست آورده است، تصریح کرد: بعد از بازی های آسیایی تلنگری به من زده شد و حس کردم که می توانم یکی از بهترین های وزن 68 کیلوگرم باشم. بعد از آن رقابت ها من توانستم در دو گرن پری تا فینال بالا بیایم و این تجربه خیلی خوبی برایم بود.

حسینی درباره هدفش در مسابقه های کسب سهمیه المپیک هم خاطرنشان کرد: تمام تلاشم را انجام می دهم که جزء نفرات المپیکی باشم و در آن صورت شک ندارم که یکی از مدال آوران المپیک توکیو هستم.

او درباره انتظارش از مسئولان در مدت زمان باقی مانده تا المپیک 2020 توکیو، اظهار کرد: تا المپیک جیزی نمانده و ما نه تنها نیازمند حمایت مالی مسئولان هستیم بلکه به حمایت معنوی هم نیاز داریم. از مردم هم می خواهم همه ورزشکاران خود را حمایت کنند و اگر در راه کسب سهمیه المپیک شکست خوردند زود قضاوت نکنند و از آن ها حمایت کنند.

ملی پوش تکواندو ایران، درباره مسابقات آتی که در پیش دارد نیز توضیح داد: در حال حاضر مسابقه خاصی را پیش رو نداریم و فقط مسابقه های گرند اسلم هستند که من نمی دانم اسامی چگونه انتخاب شده است و اسم من در این میان نیست و نمی توانم در آن شرکت کنم. امیدوارم برای قهرمانی جهان بتوانم در ترکیب باشم. کشور ما تحریم است و ما نمی توانیم آن طور که باید برای تورنمنت ها هزینه کنیم. تنها هدف ما این است که به المپیک برویم و سهمیه بگیریم.

میرهاشم حسینی در پایان به خبرنگار جی پلاس گفت: باید تلاش کنیم در مسابقات که برگزار می شود حاضر باشیم و نتیجه خوبی بگیریم. گرند پری های امسال به پایان نرسیده و سال بعد آخرین گرند پری ها برای المپیک برگزار می شود و امیدوارم امتیازات لازم را کسب کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید