ویل اسمیت از آکادمی اسکار استعفا داد

ویل اسمیت در بیانیه استعفایش، اعمالش را «تکان‌دهنده، دردناک و بخشایش‌ناپذیر» نامید و گفت هر عاقبت دیگری را که هیات مدیره آکادمی مناسب بداند، خواهند پذیرفت.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، ویل اسمیت که سیلی زدنش به کریس راک در جریان پخش مراسم اسکار ۲۰۲۲ او را با خطر تعلیق یا اخراج از آکادمی علوم و هنرهای سینمای آمریکا روبرو کرده بود، خودش از این آکادمی استعفا داد.

به گزارش ورایتی این اقدام در هنگامی انجام می‌شود که ویل اسمیت با یکی از بزرگترین بحران‌های دوران حرفه‌ای‌اش روبرو است و آکادمی علوم و هنرهای سینما نیز که سازمان‌دهنده جوایز اسکار است، در مواجهه با پیامدهای این مشاجره به زحمت افتاده است.

ویل اسمیت در بیانیه استعفایش، اعمالش را «تکان‌دهنده، دردناک و بخشایش‌ناپذیر» نامید و گفت هر عاقبت دیگری را که هیات مدیره آکادمی مناسب بداند، خواهند پذیرفت.

اسمیت گفت:‌«فهرست کسانی را من احساساتشان را جریحه‌دار کردم، طولانی است و شامل کریس، خانواده‌ام، بسیاری از دوستان خوبم و عزیزانم و حضار جهانی در خانه‌ها است. من به اعتماد آکادمی خیانت کردم.من سایر نامزدها و برندگان را از فرصتشان برای جشن گرفتن و  بزرگ داشته شدن به خاطر کار فوق‌العاده‌شان محروم کردم. من دلشکسته‌ هستم.»

اسمیت  که امسال برای بازی در فیلم «شاه ریچارد» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، در این بیانیه همچنین پذیرفت که کارهایش باعث تحت‌الشعاع قرار گرفتن سایر برندگان در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار شده است و گفت می‌خواهد تمرکزها دوباره به افرادی بازگردد که به خاطر دستاوردهایشان شایسته توجه هستند.

او در پایان گفت:‌ «تغییر به زمان نیاز دارد. من متعهد به انجام کارهایی هستم که تضمین کنند هرگز بار دیگر در من خشونت بر عقل چیره نشود.»

دیوید روبین، رئیس آکادمی به استعفای اسمیت پاسخ داد و در بیانیه‌ای گفت:‌«ما استعفای فوری آقای ویل اسمیت از آکادمی علوم و هنرهای سینما دریافت کردیم و پذیرفتیم.ما به پیشبرد اقدامات انضباطی‌مان بر ضد آقای اسمیت به خاطر زیر پا گذاشتن معیارهای کرداری آکادمی تا پیش از جلسه تعیین‌شده بعدی هیات مدیره در ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) ادامه خواهیم داد.»

 در جریان پخش تلویزیونی مراسم اسکار در یکشنبه هنگامی که کریس راک، کمدین آمریکایی جوکی را درباره همسر ویل اسمیت، «جیدا پینکت» می‌گفت و سر تراشیده او را به سر تراشیده «دمی مور» در فیلم «جی آی جین» تشبیه می‌کرد، اسمیت به روی صحنه پرید و به او سیلی زد.  پینکت اسمیت دچار ریزش مو به علت بیماری «آلوپسی آره‌آتا» یا «طاسی منطقه‌ای» است.

 

دیدگاه تان را بنویسید