فروش سینماهای کشور، همچنان در سراشیبی است

در هفته گذشته (۷ تا ۱۳ خرداد) فروش فیلم‌های سینمایی نسبت به هفته‌های پیشین، کاهش چشمگیری داشت. به نظرمی‌رسد اکران نشدن فیلم‌های تازه، فرا رسیدن فصل امتحانات، تنش‌های اقتصادی در جامعه و همچنین فاجعه متروپل در آبادان، از دلایل روند سراشیبی گیشه سینماهای کشور باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در هفته‌ای که گذشت فیلم جدیدی روی پرده سینما نرفت و فیلم‌های قبلی که روی پرده بودند نیز با کاهش فروش همراه شدند.

فروش کل فیلم‌ها از ابتدای ۱۴۰۱

در ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۶ فیلم روی پرده سینما رفته و تاکنون نیز ۴ فیلم از چرخه اکران خارج شده و به اکران آنلاین پیوستند. در این مدت زمان، مجموع فروش فیلم‌های سینمایی ۱۰۸ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان ثبت شده است.

مقایسه فروش فیلم‌های سینمایی در دو هفته اخیر

گزارش زیر که براساس سامانه سمفا تهیه شده، نشان می‌دهد در هفته‌ای که گذشت (۷ تا ۱۳ خرداد)، میزان فروش فیلم‌ها به ۶ میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان و تعداد مخاطبان نیز به ۲۵۱ هزار و ۴۳۹ نفر رسیده است. این در حالی است که در هفته پیش از آن (۳۱ اردیبهشت تا ۶ خرداد)، مجموع فروش فیلم‌های سینمایی، ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و کل مخاطبان ۲۱۶ هزار و ۵۶۷ نفر بوده که روندی کاهشی داشته است.

کاهش فروش در چند فیلم بسیار چشم‌گیر است، به طور مثال فیلم سینمایی «سگ‌بند»، «شادروان»، «لامینور»، «مجبوریم» و «سلفی با دموکراسی»در هفته‌ گذشته با کاهش فروش همراه بوده‌اند.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع، امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان باشد و یکی دیگر از دلایل آن نیز ناراحتی جمع و عزای عمومی برای فروریختن ساختمان متروپل در آبادان است.

5703771

دیدگاه تان را بنویسید