معرفی برگزیدگان جایزه ادبی شهید اندرزگو

برگزیدگان جایزه ادبی شهید اندرزگو در مجموعه فرهنگی سرچشمه معرفی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، سرچشمه با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از نویسندگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، بیانیه جایزه ادبی شهید اندرزگو قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است : امام روح الله با کلام، جان دل ها را روشن کردند. در این دنیای غبار آلود کلمه است که جان می گیرد؛ این روزگار، روزگار مرزبانان مرکز نشین است. باید از قلب های مسلمانان حفاظت کنید. نه با شمشیر که با قصه باید به جنگ دشمن رفت و اسیران را از قشون دشمن پس گرفت. اما مگر ادبیات جز بیان حقیقت است. اینکه باید امروز قصه پهلوی زبون را بگوییم یعنی هنوز بخشی از خاک در دست دشمن است که باید آن را پس گرفت.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان،عضو سیاست گذاری جایزه ادبی شهید اندرزگو عنوان کرد: برگزاری این جایزه ادبی از ضرورت های جامعه امروز است چرا که می دانیم در طول تاریخ حق و باطل همواره با تهاجم دشمنان حق مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در طول ده سال بعد از پیروزی انقلاب حدود ۲۰۰ هزار کتاب علیه امام خمینی ( ره) نوشته شد یکی از آن ها کتابی بود که از قول شهید پسندیده در هزار صفحه نوشته شده بود‌؛ همان زمان خواستیم تکذیبیه ای در زمینه کتاب نوشته شود امام خمینی با انگشت کوچکشان گفتند نیازی نیست. در زمان امام خمینی (ره) اینترنت و ماهواره ای در کار نبود؛ امروز دشمن با تمام وسایل ارتباط جمعی در این زمینه کار می کند.

عضو شورای سیاستگذاری جایزه ادبی شهید اندرزگو تصریح کرد: در زمانی که مردم با تنگناهای اقتصادی،مواجه هستند، دشمن از ارزانی در دوران حکومت پهلوی سخن به میان می آورد در حالی که از میزان درآمد مردم در آن دوران حرفی نمی زند این مسئله باید برای نسل امروز تبیین شود. از نمونه های سیاسی حکومت پهلوی می توان به ماجرای کاپیتولاسیون اشاره کرد‌.

در ادامه مراسم محسن پرویز،دبیر علمی دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای سیاستگذاری جایزه ادبی شهید اندرزگو بیان کرد: جایزه ادبی شهید اندرزگو تاسیس شد تا توجه ها را به این سمت ببرد که جریانی با هزینه کردن تلاش می کند چهره حکومت پهلوی را تطهیر کند ضروری است از حد و حدود کتاب فراتر برویم در فضای،مجازی تلاش،می شود حقایق را برای نسل نوجوان ما وارونه جلوه دهد در این دوره سیصد کتاب به دبیرخانه رسید باید همچنان ناشران و مولفان متعهد ما تلاش کنند.

وی ادامه داد: در دوران پهلوی ریل گذاری به سمتی بود که هرگز استقلال پیدا نکنیم به خودکفایی نرسیم‌؛ شرایط به گونه ای بود که با واردات نیاز برخی طبقات جامعه تامین می شد و بقیه مردم می ماندند. توزیع امکانات در نقاط محروم را نمی توان با زمان پهلوی مقایسه کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید