به گزارش ایرنا، رسول منعم روز شنبه در آیین افتتاح سالن ورزشی سرپوشیده روستای کهکدان سامن ملایر اظهار داشت: تاکنون با افتتاح طرح های ورزشی بیش از 91 هزار مترمربع به فضای ورزشی استان همدان اضافه شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته با اهتمام جدی دولت و مجلس اعتبار بسیار خوبی در بخش ورزش و از محل 27 صدم درصد ارزش افزوده به طرح های ورزشی اختصاص یافت.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: در این راستا تعداد زیادی از طرح های ورزشی که از سال های قبل عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود، به مرحله بهره برداری رسید.
منعم با اشاره به تشکیل ستاد فجر 40 در وزارت ورزش و جوانان و استان همدان بیان کرد: همزمان با هفته دولت امسال سه طرح ورزشی شامل 2 سالن ورزشی سرپوشیده در ملایر و یک سالن ورزشی در تویسرکان افتتاح و عملیات اجرایی طرح باستانی بین المللی در شهر همدان آغاز می شود.
وی افزود: از مجموع 75 طرح ورزشی که در استان همدان در دست احداث است، 17 طرح تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه از این تعداد 9 طرح مربوط به روستاهای استان است، گفت: با افتتاح این طرح ها سرانه ورزشی استان از 71 صدم مترمربع به 77 صدم مترمربع افزایش پیدا می کند.
منعم ادامه داد: همچنین با بهره برداری از طرح های ورزشی در روستاها، سرانه ورزش روستایی استان از 40 صدم به 55 صدم مترمربع می رسد.
وی با بیان اینکه رشد و پیشبرد زیرساخت های ورزشی موجب توسعه ورزش در سطوح همگانی و قهرمانی خواهد شد بیان کرد: طی پنج سال گذشته 28 طرح ورزشی در استان همدان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان همچنین ورزشکاران حاضر در بازی های آسیایی جاکارتا را موجب افتخار دانست و افزود: در المپیک آسیایی گذشته هفت نماینده را از استان داشتیم که با اقدمات و تلاش های انجام شده در دور جدید بازی های آسیایی جاکارتا 19 نماینده شایسته از استان همدان در این مسابقات حضور دارند.
منعم اظهار داشت: ورزشکاران همدان روز گذشته هفتمین مدال را برای کشورمان به ارمغان آوردند که از مجموع 31 مدال کسب شده توسط ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی جاکارتا، هفت مدال مربوط به قهرمانان استان همدان است.
وی درباره سالن ورزشی شهدای روستای کهکدان نیز بیان کرد: عملیات اجرایی این سالن ورزشی سرپوشیده از سال 86 به مساحت یکهزار و 500 مترمربع آغاز و تاکنون از محل اعتبارات استانی 6 میلیارد و 800 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، همزمان با ایام هفته دولت 2 طرح ورزشی سالن ورزشی سرپوشیده در روستاهای حسین آباد شاملو و کهکدان ملایر افتتاح شد.
ملایر دارای بیش از 9 هزار ورزشکار سازمان یافته است.
/7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.