محمدرضا عبادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اطلاعات اولیه بیماران در سامانه سیب وجود دارد و به نوبت افراد به مراکز درمانی دعوت و پس از معاینه، شرایط جسمی وی در این پرونده الکترونیک ثبت می شود.
وی اضافه کرد: این افراد ابتدا به پزشک سطح یک یا همان پزشک عمومی مراجعه کرده و در صورت نیاز به او دارو تحویل شده یا فرد بیمار به پزشک متخصص ارجاع داده می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: این فرد تنها با داشتن یک کد و بدون نیاز به دفترچه درمانی به پزشک متخصص مراجعه می کند.
عبادیان ادامه داد: پزشک متخصص پس از ویزیت بیمار، نتیجه درمان را با ثبت در سامانه الکترونیکی به پزشک عمومی این فرد اطلاع می دهد.
وی گفت: همچنین پس از معاینه فرد بیمار توسط پزشک متخصص در صورت ویزیت پزشک این فرد به متخصص ارجاع داده می شود و نتیجه فرایند درمان طبق روال یاد شده به پزشکان متخصص و عمومی اطلاع رسانی می شود.
عبادیان افزود: طبق بررسی های صورت گرفته با اجرای سیستم ارجاع باید 15 تا 20 درصد در هزینه ها صرفه جویی شود اما بررسی ها گویای صرفه جویی تا 30 درصد هزینه ها است.
وی بیان کرد: با کدی که در اختیار پزشک قرار می گیرد، وی می تواند هنگام معاینه بیمار ابتدا با وارد کردن این کد در سامانه تمامی مشخصات و داروهایی که پیشتر برای بیمار ویزیت شده را ببیند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآوری کرد: پیشتر افراد با کوچکترین احساس درد به چند فوق تخصص مراجعه می کردند و هر یک از متخصصان نیز تجویزهای جداگانه ای ارایه می دادند که در نهایت موجب انبار شدن دارو در دست بیمار می شد.
عبادیان یادآوری کرد: طرح سیستم ارجاع ابتدا به صورت نمونه در فامنین اجرا شد و هم اینک در شهرستان بهار نیز در حال اجرا است.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های وزارت بهداشت تا پایان سال جاری عملیاتی کردن سیستم ارجاع در تمامی استان ها و جمع کردن دفترچه های درمانی است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.