در گفت وگو با جی پلاس؛

ملی پوش ایرانی کاندیدای بهترین تیرانداز سال جهان؟/ نکونام: امیدی به انتخاب نهایی ندارم

ملی پوش تیراندازی ایران درباره شرایط فعلی این رشته گفت: متاسفانه گرانی دلار به ما هم ضربه زده و ساچمه 40 هزارتومانی ما، 180 هزارتومان شده است و این کار را برای ما سخت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

خبری مبنی بر کاندیداتوری امیر محمد نکونام تیرانداز 20 ساله ایران برای انتخاب بهترین تیرانداز سال 2018 از سوی فدراسیون جهانی منتشر شده است. اما نکونام در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، اظهار نظر جالبی درباره این خبر داشت.

او درباره این موضوع و انتشار این خبر، اظهار کرد: هنوز این خبر را در سایت فدراسیون جهانی ندیده ام و از حرف های دیگران آن را شنیده ام. البته در صورتی که این خبر تایید شود، من امید خیلی زیادی برای انتخاب شدن به عنوان بهترین ورزشکار سال ندارم چرا که نفرات بهتری در رده بزرگسالان هستند که تعداد مدال بالایی را به دست آوردند و بنا به انتخاب های گذشته این فدراسیون، اکثرا بزرگسالان این عنوان را به دست می آورند.

او درباره علت کاندیدا شدنش نیز گفت: فدراسیون جهانی هرساله نفراتی را به عنوان نامزد بهترین تیرانداز سال معرفی می کند اما معمولا کاندیداها را از میان ورزشکاران بزرگسال انتخاب می کند. فکر می کنم به خاطر مدال هایی که در رده جوانان در کره جنوبی کسب کردم، من هم جزء برترین ها قرار گرفتم.

نکونام درباره رقابت هایی که در سال جاری میلادی شرکت کرده هم توضیح داد: حقیقتا سال سختی را پشت سرگذاشتیم چرا که 4 اعزام مهم داشتیم. فدراسیون تلاش کرد با به کار گرفتن مربی خارجی و هم چنین شرایط تمرینی مناسب نسبت به سال قبل شرایط بهتری را برای ما رقم بزند و آمادگی خوبی برای مسابقه ها داشته باشیم.

این ملی پوش کشورمان درباره عملکردش در بازی های آسیایی اندونزی خاطرنشان کرد: در بازی های آسیایی انتظار زیادی از خودم داشتم و تمرینات خوبی را هم انجام داده بودم. انتظار مدال از خودم داشتم و همین موضوع فشار زیادی روی من آورد و نتوانستم مدال بگیرم.

نکونام درباره مسابقات بعدی که در آن شرکت خواهد کرد نیز گفت: مسابقه بعدی جام جهانی هند است که در اسفند برگزار می شود و 4 نفر برتر می توانند سهمیه المپیک توکیو را بگیرند.

او درباره شرایط مربی تیم ملی هم اظهار کرد: مربی خارجی ما دیگر برنمی گردد چرا که یک ماه پیش با ژاپنی ها قرارداد امضا کرده است. تمریناتمان را با مربی ایرانی (اینانلو) برگزار می کنیم.

ملی پوش تیراندازی با ابراز تاسف از شرایط تجهیزات تیراندازی، به جی پلاس گفت: امیدوارم شرایط به شکلی شود که تیراندازان کمبود را احساس نکنند و بتوانند با تمرکز کار کنند. متاسفانه دلار گران شده و نرخ تجهیزات ما هم بالا رفته است. ساچمه 40 هزارتومانی قیمتش 180 هزارتومان شده است این درحالی است که تیرانداز حرفه ای حداقل هر دو روز یک بار، یک قوطی ساچمه نیاز دارد. فشنگ 2500 تومانی هم، 10 هزارتومان شده است. همه این شرایط باعث سختی کار ما شده و بودجه فدراسیون هم زیاد نیست.

نکونام در پایان تاکید کرد: با وجود این شرایط همه ما با تمام وجود تمریناتمان را ادامه می دهیم و تلاش می کنیم و امیدوارم در مسابقه های کسب سهمیه عملکرد خوبی داشته باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید