«آواتار ۲» هفتمین فیلم پرفروش تاریخ شد

در حالی که فروش «آواتار: راه آب» از مرز ۱.۷ میلیارد دلار هم عبور کرده و هنوز دارد می‌فروشد، این فیلم به هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما بدل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ددلاین، «آوتار: راه آب» از فروش ۱.۷ میلیارد دلار هم گذشت و تا همین جا به هفتمین فیلم پرفروش تاریخ بدل شد.

این فیلم که چهارمین آخر هفته اکرانش را دیروز (یکشنبه) پشت سر گذاشت موفق شد تا «شیرشاه» محصول سال ۲۰۱۹ با فروش ۱.۶۶۳ میلیارد دلار و «دنیای ژوراسیک» سال ۲۰۱۵ با فروش ۱.۶۷۲ میلیارد دلار را پشت سر بگذارد و عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را مال خود کند.

این حماسه علمی تخیلی تاکنون نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار در بازار بین‌المللی فروش کرده و پرفروش‌ترین اکران خارج از کشور در دوران پس از پاندمی شده است.

فیلم در بازار جهانی در حالی که نسبت به هفته پیش با کاهشی ۳۰ درصدی مواجه شد اما در شماری از بازارهای مهم از جمله برزیل، اسپانیا و آلمان با افزایشی به ترتیب ۸۳ درصدی، ۵۳ درصدی و۴ درصدی به کار خود ادامه داد.

۵ بازار برتر برای فروش «آواتار: راه آب» تاکنون چین با ۱۸۸.۳، فرانسه با ۱۰۷.۲، آلمان با ۹۲.۶، کره با ۸۵.۶ و بریتانیا با ۶۹.۱ میلیون دلار بوده‌اند.

در اروپا مردم در مجموع ۵۴۸ میلیون دلار پرداخته‌اند تا این فیلم را تماشا کنند.

این موفقیت موجب شده تا کامرون به این نتیجه برسد که «آواتار ۲» انتظار را در گیشه برآورده کرده است. به همین دلیل وی گفت این فروش تولید دنباله‌های بیشتر را تضمین خواهد کرد و ما حماسه‌ای را که شروع کرده‌ایم به انجام می‌رسانیم.

وی پیشتر گفته بود قسمت دوم «آواتار» باید بیش از ۲ میلیارد دلار بفروشد تا زیان‌ده نشود. منابع داخلی هم از این خبر داده‌اند که نقطه سربه سر در تولید و بازاریابی و توزیع فیلم «آواتار: راه آب» حدود ۱.۴ میلیارد دلار است. پیش‌بینی‌ها این است که فروش این فیلم به رقم ۱.۸۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید و حتی رسیدن به رقم ۲ میلیارد دلار هم دور از ذهن نیست.

کامرون همچنین گفت به زودی ادامه کار را شروع می‌کند تا بتواند این چندگانه را به انجام برساند.

وی درباره «آواتار ۳» گفت بیشتر کارهایش آماده است و تمام فیلم ضبط و تصویربرداری شده و در مرحله پس از تولید است و باید کارهای گرافیکی کامپیوتری آن انجام شود. فیلمنامه «آواتار ۴» و «آواتار ۵» هم نوشته شده و حتی بخش‌هایی از «آواتار ۴» هم فیلمبرداری شده است.

طبق برنامه از پیش تعیین شده «آواتار ۳» ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴، «آواتار ۴» ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ و «آواتار ۵» ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ اکران می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید