به گزارش ایرنا معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در این آیین اظهار داشت: با نگاه ویژه دولت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گام های مثبتی در حوزه بهداشت و درمان و سلامت این شهرستان برداشته شده است.
باب الله فتحی بیان کرد: سال گذشته 330 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت و خانه های زیست در قالب 65 طرح به این شهرستان اختصاص یافت.
وی با اشاره به اجرای 27 طرح خانه بهداشت در ملایر ادامه داد: ارایه خدمات سلامت به مردم مهمترین اولویت دولت تدبیر و امید بود که به خوبی در راستای طرح تحول نظام سلامت انجام شد.
فرماندار ویژه ملایر افزود: در هفته دولت امسال نیز سه مرکز خدمات جامع سلامت هر کدام با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
فتحی گفت: همزمان با هفته دولت 118 طرح عمرانی با اعتبار 526 میلیارد ریال بهره برداری و عملیات اجرایی 12 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد ریال آغاز می شود.
وی بیان کرد: همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان همدان و شهرستان ملایر، چهار طرح بزرگ اقتصادی با اعتباری بالغ بر یک هزارو 160 میلیارد ریال بهره برداری می شود.
معاون استاندار همدان خدمات دولت تدبیر و امید را قابل تقدیر خواند و افزود: با وجود همه مسایل و مشکلاتی که دولت با آن درگیر است، هم اکنون طرح های بسیار بزرگ اقتصادی، عمرانی و خدماتی در این شهرستان در دست اجرا و بهره برداری است.
فتحی همچنین به تقارن هفته دولت با رویداد همدان 2018 و آغاز دومین جشنواره ملی مبل و منبت اشاره کرد و گفت: با برگزاری جشنواره های مختلف هم اکنون نشاط و شادابی در این شهرستان جریان دارد و ملایر میزبان هزاران گردشگر و مسافر از سراسر کشور است.
وی با اشاره به فعالیت 200 نمایشگاه مبل و منبت، چهار هزارو 500 کارگاه و اشتغال بیش از هشت هزار تن به صورت مستقیم و 20 هزار تن به صورت غیرمستقیم در صنعت مبل و منبت ملایر بیان کرد: با ملی شدن این صنعت و برگزاری جشنواره، رونق اقتصادی خوبی را در شهرستان شاهد هستیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستای آورزمان به مساحت یک هزارو 100 مترمربع و زیربنای 600 مترمربع با اعتبار 9 میلیارد ریال و مرکز جامع سلامت روستای انوج با مساحت 950 مترمربع و زیربنای 535 مترمربع با اعتباری حدود 9 میلیارد ریال احداث شد.
محسن ترکاشوند با بیان اینکه مرکز جامع سلامت روستای جوزان نیز همزمان با هفته دولت افتتاح می شود یادآور شد: تا پایان امسال تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: مرکز جامع سلامت آورزمان با جمعیتی بالغ بر 6 هزارو 320 تن، 12 روستا و مرکز جامع سلامت انوج نیز با چهار هزارو 686 تن جمعیت 9 روستا را پوشش می دهد.
ترکاشوند گفت: سال گذشته با حمایت های ویژه دولت و وزارت بهداشت و درمان و پیگیری نمایندگان مردم ملایر در مجلس 70 طرح بهداشتی و درمانی را با اعتبار 330 میلیارد ریال در سطح شهرستان اجرا شد.
به گزارش ایرنا، 18 مرکز خدمات جامع سلامت هم اکنون در شهرستان ملایر در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد دارند و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.