به گزارش خبرنگار ایرنا؛ عبدالحمید احمدی روز یکشنبه به منظور کلنگ زنی دفتر مشترک هیئت های ورزشی به شهرستان فیروزکوه سفر کرد و در نشست مشترک با هیئت ها، با تاکید بر اهمیت ورزش روستایی اظهار داشت: ورزش روستایی در چهار سال اخیر با سرعت خوبی رو به پیشرفت بوده است؛ تا پایان سال گذشته، 2 هزار 491 خانه ورزشی روستایی در سطح کشور احداث شد که2 هزار و 264 آن، دستاورد سال 96 بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد امسال سه هزار و 200 خانه ورزش دیگر احداث و تجهیز شود، و آمار خانه های ورزش به بالای پنج هزار و 700 خواهد رسید.
احمدی گفت: ورزش، برای جامعه امری ضروری است؛ وظیفه مسئولان این حوزه، فراهم سازی شرایط و علاقه مند کردن مردم به ورزش است.
وی تاکید کرد: هیچ پدیده ای همانند ورزش نمی تواند برای جامعه و مردم، دستاورد داشته باشد چرا که منجر به زندگی دور از آسیب و بیماری می شود؛ امروزه اگر شاهد مشکلاتی در جامعه هستیم، دلیل آن دور شدن از ورزش است؛ افسردگی و مشکلات در همه بخش های زندگی نشان دهنده فاصله ای است که از ورزش گرفته ایم.
معاون وزیر ورزش تصریح کرد: تفکر ورزش کردن با هزینه اشتباه و بهانه است کسی که اهل ورزش باشد می تواند با اراده و کمترین هزینه فعالیت بدنی داشته باشد.
وی افزود: برغم تلاش های صورت گرفته در این عرصه، آمار مشارکت مردم در ورزش آمار خوبی نیست، و از جمعیت جوان ایران، 20 تا 30 درصد مشارکت ورزشی دارند.
احمدی اظهار داشت: بخشی از وظایف بر عهده دولت است و بخشی مشارکت بخش های غیردولتی را میطلبد.
وی با تاکید بر اهمیت اولویت بندی ارائه امکانات گفت: باید متناسب با نیازهای موجود و نسبت به جمعیت، امکانات مورد استفاده قرار گیرد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: ورزش بانوان یک اولویت است؛ با توجه به اینکه نصف جمعیت ایران را بانوان تشکیل می دهند باید توجه ویژه به این حوزه، شرایط مطلوب تری در ورزش بانوان ایجاد کنیم.
وی گفت: بانوان به عنوان مادران می توانند نقش موثری در تقویت ورزش داشته باشند؛ سلامت مادران برابر با سلامت نسل آینده و جامعه است.
مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه در حاشیه این جلسه بیان داشت: از 64 روستای این شهرستان، 10 روستا دارای خانه ورزش است؛ امیدواریم مابقی روستاها به امکانات ورزشی تجهیز شوند.
فرماندار فیروزکوه بیان داشت: مسائل مربوط به روستاها به شوراها و دهیاران تفویض شده است تا کمبودها در حوزه های مختلف را اولویت بندی کنند.
محمد فنایی داور بین المللی فوتبال جمهوری اسلامی در خصوص عملکرد داوران ایران در مسابقات جام جهانی نیز گفت: حضور داوران کشورمان در جام جهانی 2018 افتخار بزرگی بود که سبب شد در این شرایط ناگواری که کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار حوزه خلیج فارس است بتوانیم به این اندازه درخشان باشیم.
وی افزود: تیم داوری ایران، پرچم دار تیم دوم ایران در جام جهانی بود که توانست با توانمندی از فرزندان غیور ایران دفاع کند.
محمد فنایی و داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در این سفر، معاون وزیر ورزش و جوانان را همراهی می کردند.
فیروزکوه با 40 هزار نفر جمعیت و 20 هیئت ورزشی فعال در شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.