کرمعلی گیلانه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: چندی پیش ماموران حفاظت محیط زیست هنگام گشت زنی، 2 صیاد سهره طلایی را دستگیر و در بازرسی از وسایل آنها 6 قطعه سهره طلایی به همراه تور و آلات و ادوات شکار کشف کردند.
وی با باین اینکه این 2 شکارچی اقدام به استفاده از سهره طلایی نر برای شکار گونه های ماده می کردند توضیح داد: گونه نر سهره طلایی بسیار خوش صدا است و این گونه با آواز خوانی، دیگر گونه های ماده را به خود جلب می کند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان ادامه داد: در این هنگام شکارچیان بی سر و صدا از کمین گاه خارج شده و با استفاده از تور، گونه هایی که نزدیک سهره طلایی نر شده اند را زنده گیری می کنند.
گیلانه گفت:پس از تکمیل پرونده، این 2 برادر 26 و 43 ساله که با همکاری یکدیگر اقدام به زنده گیری سهره طلایی می کردند به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.
گفتنی است؛ سهره طلایی یک پرنده اجتماعی است و در نزدیک جوامع محلی و بیشه زارها لانه می کند که با توجه به زیبایی و تقاضای بالا ، زنده گیری این پرنده همواره مورد توجه صیادان است.
از ترکیب سهره طلایی و قناری، نسل جدیدی از پرندگان که بسیار خوش آواز و زیبا هستند به وجود آمده که مورد استقبال دوستداران پرنده است.
از ابتدای سالجاری تاکنون 2 پرونده شکارغیرمجاز مربوط به شکار گراز و خرگوش در مرجع قضایی تویسرکان تشکیل شده و تاکنون رای این افراد صادر نشده است.
7526/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.