به گزارش ایرنا، علی اصغر زبردست روز پنجشنبه در نشست تخصصی سفیر ایران در ساحل عاج با فعالان اقتصادی همدان اظهار داشت: فضای کار اقتصادی در غرب آفریقا برای فعالان اقتصادی مهیا تراست.
وی با اشاره به حجم بالای دانش آموختگان بیکار همدان افزود: سه هزار و 600 دانش آموخته کشاورزی و هفت هزار و 500 مهندس فنی نیروی متخصص آماده بکار است که می توان در کشورهای آفریقایی زمینه فعالیت این قشر را آماده کرد.
زبردست به قابلیت های کم نظیرهمدان در عرصه کشاورزی، معدن و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: کشورهای آفریقایی بازار مناسبی برای فروش و عرضه محصولات همدان است.
رئیس اتاق بازرگانی همدان خاطرنشان کرد: ریسک پذیری همدان برای سرمایه گذاری و آغاز فعالیت های اقتصادی کاهش یافته است لذا باید فضای ایجاد شده برای سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی را قدر بدانند.
وی یادآورشد: فعالان اقتصادی ایران باید مراودات تجاری و اقتصادی با آفریقا داشته باشند و نباید از این فرصت غافل شوند.
زبردست با اشاره به انتخاب همدان در سال میلادی 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا اضافه کرد: این رویداد بزرگ بهترین زمان برای تبلیغ و ترویج قابلیت های همدان توسط سفرای کشورمان در سطح جهان است.
وی با قدردانی از استقبال سفرای ایران برای حضور در همدان گفت: از ابتدای امسال شاهد حضور چندین سفیر و هیات های اقتصادی و فرهنگی از کشورهای خارجی بوده ایم که نتایج خوبی داشته است.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.