وقتی «حامد کمیلی» درگیر مسائل فضای مجازی شد

تهیه‌کننده «روایت ناتمام سیما» با بازی حامد کمیلی در روز نخست جشنواره فیلم فجر درباره این اثر گفت: طرح مسائل فضای مجازی از منظر مثبت و منفی و این که، دادگاه خوبی برای محاکمه افراد نیست، موضوع محوری فیلم است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مجید رضابالا تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما»درباره موضوع محوری این اثر توضیح داد: در این فیلم تمامی وجوه فضای مجازی از بعد مثبت و منفی مطرح می‌شود. این که فضای مجازی دادگاه خوبی برای محاکمه افراد نیست و آن‌ها گاهی متناسب با جرم خود، مجازات‌ را تحمل نمی‌کنند بلکه این مجازات‌ها بعضا بزرگ‌تر از آنچه که باید بوده و ممکن است زندگی‌شان را نیز از هم بپاشاند.

ایسنا نوشت؛ وی افزود: به نظرم طرح این مساله در «روایت ناتمام سیما» اهمیت داشت که خوب نیست فضای مجازی در موقعیتی قرار بگیرد که آدم‎‌ها را به اشکالات زندگی خود برساند و دست کم هدف من از تهیه این فیلم چنین مفاهیمی بود و احساس کردم بستری برای برجسته سازی این موضوعات است و به نظرم در فیلم هم تحقق یافته است.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: کاراکتر محوری فیلم «روایت ناتمام سیما» با بازی حامد کمیلی در شرایطی قرار گرفته که مساله کسب درآمد برای او دام‌هایی ایجاد می‌کند اما او در نهایت به حد و مرزهای اخلاقی پایبند است و پایان داستان نیز به همین نکته منتهی می‌شود. شخصیت محوری داستان ما یک مدرس دانشگاه و حق التدریس است. او در دانشگاه فردی کاملا اخلاق‌مدار شناخته می شود و دانشگاه نیز در قصه چنین محیطی به تصویر کشیده شده است.

وی درباره علت اصلی حمایت خود از این اثر و تهیه آن گفت: من دو فیلم قبلی علیرضا صمدی را دیده بودم و خود را کارگردان بااستعدادی را نشان داده بود. به نظرم توانست به خوبی از عهده «روایت ناتمام سیما» بربیاید. امروز از تماشای فیلم و خروجی کار خوشنود شدم و فکر می کنم زحمت همه عوامل پشت صحنه به ثمر نشسته است.

رضابالا درباره اکران و میزان استقبال مخاطبان از «روایت ناتمام سیما» توضیح داد: سلایق مخاطبان در جشنواره فیلم فجر متفاوت از یکدیگر است و به همین دلیل پیش بینی دقیق از واکنش‌ها نسبت به این اثر و آینده‌ای که برایش اتفاق می‌افتد سخت است اما می‌توانم آرزو کنم که اتفاقات خوبی برای «روایت ناتمام سیما» رخ بدهد.

«روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است که تا 22 بهمن در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نمایش داده می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید