چه کسی جایگزین فرخ نژاد در جشنواره فجر شد؟

از جذابیت‌های روز هفتم جشنواره‌ی فیلم فجر شاید تماشای فیلمی باشد که به واسطه مهاجرت حمید فرخ‌نژاد از کشور خبرساز شد و ساخت آن با جایگزینی بازیگری که او هم مثل فرخ‌نژاد از سیمرغ‌داران فجر است، ادامه پیدا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در روز هفتم جشنواره قرار است دو فیلم «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در پردیس سینمایی ملت (سینمای رسانه) اکران شوند. 

ایسنا نوشت؛ در «کاپیتان» که دومین ساخته حمزه‌ای پس از «آذر» است، فقط پانته‌آ پناهی‌ها و پژمان بازغی از بازیگران شناخته شده هستند و در کنار آن‌ها امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی‌پور و پرهام غلاملو هم بازی می‌کنند کهممکن است به فراخور نقش‌هایی که ایفا کرده‌اند، نظر داوران جشنواره را جلب کنند.

از بین دو بازیگر اصلی پانته‌آ پناهی‌ها یک بار از جشنواره سیمرغ بلورین گرفته است. او تاکنون چند دوره در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه شده از جمله برای فیلم «درخونگاه»، «نفس»، «من دیگو مارادونا هستم» و «خانوم» که از بین آن‌ها برای فیلم «خانوم» دیپلم افتخار گرفته و برای فیلم «نفس» هم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرده است.

پژمان بازغی هم در بیست‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «دوئل» احمدرضا درویش نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد بود اما در آن دوره سیمرغ بلورین به بهرام رادان برای فیلم «شمعی در باد» رسید.

اما در فیلم «گل‌های باوارده» جدیدترین ساخته مهرداد خوشبخت که پس از فیلم «آبادان یازده ۶۰» ساخته و یک اثر دفاع مقدسی و از تولیدات فارابی محسوب می‌شود، فهرست بازیگرانش مدتی قبل حاشیه‌ساز شد.

در این فیلم که نام آن ابتدا «پالایشگاه» بود و به موضوع مهندسی جنگ با محوریت پالایشگاه نفت آبادان اشاره دارد، قرار بود حمید فرخ‌نژاد بازی کند. حتی در خبرها اینطور آمد که او دریافت مالی هم از این فیلم داشته است اما با خروج این بازیگر از کشور و اظهارنظرهای تند سیاسی مشخص شد که پرونده همکاری‌اش با این فیلم بسته شده و فهرست جدیدی از بازیگران برای این فیلم شکل گرفت.

به این ترتیب نادر سلیمانی در «پالایشگاه» جایگزین فرخ‌نژاد شد؛ بازیگری که سابقه نقش‌آفرینی در حدود ۳۰ فیلم سینمایی را دارد و پیش‌تر در «آبادان یازده ۶۰» هم با خوشبخت همکاری داشته است. سلیمانی سال گذشته برای بازی در فیلم «ضد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فجر گرفت.

بانیپال شومون از دیگر بازیگران این فیلم است که این روزها «پالتو شتری» را در سینما روی پرده دارد. او در سال‌های گذشته در فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد»، «غلامرضا تختی»، «تنگه ابوقریب»، «جاده قدیم» و «پیلوت» بازی کرده ولی تاکنون جایزه‌ای از جشنواره فجر نگرفته است.

علاوه بر او امیررضا دلاوری هم در این فیلم نقش‌آفرینی کرده که در کارنامه کاری خود بازی در فیلم‌هایی همچون «متولد ماه مهر»، «ستاره است»، «نفوذی»، «خودزنی»، «چ»، «تک تیرانداز» و «خائن کشی» را ثبت کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید