رقابت مهران مدیری، نوید محمدزاده و محسن تنابنده

سریال‌های «سووشون»، «آکتور»، «سقوط»، «طوطیا»، «عتیقه‌ها»، «پدرگواردیولا»، «نیسان آبی۲»، «آمستردام»، «عقرب عاشق»، «آهوی من مارال»، «بهشت تبهکاران» و «مترجم» به زودی راهی شبکه نمایش خانگی می‌شوند. تعدادی از این آثار مراحل مختلف تولید را می‌گذرانند و تعدادی دیگر آماده پخش هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، افت کیفی سریال‌های تلویزیون و محدودیت‌هایش در یک دهه اخیر، بازیگران را ترغیب به حضور در محصولات شبکه نمایش خانگی کرده است. بینندگان هم اقبال بیشتری به سریال‌های شبکه نمایش خانگی همچون فیلیمو، نماوا، فیلم‌نت و ... نشان داده‌اند. در حالی که از شبکه‌های مختلف تلویزیون به صورت میانگین دو یا سه سریال ایرانی پخش می‌شود، در شبکه نمایش خانگی بیش از ده سریال جدید در حال پخش است. همچنین بازار سریال‌سازی هم بسیار داغ و پررونق است و سریال‌های مختلف در انتظار نوبت پخش هستند. در این گزارش مروری داریم بر سریال‌هایی که به زودی روانه شبکه نمایش خانگی می‌شوند.

آغاز «سووشون» از شیراز

ایرنا نوشت؛ سریال سووشون ساخته نرگس آبیار برداشتی از رمان «سووشون» نوشته سیمین دانشور است که به روایت جنایت‌ها و ظلم‌های استعمارگران در اواخر دوران پهلوی می‌پردازد. این سریال با هدف معرفی تاریخ شیراز و تبیین رشادت‌های مردم فارس در مقابل بیگانگان در حال ساخت است.

نرگس آبیار برای نقش اصلی این کار با بهنوش طباطبایی به توافق رسیده است.

فیلمبرداری بخش‌هایی از این سریال، چهارشنبه هشتم تیرماه در ارگ کریم‌خان از آثار تاریخی دوره زندیه آغاز شد.

این مجموعه تلویزیونی پیش از این در مناطق دیگری از شهر شیراز جلوی دوربین رفت که در میان آنها، باغ عفیف‌آباد به خاطر بحث برانگیزی برپایی سازه‌های موقت در محدوده این باغ بیشتر به چشم آمد.

نوید محمدزاده «آکتور» می‌شود

سریال «آکتور» ساخته نیما جاویدی با بازی نوید محمدزاده و هانیه توسلی به زودی از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود.

سریال آکتور اولین تجربه ساخت سریال نیما جاویدی است که پیش از این ۲ فیلم سینمایی ساخته است.

داستان آکتور درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آن‌ها می‌شود زندگی‌شان دستخوش ماجراهایی پیچیده می‌شود. چند جوان در هیاهوی جامعه و مشکلات مختلفی که با آن درگیر هستند، ناچارند برای گرفتن حقشان با جریان هایی درگیر شوند.

نوید محمدزاده، هستی مهدوی فر، هانیه توسلی، احمد مهرانفر، گلاره عباسی و هومن برق نورد بازیگران این سریال هستند.

تصویربرداری این سریال تا آذر ادامه خواهد داشت و احتمالا از اوایل آبان از فیلیمو و نماوا پخش خواهد شد.

نخستین فیلم جاویدی با نام ملبورن یک داستان اجتماعی است که با حضور پیمان معادی و نگار جواهریان ساخته شد. دومین ساخته جاویدی، سرخپوست یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های ایران در دهه ۹۰ است.

جاویدی با پشتوانه ساخت این دو فیلم به سراغ ساخت سریال رفت و نقش اول آن را هم به نوید محمدزاده سپرد تا بعد از سرخپوست این دومین همکاری مشترک این بازیگر و کارگردان باشد

«سقوط»؛ درام عاشقانه کردی

سجاد پهلوان‌زاده، تدوینگر باسابقه سینما و تلویزیون، در اولین تجربه کارگردانی خود مینی سریال سقوط را برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد.

تهیه کنندگی این سریال را محمدرضا منصوری بر عهده دارد و این درام عاشقانه کردی که یک اثر متفاوت در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود را اعظم بهروز به نگارش درآورده است.

به زودی دیگر عوامل و بازیگران این سریال معرفی خواهد شد.

«طوطیا» تنابنده را پیر کرد

طوطیا عنوان سریالی است که این روزها به کارگردانی شهرام شاه حسینی مراحل تصویربرداری خود را پشت سر می‌گذارد. محسن تنابنده یکی از بازیگران اصلی این سریال است.

تنابنده در سریال طوطیا ایفاگر نقش یک پیرمرد سالخورده است.

هوتن شکیبا، مهدی حسینی‌نیا، آزاده صمدی و هدا زین العابدین هم دیگر بازیگران این سریال هستند. همچنین یوسف تیموری هم در قسمت سوم برنامه جوکرتایم اعلام کرد که در سریال جدید شهرام شاه حسینی ایفاگر یک نقش جدی است.

شاه حسینی دوسال قبل سریال پر مخاطب می‌خواهم زنده بمانم را برای شبکه نمایش خانگی ساخت و طوطیا دومین سریال او برای این شبکه محسوب می‌شود.

پرسش سروش صحت: «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟»

سروش صحت مدتی است که درگیر کارگردانی نخستین سریال شبکه نمایش خانگی اش است، سریالی که با نام عتیقه‌ها کلید خورد و حالا قرار است به مگه تموم عمر چند تا بهاره؟ تغییر نام دهد.

نخستین سریال نمایش خانگی سروش صحت به تهیه کنندگی محمد رضا تخت‌کشیان جلوی دوربین رفته و قرار است مانند سریال دراکولا به شکل همزمان از هر دو پلتفروم فیلیمو و نماوا پخش شود. این سریال هم اکنون در مرحله تولید است و تاکنون هیچ خبر و عکسی از آن رسانه‌ای نشده است.

سروش صحت فیلمنامه سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره؟ به مانند کارهای اخیرش با همکاری ایمان صفایی نوشته است. در این سریال علی مصفا، کاظم سیاحی ، وحید آقاپور و سیاوش چراغی پور بازی دارند و قدرت اله ایزدی معروف به آقارشید هم عهده دار یکی از نقش های اصلی است.

سریال پرستاره «پدرگواردیولا»

تصویربرداری سریال پدر گواردیولا به کارگردانی سعید نعمت الله به پایان رسیده و این سریال آماده پخش در شبکه نمایش خانگی است.

پدرگواردیولا عنوان نخستین تجربه کارگردانی سعید نعمت الله در شبکه نمایش خانگی است که تصویر برداری آن به تازگی در تهران به پایان رسیده است.

تصویربرداری سریال پدرگواردیولا از زمستان سال ۱۴۰۰ در محله‌های جنوب شهر تهران با حضور تعدادی از ستارگان سینما و شبکه خانگی شروع شد. این سریال یکی از پر بازیگرترین تولیدات شبکه خانگی است و مهران مدیری، حمید فرخ نژاد، ستاره اسکندری، امیرمهدی ژوله، علیرضا خمسه، مرجانه گلچین، سیامک صفری، نسیم ادبی، نرگس محمدی، علی اوجی، مریم بوبانی، محمدرضا علیمردانی، امیریل ارجمند، فریبا نادری، مسعود شریف، محمدرضا هاشمی، سارا محمدی، داریوش سلیمی، سهیل قاصدی، باران سلیمانی، زینب رفیعی، داریوش مهربان، مصطفی حبیبی منش، عباس صیاد، جانان نعمت الله، هنگامه قاضیانی، پریوش نظریه، مهدی سلطانی سروستانی، سارا خوئینی ها و آرش عدل پرور گروه بازیگران سریال را تشکیل می‌دهند.

نعمت اله این سریال را براساس فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی کرده است. همچنین سعید براتی مدیریت فیلمبرداری اثر را بر عهده دارد.

پدرگواردیولا با سرمایه شخصی تولید شده و به زودی پلتفرم پخش‌کننده آن به شکل رسمی اعلام خواهد شد.

نیسان آبی به فصل دوم رسید

منوچهر هادی چند ماه پیش با انتشار عکسی از عوامل سریال نیسان آبی، از تدارک برای ساخت فصل دوم خبر داد.

هادی با انتشار تصویری از خودش در کنار تهیه‌کننده و نویسندگان سریال و با به کار بردن عنوان نیسان آبی۲، نوشت: اولین جلسه با حضور منوچهر هادی، کارگردان، احسان ظلی‌پور، تهیه‌کننده و سعید دولتخانی و سعید هوشیار به عنوان نویسنده.

فصل اول سریال «نیسان آبی»، به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور، سال گذشته از شبکه نمایش خانگی پخش شد.

مهران غفوریان، حسین یاری، یکتا ناصر، بهناز جعفری، جمشید هاشم‌پور، علیرضا خمسه، گیتی قاسمی، رضا نیکخواه و ... از بازیگران این سریال کمدی بودند.

هنگامه قاضیانی مسافر «آمستردام»

سریال آمستردام به کارگردانی ناصر قراگزلو و تهیه کنندگی مرتضی شایسته آماده پخش از شبکه نمایش خانگی شد.

آمستردام عنوان سریالی‌است که به کارگردانی ناصر قراگزلو برای پخش از شبکه خانگی تولید شده است.

در این سریال مهدی سلطانی، هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت‌ دوست ،مهدی پاکدل، مینا ساداتی، مجتبی پیرزاده، روشنک گرامی و… بازی دارند.

این سریال با سرمایه گذاری ایمان افشار تولید شده است.

پلتفرم پخش کننده آمستردام هنوز مشخص نشده است . از تیزر این سریال دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ رونمایی شد.

محمدرضا فروتن با «عقرب عاشق» می‌آید

حسین سهیلی زاده بعد از مانکن و ملکه گدایان در نمایش خانگی، سومین سریال نمایش خانگی خود به نام عقرب عاشق را ساخت. سریال شبکه نمایش خانگی عقرب عاشق به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه‌کنندگی رضا محقق است که به زودی منتشر می شود.

سریال عقرب عاشق در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شده اسـت.

در خلاصه داستان عقرب عاشق آمده است: بهداد با بازی آرمان درویش می‌میرد، او را در سردخانه می گذارند. همه چیز برای او و اطرافیانش تمام می شود. مدتی بعد او سر حال و سر زنده در خیابان های تهران به دنبال خون می گردد، خونی برای عقرب ...

محمدرضا فروتن، آرمان درویش، ساقی حاجی‌پور، سیاوش خیرابی، متین ستوده، رضا بهبودی، علی صلاحی، سمیرا حسینی، رضا فیاضی، مهران رنج‌بر، رویا جاویدنیا، شیدا یوسفی، هدایت‌ الله سجادی، رضا پژوهی، خاطره جهانگیری، پارسا صحرایی، هادی الیاس، آتنه فقیه‌نصیری و حسین پاکدل بازیگران این سریال هستند.

عاشقانه‌های ناصرالدین شاه در «آهوی من مارال»

قصه سریال آهوی من مارال در دوره قاجار می گذرد و در ۲ فصل برای پخش از شبکه نمایش خانگی ساخته می شود که فصل اول ۱۵ قسمت است.

در خلاصه قصه آهوی من مارال آمده است: ناصرالدین شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق می‌گذرد و به دنبالش حال سلطان، صاحبقران می‌شود و...

سریال آهوی من مارال به کارگردانی مهرداد غفارزاده، تهیه کنندگی مشترک سعید خندق آبادی و بهروز خوش رزم است.

سازندگان مجموعهٔ تلویزیونی آهوی من مارال در زمستان ۱۴۰۰ گفتند که جیران از طرح سریال‌شان کپی شده‌است و از این جیران شکایت کردند. شکایت آن‌ها بررسی شد و طبق نظر آرا جیران تبرئه شد.

الهام کردا، ترلان پروانه، جواد یحیوی، حسن معجونی، روزبه حصاری، شبنم مقدمی، علیرضا آرا، علیرضا کمالی، فریبا کوثری، لیلا بلوکات، متین ستوده و … اشاره کرد در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌ اند.

«مترجم»؛ معمایی و هیجان‌انگیز

مترجم سریالی درام و رازآلود به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است. مترجم اولین سریال بهرام توکلی در شبکه نمایش خانگی و در ادامه همکاری‌های موفق او با سعید ملکان است.

مترجم با داستانی معمایی و هیجان‌انگیز به زودی و به صورت اختصاصی از نماوا پخش خواهد شد.

توکلی پیش‌تر فیلمنامه سریال بیمار استاندارد را برای نوروز ۱۳۹۵ شبکه یک و فیلمنامه سریال نهنگ آبی را برای شبکه خانگی نوشته بود. مترجم براساس فیلمنامه خود بهرام توکلی و به تهیه‌کنندگی سعید ملکان تولید شده و صابر ابر، مجتبی پیرزاده، مهتاب ثروتی از جمله بازیگران آن هستند. داستان فیلم درباره یک مترجم جوان است که در شغلش مسیرهای تازه‌ای را کشف می‌کند و به رازی خانوادگی پی می‌برد که روی زندگی‌اش سایه می‌اندازد.

«بهشت تبهکاران» و ملی شدن صنعت نفت

بهشت تبهکاران به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی هم چندی پیش از ساترا مجوز ساخت دریافت کرد.

مسعود جعفری جوزانی در دهه هشتاد سریال تاریخی درچشم باد را برای شبکه یک ساخت و بهشت تبهکاران دومین تجربه او در زمینه سریال سازی است. هنوز جزئیاتی از تولید این سریال رسانه‌ای نشده است. این مجموعه اثری تاریخی است که داستانش در اواخر دهه ۲۰ اتفاق می افتد. داستان فیلم بهشت تبهکاران در سال ۱۳۲۹ روایت می‌شود. سالی که احمد دهقان نماینده مجلس، روزنامه نگار و مدیر تئاتر نصر ، توسط حسن جعفری در خیابان لاله‌زار تهران به قتل می‌رسد. همچنین در این فیلم به بخشی از وقایع ملی شدن صنعت نفت نیز پرداخته می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید