به گزارش ایرنا فریبا محمدیان روز جمعه در نشست تخصصی با سمن ها و هیات های ورزشی شهرستان ملایر اظهار داشت: طبق ماده 88 مبنی بر واگذاری سالن های ورزشی به هیات ها، آنها ملزم هستند با نگاه تولید محور این سالن ها را مورد استفاده ورزشکاران به ویژه بانوان قرار دهند.
وی با اشاره به محدودیت منابع و نامحدود بودن نیازها در حوزه ورزش بیان کرد: بانوان ورزشکار و سمن ها باید نیازها را به گونه ای ساماندهی کنند تا با این منابع محدود و سطح بهره وری بالا، بتوانیم رخدادهای خوبی را رقم بزنیم.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: با توجه به توسعه مناطق حاشیه نشین، این وزارتخانه برای بانوان و آقایان ساکن در روستاها، مناطق حاشیه نشین، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و آسیب دیدگان اجتماعی برنامه های ویژه ای را از محل ماده 94 احکام برنامه ششم و 27 صدم درصد ارزش افزوده پیش بینی کرده است.
محمدیان گفتگوهای بین نسلی را از دیگر برنامه های وزارت ورزش و جوانان برای حوزه شهری و ویژه حاشیه نشین ها برشمرد و از هیات های ورزشی خواست: در اجرای برنامه ها از ظرفیت بانوان، جوانان و سمن ها استفاده کنند.
وی یادآور شد: سمن ها اگر با هیات های ورزشی پل ارتباطی برقرار کنند، خروجی آن ممکن است به تولیدهای انبوه اقتصاد محور برسد، در حالیکه ظرفیت های بالقوه و بالفعل این شهرستان می تواند به اقتصاد کشور، تولید ناخالص داخل و ملی کمک کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان خطاب به سمن ها و هیات های ورزشی تاکید کرد: از اقدامات جزیره ای که موجب هدر رفت منابع می شود، به شدت خودداری شود و به دنبال اقدامات مشارکتی که به طور قطع سرعت کار را افزایش می دهد، باشید.
محمدیان بیان کرد: در راستای اجرای برنامه 30 دقیقه تا نشاط و تندرستی، جام نشاط و تندرستی هفته دولت در استان ها برگزار می شود که درخواست داریم بخشی از این جام برای شهرستان ملایر نیز در نظر گرفته شود.
وی همچنین اظهار داشت: در زمینه سنجش ساختار قامتی باید در پایان سال 2025 به سازمان بهداشت جهانی گزارشی از کارکرد ویژه تندرستی ارایه دهیم و برای کاهش 10 درصدی فقر حرکتی، باید تمام برنامه های مد نظر را به مرحله اجرا برسانیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان گفت: برای افزایش سواد فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از برنامه های این وزارتخانه، اقدامات اولیه ابتدا برای تیم های ملی بانوان و سپس آقایان انجام می شود که باید به سمن ها در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.
محمدیان تاکید کرد: گروه های خاص و افرادی که دارای توانایی خاص هستند، باید در کنار دیگر افراد سالم در سالن های ورزشی فعالیت کنند که در این زمینه مناسب سازی سازه های ورزشی در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان با بیان اینکه استان همدان و ملایر صاحب قهرمانان و ورزشکاران مشهوری است تاکید کرد: این افراد باید به عنوان الگویی مهم به جوانان و نوجوانان معرفی شوند.
محمدیان گفت: تمامی هیات های ورزشی به ویژه بانوان باید کمک کنند تا زندگینامه قهرمانان و الگوهای ورزشی مستندسازی شود و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید در توزیع عادلانه منابع بین بانوان و آقایان به ویژه در حوزه همگانی و فرهنگی توجه ویژه کنند بیان کرد: در حوزه قهرمانی انتظار می رود به شکل آمایشی برخورد شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان با تاکید بر اینکه باید استعدادهای اصلی را بررسی و آمایش کنیم افزود: اطلاعات نشان داده است در سطح شهرستان ها بیش از 15 رشته استعداد وجود ندارد.
محمدیان گفت: با توجه به نیازها و درخواست های ورزشی این شهرستان، تلاش می کنیم بخشی از مشکلات را در حوزه منابع مالی برطرف کنیم.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای 41 هیات ورزشی و 30 سمن دارای مجوز است که بانوان در 35 هیات ورزشی فعالیت می کنند.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان روز جمعه پس از نشست تخصصی با سمن ها و هیات های ورزشی این شهرستان، از سمن سرای اداره ورزش و جوانان ملایر بازدید کرد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.