جایزه ویژه جشنواره امریکایی به انیمیشن ایرانی رسید

«پویانمایی «سمپاش» آخرین ساخته فرنوش عابدی، برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه چهارمین جشنواره ایندی‌ایکس آمریکا شد.»

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هیات داوران چهارمین جشنواره فیلم ایندی‌ایکس جایزه ویژه خود را در شاخه بهترین فیلم کوتاه ماه ژوئن به فیلم «سمپاش» ساخته فرنوش عابدی اختصاص داد.

صبا نوشت؛ جشنواره فیلم ایندی‌ایکس از میان فیلم‌های منتخب، هر ماه نامزدها و برندگان خود را اعلام می‌کند.

برای هر دوره این جشنواره دو برنده اصلی (انتخاب شده از همه بخش‌ها) را به‌عنوان بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم کوتاه خارجی زبان، به‌علاوه دو جایزه ویژه اصلی تعیین می‌کند.

پویانمایی «سمپاش» به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند در داوری سالانه فیلم‌های منتخب نیز حضور داشته باشد و به رقابت بپردازد.

بر اساس این خبر، نامزدها و برندگان جوایز هر دوره واجد شرایط برخورداری از جوایز سالانه نیز هستند.

این انیمیشن در مورد یک دیار و سرزمینی است که در آن رویش هرگونه گل و گیاهی ممنوع است و ارتشی به نام «سمپاش» وظیفه نگهداری و شکار گیاهان و کسانی که از آنها نگهداری می‌کنند را دارد. داستان فضای علمی-تخیلی دارد و در آن، ویران‌شهری نقطه مقابل آرمانشهر است. در این فضای ویران‌شهر، آینده‌ای نه چندان روشن وجود دارد و یکی از این سربازها پس از آشنایی با یک گیاه کوچک مسیرش عوض می‌شود.

امسال برای این رویداد دو روزه، ۸۵ فیلم برای نامزدی بهترین‌های فیلم سال ۲۰۲۲ (از میان نامزدها و برندگان جوایز ۱۲ دوره هر ماهه) نامزد می‌شوند که در پایان بهترین فیلم برنده جایزه سال خواهد شد.

چهارمین جشنواره فیلم ایندی‌ایکس ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ (۱۹ آگوست ۲۰۲۲) برندگان نهایی خود را اعلام می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید