مجید مجیدی: فرهنگ با بخشنامه اجرایی نمی‌شود

مجید مجیدی ضمن انتقاد از مدیریت فرهنگی کشور گفت: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما مدیران فرهنگی هنوز فکر می‌کنند مسائل و فرهنگی را می‌توان با بخشنامه اجرایی کرد در چنین شرایطی، جای خوشحالی است که جوانان این موسسه با زبان فرهنگ و هنر در پی اشاعه فرهنگ حسینی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ آیین اختتامیه دومین رویداد تصویر دهم که امشب ۲۱ آبان در سالن آسمان فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن را علی درستکار بر عهده داشت از برگزیدگان دومین دوره این سوگواره تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای مراسم محمد رهبر؛ دبیر تصویر دهم اظهار کرد: موسسه فرهنگی راه ایمان با همراهی مجید مجیدی تصمیم به اجرای این سوگواره گرفت که در دور اول آن ۲۲۰ اثر حضور داشتند. امسال با بهتر شدن شرایط کرونایی این رویداد بار دیگر برگزار شد. البته در این دوره تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) نیز ما را یاری رساند و امیدواریم سال آینده بتوانیم این سوگواره را به شکل جهانی برگزار کنیم. در دومین دوره ۲۹۰ فیلم کوتاه به دبیرخانه رسید که از این تعداد ۳۲ اثر برای نمایش انتخاب شد. در ضمن جا دارد از آقای اختیاری نماینده آیت‌الله سیستانی که ما را یاری بسیار رساندند تشکر ویژه داشته باشم.

بخش دیگری از مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدی نماینده تولیت آستان امام حسین (ع) به زبان عربی سخنرانی کرد.

وی گفت: امام صادق (ع) توصیه کردند که فرهنگ تشیع را زنده نگه داریم به ویژه با توجه به قرآن کریم و اباعبدالله (ع) تاکید ویژه شده است، برای همین باعث خرسندی است که آسان مقدس امام حسین (ع) در حد توان خود یاری‌رسان این رویداد مبارک شده است. در همین راستا از همه دوستانی که ما را برای حضور در این برنامه یاری رساندند کمال تشکر را دارم. از خداوند می‌خواهیم تلاش‌های این سوگواره برای اشاعه فرهنگ حسینی به بار نشیند.

مجید مجیدی نیز در سخنانی تصریح کرد: قبل از هر چیز از طرف جوانان برگزارکننده این رویداد و همچنین نماینده آیت‌الله سیستانی از همه کسانی که ما را در برگزاری این رویداد یاری رساندند تشکر می‌کنم. همچنین از کسانی که امشب در این محفل حضور یافتند، سپاسگزارم.

وی ادامه داد: خلأ شعائر حسینی در فرهنگ این سرزمین حس می‌شود‌‌‌ آنهم کشوری که تمام تاروپودش به عشق امام حسین (ع) پیوند خورده است. عشق به امام حسین (ع) فراتر از مرزهاست. این امر را به وضوح در سفرهایی که به نقاط مختلف دنیا داشتم احساس کردم، حتی من در نزدیکی تبت و یا در میان هندوان عشق به امام حسین (ع) را دیدم.

مجیدی در بخشی از سخنان خود ضمن انتقاد از مدیریت فرهنگی کشور گفت: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما مدیران فرهنگی هنوز فکر می‌کنند مسائل و فرهنگی را می‌توان با بخشنامه اجرایی کرد در چنین شرایطی، جای خوشحالی است که جوانان این موسسه با زبان فرهنگ و هنر در پی اشاعه فرهنگ حسینی هستند.

رئیس هیئت داوران و مدیر جشنواره با بیان اینکه شور و اشتیاق جوانان موسسه راه ایمان به او انگیزه حضور در این رویداد را داد، بیان کرد: شعائر امام حسین ظرفیت جهانی شدن را داراست برای همین هم امیدوارم این رویداد در دوره‌های بعد به شکل جهانی برگزار شود. در ضمن از عتبات عالیات و حجت‌الاسلام کربلایی تشکر ویژه دارم که ما را در برگزاری این سوگواره یاری رساندند.

وی در خاتمه سخنانش تاکید: در پی برگزاری کارگاه‌هایی برای دوره‌های بعدی هستیم تا بتوانیم فرهنگ حسینی را به شکل دقیق‌تر در آثار نمایشی مدنظر قرار دهیم.

اختیاری مدیرعامل موسسه راه ایمان و نماینده آیت‌الله سیستانی نیز به عنوان آخرین سخنران این اختتامیه، بیان کرد: خلاف آنچه رسانه‌ها می‌گویند آیت‌الله سیستانی دغدغه ایران را دارد و هرگاه او را دیدیم به ما توصیه کرد به محرومان کمک کنیم. آیت‌الله سیستانی همیشه خواستار این است که ایران در امنیت باقی بماند. موسسه راه ایمان تلاش می‌کند در راستای اجرای فرامین آیت‌الله سیستانی عمل کند. همچنین باید از زحمات حجت‌الاسلام کربلایی و مجید مجیدی تشکر ویژه داشته باشم.

بعد از سخنرانی مدیرعامل موسسه راه ایمان، مرشد میرزاعلی نقالی کرد و سپس برگزیدگان به شرح زیر اعلام شدند.

برگزیده سوم: فیلم حاج روح‌الله ساخته مهدی شهسواری

برگزیده دوم: جای خالی ساخته علی ملاقلی پور

 برگزیده اول: تال ساخته علیرضا آخوندزاده

همچنین جایزه ویژه سوگوار به فیلم داستان لیوان ساخته محمد صالحی اهدا شد.

در پایان این مراسم سه اثر برگزیده به نمایش درآمدند. همچنین ارتباط زنده با کربلا برقرار شد.

 

منبع: ایکنا

حجم ویدیو: 4.07M | مدت زمان ویدیو: 00:00:17 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید